pratsom Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Rotet igjennom en gammel harddisk her om dagen, og fant igjen et gammelt bilde. Kort fortalt, bildet er ikke manipulert på noen som helst måte (bortsett fra "sladden") og jeg har aldri funnet en logisk forklaring på akkurat hva dette kan være, man ser jo tydelig to personer i sidevinduet. Bilen de sitter i er en relativt høy pick up, og jeg satt i en mye lavere bil, så jeg måtte strekke armen opp for å få tatt bildet. Akkurat i det jeg tok bildet ble batteriet dødt, så jeg så faktisk ikke på bildet før nermere en uke senere. Skvatt naturligvis da jeg så bildet, men slo raskt fra meg hele ideenen om at det skulle være "spøkelser" jeg hadde fått på film. Nå som jeg snubblet over dette bildet igjen så tenkte jeg å høre hva dere mener og tror da, kanskje er det noe spesielt med bildet, eller er det bare en litt avansert versjon av et speilbilde?
pratsom Skrevet 24. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2012 (endret) Her skulle det selfølgelig være med et bilde, men ser ikke ut til at jeg har klart det? :/ Edit: Laster bildet opp på flickr istede Endret 24. august 2012 av pratsom
pratsom Skrevet 24. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2012 okay, her er bildet da så hva tror dere? http://www.flickr.com/photos/krantonsen/7852918604/in/photostream
Yme Skrevet 24. august 2012 #5 Skrevet 24. august 2012 Jeg ser du forteller at det ikke er manipulert, men det er det. Alle som har tatt i photoshop kan se det 2
Gjest Pheel Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 Beklager, klarer ikke tro på at det ikke er manipulert. Måtte ha tatt et slikt bilde selv og opplevd det for å tro noe annet. :-)
Ryvre Skrevet 24. august 2012 #7 Skrevet 24. august 2012 Hvor er dette såkalte spøkelset? Jeg så en bil, to personer, refleksjoner i vinduet 1
pratsom Skrevet 24. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2012 (endret) Jeg ser du forteller at det ikke er manipulert, men det er det. Alle som har tatt i photoshop kan se det vel, jobber selv som fotograf, så jeg vet at det er utrolig enkelt å trixe til bilder i PS, men dette bildet har faktisk ikke vært tukklet med i d hele tatt (bortsett fra sladden som sakt) hva du velger å tro er jo helt opp til deg, og jeg skjønner at det kanskje er litt for godt til å være sant Har jo i ettertid tatt en del sike bilder, dog med vilje, og i helt andre sammenhenger som dette: http://www.flickr.co...hotostream (er forsåvidt aldri vært innom photoshop det bildet heller, bare manipulert på stedet) Endret 24. august 2012 av pratsom
pratsom Skrevet 24. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2012 Beklager, klarer ikke tro på at det ikke er manipulert. Måtte ha tatt et slikt bilde selv og opplevd det for å tro noe annet. :-) Var vel akkurat dette jeg var redd skulle bli sakt men sånn helt seriøst, bildet har faktisk aldri vært tuklet med.
Yme Skrevet 24. august 2012 #10 Skrevet 24. august 2012 (endret) vel, jobber selv som fotograf, så jeg vet at det er utrolig enkelt å trixe til bilder i PS, men dett bildet er faktisk ikke vært tukklet med i d hele tatt (bortsett fra sladden som sakt) hva du velger å tro er jo helt opp til deg, og jeg skjønner at det kanskje er litt for godt til å være sant De to figurene i glassruta hører til i et annet bilde. Man ser det på skarpheten, hvor lyset treffer disse figurene fra og måten de ikke passer inn i omgivelsene rundt. Enten har kameraet ditt på et eller annet vis greid å plassere det bildet helt perfekt inn i ruta på den bilen, ved en feil, eller så er det manipulert. Hvor er dette såkalte spøkelset? Jeg så en bil, to personer, refleksjoner i vinduet Du ser ikke noen refleksjoner i det vinduet der. Det er en like dårlig antagelse som å si at det er et spøkelse, fordi det bare er en slags rasjonalisering av at man ikke skjønner hva man ser. Det er manipulert, eller så kan jeg strekke meg, under tvil, så langt som at det kan ha vært kameraet som tulla. Endret 24. august 2012 av Yme
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #11 Skrevet 24. august 2012 Jeg la bare merke til puppene til hun dama, jeg. De var fine. Anonym poster: 4b4166db53191e4c9c2c0bd489108a96 6
pratsom Skrevet 24. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2012 Hvor er dette såkalte spøkelset? Jeg så en bil, to personer, refleksjoner i vinduet Vel, det er jo det jeg har tenkt hele tiden jeg og men jeg finner ikke noen logisk vinkel speilbilde skulle komme fra? det var ingen mennesker på utsiden av bilen, og jeg ser det jo som lite sansynlig at speilbildet kommer fra de som sitter der, eller kan det være så enkelt?
Yme Skrevet 24. august 2012 #13 Skrevet 24. august 2012 (endret) Vel, det er jo det jeg har tenkt hele tiden jeg og men jeg finner ikke noen logisk vinkel speilbilde skulle komme fra? det var ingen mennesker på utsiden av bilen, og jeg ser det jo som lite sansynlig at speilbildet kommer fra de som sitter der, eller kan det være så enkelt? Man kan se at det er speilbilde av armene til hu some sitter der, men det er lagt til 2 ansikter også. Endret 24. august 2012 av Yme
Yme Skrevet 24. august 2012 #14 Skrevet 24. august 2012 Nei faan! Hahaha, det er refleksjon av de som sitter i bilen ass
pratsom Skrevet 24. august 2012 Forfatter #15 Skrevet 24. august 2012 De to figurene i glassruta hører til i et annet bilde. Man ser det på skarpheten, hvor lyset treffer disse figurene fra og måten de ikke passer inn i omgivelsene rundt. Enten har kameraet ditt på et eller annet vis greid å plassere det bildet helt perfekt inn i ruta på den bilen, ved en feil, eller så er det manipulert. Du ser ikke noen refleksjoner i det vinduet der. Det er en like dårlig antagelse som å si at det er et spøkelse, fordi det bare er en slags rasjonalisering av at man ikke skjønner hva man ser. Det er manipulert, eller så kan jeg strekke meg, under tvil, så langt som at det kan ha vært kameraet som tulla. Bare sånn det er sakt, jeg tror ikke litt på spøkelser, og jeg tror heller ikke det er et spøkele jeg har fått på film her, men speilbildet er jo merkelig. Dette bildet er jo tatt med et dårlig lite digitalkamera, med ingen muligheter for å velge lukkertid eller noe. Om jeg skulle tatt dette bildet på samme måte som det andre bildet jeg postet så måtte jeg ha brukt en mye lengre lukkertid enn det som er tilfelle her... kan jo sjekke exif data til bildet, http://www.flickr.com/photos/krantonsen/7852918604/meta/ Er jo selfølgelig bare kamera som har trikset til noe av engen fri vilje, men utfallet ble jo noe å tenke på.. Bildet er i alle fall ikke tuklet med, tro det eller ei....
Yme Skrevet 24. august 2012 #16 Skrevet 24. august 2012 Ja, jeg skjønner det nå, og jeg ser hvordan refleksjonen funker også. Se på den bite som kan ligne litt på et damehode. Det er refleksjon av det hvite pleddet hu har sidna venstrearmen sin. Man ser at det er forma sånn, fordi det ligger helt opp mot rattet der. Det var dritkult! Jeg dreit meg skikkelig ut
pratsom Skrevet 24. august 2012 Forfatter #17 Skrevet 24. august 2012 Man kan se at det er speilbilde av armene til hu some sitter der, men det er lagt til 2 ansikter også. ja, man kan se speilbildet av armene hennes, men vinkelen på de to i vinduet stemmer jo ikke? vet ikke om dere kan se dette, men her er en litt større versjon av bildet, litt enkelere å se. Nei faan! Hahaha, det er refleksjon av de som sitter i bilen ass siden jeg ikke tror på spøkelser så vil jeg jo tro det ja men har vist dette bildet til mange, og har selv studert evig lenge, hvordan kommer refleksjonen frem i sideruten på den måten? jeg fatter det ikke, men er jo sikkert en naturlig forklaring hehe
Yme Skrevet 24. august 2012 #18 Skrevet 24. august 2012 siden jeg ikke tror på spøkelser så vil jeg jo tro det ja men har vist dette bildet til mange, og har selv studert evig lenge, hvordan kommer refleksjonen frem i sideruten på den måten? jeg fatter det ikke, men er jo sikkert en naturlig forklaring hehe Jeg kan prøve å markere med farger, og forklare hvordan mye av refleksjonene skjer, om du vil. Jeg har skjønte mesteparten av dem nå.
pratsom Skrevet 24. august 2012 Forfatter #19 Skrevet 24. august 2012 Ja, jeg skjønner det nå, og jeg ser hvordan refleksjonen funker også. Se på den bite som kan ligne litt på et damehode. Det er refleksjon av det hvite pleddet hu har sidna venstrearmen sin. Man ser at det er forma sånn, fordi det ligger helt opp mot rattet der. Det var dritkult! Jeg dreit meg skikkelig ut haha jo, jeg har faktisk ikke sett det på den måten før, meget mulig det er det som er tillfellet her
Gjest Pheel Skrevet 24. august 2012 #20 Skrevet 24. august 2012 Ja, jeg skjønner det nå, og jeg ser hvordan refleksjonen funker også. Se på den bite som kan ligne litt på et damehode. Det er refleksjon av det hvite pleddet hu har sidna venstrearmen sin. Man ser at det er forma sånn, fordi det ligger helt opp mot rattet der. Det var dritkult! Jeg dreit meg skikkelig ut Haha, herregud, for et blinkskudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå