Gjest 2013 bryllup Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Ser på diverse norske bryllupsblogger at "Save the date" kort blir vanlig også i Norge. Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv om vi skal sende ut slike kort eller ikke! Vi gifter oss 10.august, så det er ikke midt i juli og STOR risiko for at noen velger å feriere da, men risikoen er det alltid. Samtidig tenker jeg at nermeste venner og familie er vel stort sett informert om datoen uansett, så hvorfor bruke tid og penger på "Save the date" kort? Men så er det jo så koselig da. En liten forvarsel på at vi skal gifte oss. Men hvordan reagerer mottakere på dette? Har dere noen erfaringer, synes folk det e fint, unødvendig, rart, viktig etc?
juliane Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Hvis du ikke vil lage egne Save the date kort kan du jo bare sørge for å informere alle gjestene i god tid? Vi fikk f.eks nettopp en beskjed på facebook fra kusina til mannen, der det sto at vi måtte sette av en viss dato i vinter. Trenger ikke gjøres mer fancy enn det. Ellers ELSKER jeg denne.
Skybert Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Jeg hadde veldig lyst til å lage save the date kort, men forloveden min var redd det ble for mye "styr", så vi endte opp med å sende en txt melding. Så da blir invitasjonen litt ekstra enn det jeg hadde planlagt
Gjest Eurodice Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 (endret) Hvis du ikke vil lage egne Save the date kort kan du jo bare sørge for å informere alle gjestene i god tid? Vi fikk f.eks nettopp en beskjed på facebook fra kusina til mannen, der det sto at vi måtte sette av en viss dato i vinter. Trenger ikke gjøres mer fancy enn det. Ellers ELSKER jeg denne. Tror du alle har facebook? Personlig synes jeg det er en uting å ta etter alle slags utenlandske skikker. Hva er hensikten eller det festlige med å sende et slikt "på forhånd-kort"? De fleste sender vel bryllupsinvitasjoner i god tid allikevel. Endret 27. august 2012 av Arabella
Amens Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Jeg vurderte å sende slike kort for de er ofte ganske pene^_^ Men vi fant ut at det ble en unødig utgift og ekstra stress. Var mye greiere å forteller folk det selv. De fleste traff vi jo uansett i løpet av året før.
juliane Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 (endret) Tror du alle har facebook? Personlig synes jeg det er en uting å ta etter alle slags utenlandske skikker. Hva er hensikten eller det festlige med å sende et slikt "på forhånd-kort"? De fleste sender vel bryllupsinvitasjoner i god tid allikevel. Hvor skrev jeg at jeg tror alle har facebook? Hensikten er vel rett og slett å få folk til å holde av datoen, uten at man må ha alle detaljer om lokale og tidspunkt og slik klart. Hvis man f.eks gifter seg i juli er det mange som har bestilt ferie allerede ved juletider - da er det greit at folk har fått beskjed tidlig om hvilken helg det blir bryllup. Endret 27. august 2012 av juliane
Wednesday Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 kan være greit å sende ut en mail i god tid hvis det er ferietid da bryllupet skal være.. fortelle kort at det er planlagt den-og-den datoen, og at invitasjon kommer
snøfnugg Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Hei. Da vi begynte å planlegge så fikk jeg nyss i at min da tiltenkte forlover skulle til USA i tiden rundt vår dato. I tillegg fant jeg ut at det var planlagt en annen stor festlighet i familien. Derfor bestemte vi at for å få de vi vil ha sammen med oss på dagen til å passe på at de kan komme så sendte vi ut sett av datoen. Det ble virkelig godt motatt,og vi har fått utrolig mange gode tilbakemeldinger. Av så vel de yngre som de eldste. Så vil du,så gjør det. Ikke hør på alle andre som hvertfal ikke har sendt ut sånne kort. Jeg bestilte mine fra USA fra embellishedpaperie v/Tiffany Jeg hadde lett lenge etter den type kort det ble Lykke til.
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Jeg laget egendesignede Save the date kort på etsy, og er/var strålende fornøyd med ideen selv! De er sendt ut, og hittil har vi bare fått gode tilbakemeldinger. Men det er kanskje litt i overkant... jeg skal innrømme det. Mannen får stort sett høre denne: "Dere ER så tidlig ute!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå