AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Hva tenker dere når dere ser disse stedsnavnene? F.eks. er Tønsberg, Drammen, Flisa, Jessheim, Kløfta, Gjøvik++++ sett på som harry av mange. Hva med Hamar og Lillehammer? Dette er to byer jeg hører sjeldent noe om. Og Elverum for den saks skyld. Anonym poster: 0e496ea3d60f0da43a6ab78300e68b18
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Elverum er ihvertfall harry. Anonym poster: 1a6fa12f81a812bc5c8aa607b75932a1 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 Elverum er dritharry, Hamar er kjeedelig og Lillehammer er en fin og koslig by (etter min mening da). Anonym poster: 0ca5f4fd96048c1a0a0c5086e0065686 3
blomsterkvasten Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Lillehammer er super koselig, Hamar har blitt lillebror der i gården 2
Medlem Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Jeg ser ikke på Lillehammer som harry, men som en koselig liten by med sjarme. Hamar er på kanten til å være harry, mens Elverum definitivt er blodharry. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Verken Hamar eller Lillehammer er harry, men Lillehammer er veldig oppskrytt. Elverum er harry. Anonym poster: 0e496ea3d60f0da43a6ab78300e68b18 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Verken Hamar eller Lillehammer er harry, men Lillehammer er veldig oppskrytt. Elverum er harry. Anonym poster: 0e496ea3d60f0da43a6ab78300e68b18 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Når vi først er borte i høgget det, så er Kongsvinger veldig harry. Anonym poster: 1a6fa12f81a812bc5c8aa607b75932a1 3
Gjest Purple Haze Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 Hva er harry med Hamar, Lillehammer og Gjøvik, for den del? Dere som skriver det, har dere oppholdt dere der i mer enn en time? Jeg bor i en av disse byene, og tenker aldri på noen av dem som harry. Lillehammer er en koselig by, og er "storebror" blant mjøsbyene. I Hamar er de flinke til å gjøre det fint og legge til rette for at innbyggerne skal ha både gode turmuligheter, et bra uteliv og bo fint til ved Mjøsa. Gjøvik er søvnig og lite spennende, men en rolig plass. Alle tre byene har for øvrig høyskole og et bra studentmiljø. 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Hva er harry med Hamar, Lillehammer og Gjøvik, for den del? Dere som skriver det, har dere oppholdt dere der i mer enn en time? Jeg bor i en av disse byene, og tenker aldri på noen av dem som harry. Lillehammer er en koselig by, og er "storebror" blant mjøsbyene. I Hamar er de flinke til å gjøre det fint og legge til rette for at innbyggerne skal ha både gode turmuligheter, et bra uteliv og bo fint til ved Mjøsa. Gjøvik er søvnig og lite spennende, men en rolig plass. Alle tre byene har for øvrig høyskole og et bra studentmiljø. Hva er harry med Hamar, Lillehammer og Gjøvik, for den del? Dere som skriver det, har dere oppholdt dere der i mer enn en time? Jeg bor i en av disse byene, og tenker aldri på noen av dem som harry. Lillehammer er en koselig by, og er "storebror" blant mjøsbyene. I Hamar er de flinke til å gjøre det fint og legge til rette for at innbyggerne skal ha både gode turmuligheter, et bra uteliv og bo fint til ved Mjøsa. Gjøvik er søvnig og lite spennende, men en rolig plass. Alle tre byene har for øvrig høyskole og et bra studentmiljø. Jeg var den som skrev at elverum var harry, hamar kjedelig og lillehammer fint. Har vokst opp i lillehammer og har besteforeldre i hamar og elverum. Har i tillegg en bror i gjøvik, så har tilbrakt ganske mye tid i alle mjøsbyene egentlig Det er vel egentlig bare elverum jeg ser på som virkelig harry. Ikke dermed sagt at alt og alle der er harry, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med. Hamar er en veldig fin by, men har alltid syntes det var kjedelig der. Lillehammer er jeg jo veldig glad i, siden det er hjembyen min. Hatet det når jeg var yngre, men etter en del år i oslo har jeg begynt å sette pris på den. Er selvfølgelig mye rånere og annet rart der også, som i andre småbyer. Gjøvik har jeg inntrykk av at er litt dødt, men absolutt fint der også. Anonym poster: 0ca5f4fd96048c1a0a0c5086e0065686
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #11 Skrevet 26. august 2012 Hva er harry med Hamar, Lillehammer og Gjøvik, for den del? Dere som skriver det, har dere oppholdt dere der i mer enn en time? Jeg bor i en av disse byene, og tenker aldri på noen av dem som harry. Lillehammer er en koselig by, og er "storebror" blant mjøsbyene. I Hamar er de flinke til å gjøre det fint og legge til rette for at innbyggerne skal ha både gode turmuligheter, et bra uteliv og bo fint til ved Mjøsa. Gjøvik er søvnig og lite spennende, men en rolig plass. Alle tre byene har for øvrig høyskole og et bra studentmiljø. Jeg laget denne tråden, og lurte rett og slett fordi jeg trodde folk rundt om i Norge så på disse byene som harry, men de har aldri blitt nevnt i "hvilke steder er harry"-tråden bl.a. Jeg personlig har vært i både Gjøvik og Lillehammer mange, mange ganger. Gjøvik er vel litt harry, og Lillehammer synes jeg til en stor grad er oppskrytt. Personlig bor jeg i Hamar, og gleder meg veldig til jeg skal flytte for å studere. Det er altfor lite og kjedelig for meg her. TS Anonym poster: 0e496ea3d60f0da43a6ab78300e68b18
hermoine Skrevet 26. august 2012 #12 Skrevet 26. august 2012 Er fra Lillehammer, og syns byen er kjempefin:) En koselig gågate, kjempefint kjøpesenter, turmuligheter, gode utestedet, tydeligvis et bra studentmiljø, mange museumer og ting som skjer... Eneste jeg kanskje vil se på som harry i Lillehammer er at de fremdeles lever litt på OL 94 Hamar har jeg ikke vært så mye i faktisk, men ser ikke på den som harry heller. Gjøvik har jeg vært mye i.. ikke harry den byen heller, men det er bare dødt der. Men Gjøvik er jo toten Og det er litt harry da hehehe.
Gjest Jepp123 Skrevet 26. august 2012 #13 Skrevet 26. august 2012 Jeg laget denne tråden, og lurte rett og slett fordi jeg trodde folk rundt om i Norge så på disse byene som harry, men de har aldri blitt nevnt i "hvilke steder er harry"-tråden bl.a. Jeg personlig har vært i både Gjøvik og Lillehammer mange, mange ganger. Gjøvik er vel litt harry, og Lillehammer synes jeg til en stor grad er oppskrytt. Personlig bor jeg i Hamar, og gleder meg veldig til jeg skal flytte for å studere. Det er altfor lite og kjedelig for meg her. TS Anonym poster: 0e496ea3d60f0da43a6ab78300e68b18 Ikke nevnt fordi folk ikke forbinder de med direkte harry? I mitt hode går det heller på mer om byene er spennende. Veldig enig med det Purple Haze skriver om mjøsbyene.
Gjest Purple Haze Skrevet 26. august 2012 #14 Skrevet 26. august 2012 Er fra Lillehammer, og syns byen er kjempefin:) En koselig gågate, kjempefint kjøpesenter, turmuligheter, gode utestedet, tydeligvis et bra studentmiljø, mange museumer og ting som skjer... Eneste jeg kanskje vil se på som harry i Lillehammer er at de fremdeles lever litt på OL 94 Hamar har jeg ikke vært så mye i faktisk, men ser ikke på den som harry heller. Gjøvik har jeg vært mye i.. ikke harry den byen heller, men det er bare dødt der. Men Gjøvik er jo toten Og det er litt harry da hehehe. Gjøvik er ikke Toten. Gjøvik er Gjøvik og Toten er Toten. Det ligger ved siden av hverandre, men Gjøvik tilhører ikke Toten. Og Toten er stort, så å si at hele Toten er harry blir litt merkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #15 Skrevet 26. august 2012 Jeg er i fra hamar, og SKAMMER MEG. Byen er besudlet med snobbete folk som har EN stor hobby, å baksnakka alt og alle. De er utrolig negative, og ser skikkelig ned på Oslo. De er ofte identitetsløse, har rusproblemer av noe slag, og byen er helt uten sjel. Glad barna mine aldri komme til å vokse opp der, for da hadde de blitt ganske skadet. Jeg har flere søsken som har blitt igjen på hamar, og jeg merker tydelig forskjell på oss. På hamar er de veldig fordomsfulle, og veldig negative rett og slett. Det største noen har gjort der er å ta seg en sydentur. De tør nesten ikke mer enn det. De er ikke så veldig harry egentlig (de på bygda er), men i selve hamar sentrum er ganske mange mote bevisste, men finns en del "freakere" og skatere der, som enten tror de er begavet med x-antall kunsterniske evner, eller begavet med å få være så heldig å være medeier i en bar. Ingen liker noen der, og mange der er ganske deppa. Anonym poster: f9cc5e08ddd79f80f26553be973d8619 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #16 Skrevet 26. august 2012 Jeg er i fra hamar, og SKAMMER MEG. Byen er besudlet med snobbete folk som har EN stor hobby, å baksnakka alt og alle. De er utrolig negative, og ser skikkelig ned på Oslo. De er ofte identitetsløse, har rusproblemer av noe slag, og byen er helt uten sjel. Glad barna mine aldri komme til å vokse opp der, for da hadde de blitt ganske skadet. Jeg har flere søsken som har blitt igjen på hamar, og jeg merker tydelig forskjell på oss. På hamar er de veldig fordomsfulle, og veldig negative rett og slett. Det største noen har gjort der er å ta seg en sydentur. De tør nesten ikke mer enn det. De er ikke så veldig harry egentlig (de på bygda er), men i selve hamar sentrum er ganske mange mote bevisste, men finns en del "freakere" og skatere der, som enten tror de er begavet med x-antall kunsterniske evner, eller begavet med å få være så heldig å være medeier i en bar. Ingen liker noen der, og mange der er ganske deppa. Anonym poster: f9cc5e08ddd79f80f26553be973d8619 Jeg er TS, og kan si meg enig i det aller meste du skriver der. Lurer på hvem du/dine søsken er Anonym poster: 0e496ea3d60f0da43a6ab78300e68b18 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #17 Skrevet 26. august 2012 Jeg er TS, og kan si meg enig i det aller meste du skriver der. Lurer på hvem du/dine søsken er Anonym poster: 0e496ea3d60f0da43a6ab78300e68b18 Du vet helt sikkert åkken je er, om omvendt. Anonym poster: f9cc5e08ddd79f80f26553be973d8619
Gjøa Skrevet 26. august 2012 #18 Skrevet 26. august 2012 Gjøvik er ikke Toten. Gjøvik er Gjøvik og Toten er Toten. Det ligger ved siden av hverandre, men Gjøvik tilhører ikke Toten. Og Toten er stort, så å si at hele Toten er harry blir litt merkelig. Feil! Gjøvik er en del av Toten. Toten består av tre kommuner. Gjøvik er en av dem. Østre- og Vestre Toten er de to andre. Hvorvidt Toten, og da Gjøvik inkludert, er harry er en annen ting.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #19 Skrevet 26. august 2012 Du vet helt sikkert åkken je er, om omvendt. Anonym poster: f9cc5e08ddd79f80f26553be973d8619 Nå ble jeg nysgjerrig.. TS Anonym poster: 0e496ea3d60f0da43a6ab78300e68b18 1
Gjest IngvildSF Skrevet 26. august 2012 #20 Skrevet 26. august 2012 (endret) Feil! Gjøvik er en del av Toten. Toten består av tre kommuner. Gjøvik er en av dem. Østre- og Vestre Toten er de to andre. Hvorvidt Toten, og da Gjøvik inkludert, er harry er en annen ting. Gjøvik er absolutt ikke en del av Toten. Toten består av Østre- og Vestre Toten kommune. De fleste totninger vil aldri kalle en gjøvikenser for totning. Hva baserer du dine påstander på? Det har vært snakk om å slå Gjøvik, Vestre Toten og Søndre Land sammen. Man har jo 'Gjøvikregionen', og i det begrepet innlemmer man også Toten og Land, men Gjøvik er ikke en del av Toten. Lurer på hva dere mener med harry? Hvorfor skulle Gjøvik, Lillehammer og Hamar være harry? Kan være enig i at Toten til tider er litt harry, men det er jo bare sånn det er. Endret 26. august 2012 av IngvildSF 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå