Ciara Skrevet 24. august 2012 #1 Del Skrevet 24. august 2012 Vi skal pusse opp og vurderer enstavs hvitlakket eikeparkett med matt lakk. Noen som har det, og er dere fornøyde med valget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 24. august 2012 #2 Del Skrevet 24. august 2012 Vi har det, og jeg er superfornøyd! Riktignok tostavs, men dog... Det er moderne og lyst og fint, men samtidig klassisk nok til at det ikke blir umoderne. Og så gjør det ikke så mye ut av seg at enkelte ikke liker det i det hele tatt, som med veldig mørk parkett f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nada Skrevet 25. august 2012 #3 Del Skrevet 25. august 2012 Har fått høre at støv og hår osv, vises veldig veldig godt på slik parkett. Om dere velger det, så husk å få dørstokkene og eventuelt trappetrinn i samme farge! Ser litt rart ut med hvitlasert parkett og vanlige eik dørstokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. august 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 25. august 2012 Takk for svar Vi har barn, så er avhengige av at parketten er praktisk også. Ikke lett å vite hva man skal velge... Og ja, Nada, alt må selvfølgelig være i samme materiale, enig der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 25. august 2012 #5 Del Skrevet 25. august 2012 Har fått høre at støv og hår osv, vises veldig veldig godt på slik parkett. Om dere velger det, så husk å få dørstokkene og eventuelt trappetrinn i samme farge! Ser litt rart ut med hvitlasert parkett og vanlige eik dørstokker. Jeg kjenner meg ikke igjen i at støv og hår vises i det hele tatt - her er det heller sånn at jeg får litt sjokk når jeg endelig drar frem støvsugeren og plutselig ser alle hybelkaninene. Jeg vil heller si at den matte, litt "grålige" fargen faktisk skjuler støv og hybelkaniner jeg. Det er jo også endel spill i eik, slik at hår og andre partikler ikke blir så synlige. Men enig i at dørstokker må matche! Vi la nytt gulv i gammel leilighet og hadde en stund matt gulv og "gule" eikestokker med blank lakk, og det ble en kjempeforskjell da vi pusset dem ned og lakket med en lakk med litt hvitt i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #6 Del Skrevet 25. august 2012 Hvitpigmentert eik er veldig pent. La det i hele leiligheten i fjor. Det er en 2-stav type som heter Kährs eik portofino. Denne har matt lakk, og er lett å vedlikeholde. Støv vises ikke. Skiftet også listverk i samtidig til hvite lister. Ekstra store lister mot gulvet. Veldig fornøyd med resultatet. Her er et bilde fra produsenten Kährs: Anonym poster: 87274594c5367a4e44e979708537d511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 25. august 2012 #7 Del Skrevet 25. august 2012 Kahrs portofino er den vi har også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nickless Skrevet 25. august 2012 #8 Del Skrevet 25. august 2012 Denne type parkett har vi , støv vises lite , men syntes merker etter f eks bare føtter og flekker synes godt. Lyst og lekkert , så er godt fornøyd med valget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steget Skrevet 27. august 2012 #9 Del Skrevet 27. august 2012 Vi har også hvitoljet eikegulv. veldig fornøyd med utseendet og støv vises lite. men irriterer meg grønn over at fotmerker syns så godt. de gjør gulvet enda mattere, på en måte. men fort gjort å draa over med en klut. Er ikke helt sikker på om jeg ville valgt samme gulvet igjen, selvom det ser lekkert ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 27. august 2012 #10 Del Skrevet 27. august 2012 Vi har også hvitoljet eikegulv. veldig fornøyd med utseendet og støv vises lite. men irriterer meg grønn over at fotmerker syns så godt. de gjør gulvet enda mattere, på en måte. men fort gjort å draa over med en klut. Er ikke helt sikker på om jeg ville valgt samme gulvet igjen, selvom det ser lekkert ut! Hva bør man ha hvis man vil unngå dette? Er det mulig å få den lyse finishen med annen behandling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 27. august 2012 #11 Del Skrevet 27. august 2012 Har begge dere som ser fotmerker hvitOLJET gulv? For jeg har aldri tenkt over et eneste fotmerke her, og vi har hvit matt lakk, så kanskje det er forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #12 Del Skrevet 28. august 2012 Har begge dere som ser fotmerker hvitOLJET gulv? For jeg har aldri tenkt over et eneste fotmerke her, og vi har hvit matt lakk, så kanskje det er forskjellen? Jeg har Kährs Eik Portofino og ser ingen fotmerker eller annet støv og rusk. Helt perfekt gulv. Anonym poster: 87274594c5367a4e44e979708537d511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 29. august 2012 #13 Del Skrevet 29. august 2012 Har Vi skal pusse opp og vurderer enstavs hvitlakket eikeparkett med matt lakk. Noen som har det, og er dere fornøyde med valget? Jeg har det, og er superfornøyd :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå