AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Har vært gjennom NAV-systemet de siste (MANGE) månedene, og ja det har vært et helvete med inkompetente saksbehandlere som har gitt meg direkte feil info osv. Derfor sendte jeg inn en serviceklage, altså en helt seriøs og ordentlig en hvor jeg påpekte feil + henviste til paragrafer jeg hadde fått direkte feilsitert osv. I siste møte med min saksbehandler, som var et helt vanlig møte ang fremdriftsplan osv, tok h*n plutselig opp denne klagen og spurte om jeg ville utdype osv?? Er dette egentlig lov engang? Det var en utrolig ubehagelig situasjon for meg å skulle svare for meg til dette mennesket som jeg faktisk hadde klaget på! Ville det ikke i såfall vært mer naturlig at en overordnet e.l. i såfall innkalte meg til møte for å høre mer om det jeg klaget på? Endte med at jeg vagt svarte noe om at jeg hadde fått dårlig info osv, og fikk med meg en brosjyre om AAP (som jeg fikk for et halvt år siden også....), som "kompensasjon". Men trodde ikke dette var vanlig praksis akkurat? Anonym poster: df5ef6ff045286854700b3c3e3d56470
Gjest O___o Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Jo, dette er helt vanlig praksis. Leger, psykologer og saksbehandlere spør ofte om slikt for å kunne vite hva de må bli bedre på. De skal ikke motargumentere dine påstander, men gjerne jornalføre de inn i systemet. F.eks "XX forteller at hun opplever situasjonen som vanskelig og hun føler hun ikke har fått tilstrekkelig med informasjon. Saksbehandler beklager og prøver å orientere XX om hennes rettigheter Merknad til neste møte 10.09.12 Skriv ut informasjon om unguføres rettigheter og satser. Legg ved skjema om rett til fritt sykehusvalg. Ring til Dr.Whatsoever for å avtale et møte før 10.09.12 vdr. om XX oppfyller rettigheter til AAP"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå