AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Jeg får innimellom noen slags sprekker eller hva jeg nå enn skal kalle det i underlivet. Det skjer gjerne mellom ytre og indre kjønnsleppe og ved åpningen at jeg på en måte sprekker opp så det blir en tynn stripe som svir (kan bli så sårt at det tilogmed kommer blod :O) Hva kan dette være? Jeg har prøvd og bestille time hos gynekolog men disse sprekkene har da forsvunnet innen jeg får time. Det gjør skikkelig vondt bare og tisse og å tørke seg, sex er utelukket.. Noen som har noen ide om hva dette kan være? og nien tips til hva jeg kan gjøre med de? Anonym poster: 07eaa8452ec744d8f5f93bfa09e93f01 Anonym poster: a382109ad57e9e4d163aa6db23ad7151
Gjest roseduft Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Huff, det hørtes ikke mye godt ut ! Har hørt at mange reagerer på hvordan undertøy blir vasket f.eks. Eller om du bruker/ikke bruker underlivssåpe, og at noen reagerer på bruk - mens andre egentlig bør la være med både Dr.Greve og Asan f.eks.. I tillegg bør undertøy ikke bli vasket med tøymykner, og underlivet kan reagere dersom du bruker tampong, sover med den kanskje.. Eller reagerer du på truseinnlegg..? Er så mye som kan spille inn og være årsaken til at du er sår innimellom.. Håper du finner ut av det God bedring!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 Takk for svar =) Jeg bruker kun vann når jeg vasker meg nedentil, jeg sover aldri med tamponger, prøver å bruke truseinnlegg minst mulig, men må jo iblant. Jeg bruker også stortsett bommuls truser. Men jeg vasker undertøyet mitt med tøymykning da jeg vasker undertøyet sammen med annet tøy (feks håndkler) som trenger tøymykning. Fortvilet, da det stadig kommer tilbake og det gjør vondt Tar gjerne i mot tips på andre på hva som kan hjelpe eller om dere vet hva sprekkene er for noe? Anonym poster: a382109ad57e9e4d163aa6db23ad7151
DysterPytten Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 hos meg var det eksem. Jeg måtte slutte å vaske trusene mine med tøymykner, og bytte ut vaskemiddelet med parfymefritt. Ikke bruke bind eller truseinnlegg eller tamponger. jeg bytta til menskopp. Kun bruke dyrt dopapir, type lambi. Ikke stringtruser, i hvertfall ikke stringtruser! Og ikke gå med tette klær HELE tiden.
Gjest champinjong Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 Jeg får det av sopp, så hjelper med canestenkrem eller får difuclantabletter av legen om det ikke holder.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #7 Skrevet 24. august 2012 Dermika: Du sier det var eksem hos deg. Hvordan så det ut? og svidde eller klødde det? Hos meg bare svir det, tenker at det klør kanskje vis det er eksem? Jeg har faktisk kjøpt meg menskopp for lenge siden, men jeg har litt frykt for at den skal utvide meg der nede.. Kan den gjøre det? dessutten hang den på en måte litt uttenfor fikk den liksom ikke skikkelig inn:P Dere som skriver at det er sopp. Jeg tror kanskje ikke at det er det siden det ikke klør noe, er bare disse sprekkene som svir sinnsykt Dessutten så tåler jeg ikke kremer eller tabbletene som brukes mot soppinfeksjon Anonym poster: a382109ad57e9e4d163aa6db23ad7151
DysterPytten Skrevet 24. august 2012 #8 Skrevet 24. august 2012 Hos meg klødde det ikke, men jeg fikk slike tynne rifter, akkurat som om noen hadde dratt huden hardt og laget sprekker. og nei, menskoppen utvider deg ikke. 1
Gjest Ingvild Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Jeg sliter med akkuratt det samme. Var hos gynekolog og fikk vite at det var pga tørr hud i underlivet! Fikk beskjed om å ikke bruke stringtruser (kun truser i bomull), helst ikke vaske med såpe (evt bruke eucerin såpe med olje), og ikke bruke bind og tamponger. Du kan også prøve å smøre med locobase. Det hjelper!
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Ingvild: takk for gode tips Hvor får man kjøpt eucerin såpe med olje og locobase ? Anonym poster: a382109ad57e9e4d163aa6db23ad7151
Avalon Skrevet 26. august 2012 #11 Skrevet 26. august 2012 Ingvild: takk for gode tips Hvor får man kjøpt eucerin såpe med olje og locobase ? Anonym poster: a382109ad57e9e4d163aa6db23ad7151 Apoteket
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #13 Skrevet 4. mars 2017 Kontakt lege og få en akuttime når problemet er der. Ekspimenter ikke med soppdrepende midler på egenhånd det kan gjøre problemet større. Sinsalve beregnet på babyer kan hjelpe. Anonymkode: a0814...87f
SnuskeLuska Skrevet 4. mars 2017 #14 Skrevet 4. mars 2017 På 24.8.2012 den 20.10, AnonymBruker skrev: Takk for svar =) Jeg bruker kun vann når jeg vasker meg nedentil, jeg sover aldri med tamponger, prøver å bruke truseinnlegg minst mulig, men må jo iblant. Jeg bruker også stortsett bommuls truser. Men jeg vasker undertøyet mitt med tøymykning da jeg vasker undertøyet sammen med annet tøy (feks håndkler) som trenger tøymykning. Fortvilet, da det stadig kommer tilbake og det gjør vondt Tar gjerne i mot tips på andre på hva som kan hjelpe eller om dere vet hva sprekkene er for noe? Anonym poster: a382109ad57e9e4d163aa6db23ad7151 Håndklær bør heller ikke vaskes med tøymykner. De trekker mindre vann og kan irritere huden når du tørker deg med dem.
*Stjerne*støv* Skrevet 4. mars 2017 #15 Skrevet 4. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt lege og få en akuttime når problemet er der. Ekspimenter ikke med soppdrepende midler på egenhånd det kan gjøre problemet større. Sinsalve beregnet på babyer kan hjelpe. Anonymkode: a0814...87f For nå håpe Ts ikke har ventet over 5år med å gå til legen
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #16 Skrevet 5. mars 2017 4 timer siden, *Stjerne*støv* skrev: For nå håpe Ts ikke har ventet over 5år med å gå til legen Noen som har dratt frem en gammel tråd for moro skyld, her? Anonymkode: a0814...87f 1
*Stjerne*støv* Skrevet 5. mars 2017 #17 Skrevet 5. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har dratt frem en gammel tråd for moro skyld, her? Anonymkode: a0814...87f Jeg skjønner ikke hvor de finner så gammle tråder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå