Gå til innhold

Noen 2013 bruder fra Sunnmøre? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er flere kommende bruder som bor på Sunnmøre? :) Hadde vært artig om her var flere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er det! :D

Hva med deg?

Kommet langt i planleggingsprosessen? :)

Endret av Grønnogskjønn
Skrevet

Så kjekt da! :)

Vi gifter oss 22.juni :)

Har bestilt kirke, bestemt meg for farge-tema og så har jeg kommet over en kjole jeg går og tenker mye på! tror nesten jeg bare må dra og prøve den neste uke, Passer den, så kjøper jeg den sikkert, og passer den ikke, så slipper jeg ihvertfall å gå og lure og tenke på den :)

Har begynt å sette opp en liste over hva jeg må huske, kommer sikkert på mye etterhvert!

Har du kommet langt da? :)

Skrevet (endret)

Du har jo kommet riktig så langt, syns jeg! :) Er litt okkupert for tiden så har vært vanskelig å komme meg av gårde for å se på lokalet jeg har hørt at jeg bør bestemme meg for, samt booke kirken.

Jeg har en kjole, men det har dukket opp uventede problemer som gjør at det er mulig jeg anskaffer en ny en. Det er trist, synes jeg, for jeg er knytta til den kjolen jeg allerede har kjøpt. Desverre så er det pynt som faller av den, og den er skrukkete, men jeg tør ikke levere den av gårde til damp i den tilstanden den er i. Så det ser ikke så lyst ut for at jeg bruker den kjolen i bryllupet.

Ut over det så er det eneste jeg hittil har kjøpt inn noen nydelige organzabånd til stolene. Vi er også i gang med å bestille smoking til min kjære, og vi mottar snart stoffprøver i posten. :)

Hvilket fargetema har du bestemt deg for da? Vi satser på jegergrønt, sølv og hvitt/elfenbenshvitt.

Endret av Grønnogskjønn
Skrevet

Huff, så dumt du ikke kan bruke kjolen du allerede har da! :/ Iallefall når du har et forhold til den!

Men det ordner seg nok :)

Var fine farger du har valgt, er ikke ofte man hører om jegergrønt i bryllup!

Jeg lurte lenge på lilla, men siden stuen vår har endel lilla nå, så går vi for hvitt/ivory, sølv og dyp, fin rød :)

Skrevet

Høres supert ut med rødt! :biggrin: Jeg vurderte rødt selv, men jeg kunne aldri ha gitt slipp på grønnfargen, og hvis jeg hadde valgt dem begge så hadde nok gjestene trodd de var komt til en halfway to christmas-fest i stedet for bryllup. :fnise:

Heldigvis betalte jeg kun 2000 for kjolen jeg allerde har, men vi skal ha ett ganske rimlig bryllup på lavbudsjett, så jeg kunne godt ha tenkt meg å spart de 4000 ekstra jeg må ut med for en ny kjole. Det er likevel viktig at jeg føler meg super på en så stor dag som bryllupsdagen jo er.

Dersom du har ett bilde av den kjolen du tror du skal kjøpe deg, så må du gjerne legge det ut her. Er alltids kjekt å se. Blir dere mange til festen forresten?

Skrevet (endret)

Har ikke bilde av kjolen - ikke enda ihvertfall! har bestemt meg for å dra og prøve den neste uke - og håper de fremdeles har den :)

Hmm, hvor mange vi blir er ikke godt å si enda.. rundt 50 gjester til middag (om alle kommer - det er da familie med barn, og nærmeste venner som vi har mye med) så blir det muligens invitert flere fra jobben til mannen til festen, og andre venner som vi har lyst å dele kvelden med!

Tror vi må sette oss ned og se på budsjett og økonomi før vi tar helt av, evt kun be familie og nærmeste venner!

Vil ikke at bryllupet skal bli altfor dyrt, for da må vi vente et år til med sparing :P Lavest mulig budsjett, men samtidig så er det ting som blir dyrt uansett når man er så mange (tenker på mat f.eks) :)

Hvor mange blir dere?

Endret av lisha
Skrevet (endret)

Ser ut som vi tenker veldig likt, faktisk. Vi skal også invitere om lag 50 stykker, men vi har valgt å ikke ha med barn under konfirmasjonsalder. Blir foreldre, søsken, tanter og onkler, søskenbarn og besteforeldre, samt noen få gode og nære venner.

Vi skal prøve å holde det rimlig med koldtbord med masse god og hjemmelagd mat fra begge sider av slekta. Har også slekt som driver hjemmebrygg av øl og det smaker kjempegodt. Det er slik for oss også, at dersom vi ikke klarer å holde budsjettet nede så må vi legge bryllupet på vent ett år eller to, og det vil jeg helst unngå.

Tror det dyreste blir bryllupskaka, blomsterdekorasjonene, råvarene til maten og frisør og sminke. Har heldigvis en dyktig fotograf som bestevenn. ;)

Har du noen økonomiske tips å dele, så tar jeg gjerne imot dem!

Endret av Grønnogskjønn
Skrevet

Ååååå, idag var jeg og mamma innom Torunns drømmekjoler for å kikke litt, og der fant vi den nydelige kjolen! :) Skikkelig prinsessekjole! Så fin ut der den hang, og var fantastisk når den kom på! Hihi, den var så nydelig at den ble med oss hjem igjen ;) ;)

Hmm, økonomitips... Nå har vi jo et år på oss. VI kan handle inn pynt og diverse på salg, det kommer jo alltids tilbud på både brus og duker, pynt og slikt - og så lenge fargetema er bestemt, så går det veldig fint :) Da kan vi handle inn litt etterhvert, og bare lagre det til dagen!

Ang musikk så går det jo an å lage spillelister selv, og få en til å ha kontroll på musikken. Mye billigere enn å leie live-band for eksempel :)

Ang alkohol, så kommer vi sikkert til å servere hvit/rødvin til middag, og valgfri baileys/ konjakk til middag - så får de kose seg med medbragt utover kvelden :) Vi kan rett og slett ikke betale for all alkoholen!

Hvis du kjenner noen som har giftet seg, så kan du spørre om å få se deres budsjett og sammenligne med deres. Greit å se om beløpene vi setter opp er reelle iforhold til de som faktisk har giftet seg!

Skrevet

Takk, det høres lurt ut! Da tror jeg at jeg kontakter ei jeg gikk i klasse med som er gift og hører litt med henne, for hun også kjørte lavbudsjettsbryllup. :)

Ligger kjolen du fant ute på deres nettsider?

Skrevet

Nei, fant ikke kjolen, bare en som lignet.. :/ Jaja, den får henge fint skapet i nesten et år ;) Gleder meg så voldsomt til neste juni nå! hihi :)

Gjerne si ifra om det er noe du også kommer på, gjerne budsjett-sparende!

Skrevet

Vel, jeg har hørt at man sparer en del på å ikke fortelle verken blomsterbutikk eller konditori at man gifter seg, men kjøpe vanlig bukett og en fler-etasje-kake og så heller pynte de litt ekstra selv ettrpå. Har hørt at de legger på dobbel pris med en gang man nevner bryllup, selv om det man får for pengene er nesten det samme.

Tror derfor at jeg skal prøve ut å la være å nevne bryllupet først, og se om ikke prisene er lavere da. ;)

Skrevet

Jeg er også (iallefall sånn nesten) sunnmørsbrud 2013 :) Føles uendelig rart å si det, rart å si det høyt, for det er så ferskt og jeg gleder meg så veldig :)

Vi har tenkt litt utradisjonelt, og vil ha stor middag kvelden før og så bare champagne og bryllupskake etter vielsen. Vi skal reise rett avgårde på bryllupsreise i brudestasen :)

Skrevet

Gratulerer som forlovet Petalouda! :D

Å, jeg også gleder meg noe så vanvittig! Men må ta meg sammen så jeg ikke snakker hull i hodet på samboeren ;)

Litt sånn amerkansk stil over deres bryllup da :D Men det hørtes veldig koslig ut :) Sikkert kjekt å bare dra rett på bryllupsreise :D

• Liker 1
Skrevet

Åh, lisha, vettu at du er faktisk den første som gratulerer på ordentlig .. for vi bestemte datoen i natt .. *ler*

historien vår er litt spesiell, så selvom jeg ikke har fått -forlovelsesring- og han ikke har gått ned på kne ennå (noe han insisterer på at han skal) - så har vi hatt like ringer en stund, men kalt oss forpliktet og ikke forlovet .. fordi vi ikke har satt noen dato .... men i natt bestemte vi dato, og erklærte oss som forlovet - men han er borte på jobbtur så ting er litt ... *ler* i sånn hulter til bulter-rekkefølge her ..

Men vi har vært forlovet før. Vi er hverandres store ungdomsskjærlighet. Vi vet hva vi vil :)

så tusen takk for gratulasjon, det føles helt vilt og helt sykt og alldeles vidunderlig :)

Skrevet

Så koslig at dere har funnet tilbake til hverandre! :) det er ikke så ofte man hører om ;) Men da vet dere hva dere vil ja :D

Skrevet

jaa, det gjør vi :)

Og nå blir det mørebryllup, hurra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...