Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste to årene vært lærling, og er ferdig om en uke (31/8). Jeg får ingen jobb videre, da det tas inn en ny lærling og det ikke er noe annet ledig. Jeg ønsker meg også en jobb innenfor noe litt annet enn hotell, men innenfor resepsjon/kundeservice/sentralbord (som jeg har fagbrev i).

Jeg hadde regnet med å få meg en ny jobb før 31/8, noe jeg ennå ikke har fått. Jeg tenkte derfor å søke dagpenger, da jeg har utgifter og ikke kan gå uten lønn.

Men, jeg ser av skjemaene som må være med i søknaden om dagpenger at det er et skjema arbeidsgiver må fylle ut.. MÅ de virkelig det? Jeg vil ikke blande en gammel arbeidsgiver inn i det her. Jeg har jo heller ikke sagt opp/blitt sagt opp (som skjemaet handler om), det er bare det at kontrakten min går ut.

Og er det egentlig noe vits i? Hvis jeg blir arbeidsledig i en måned, da, så vil jeg jo ikke få de pengene før om mange måneder uansett?

Det er første gang jeg har noe med NAV og gjøre overhode, så jeg skulle gjerne hatt det med teskje..

Anonym poster: c3f2ddb749ad743bcdaf407de95517d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt konfliktsky, eller? Ja, natuligvis skal arbeidsgiver fylle ut det skjema. Noe de sikkert har gjort en del ganger før.

Anonym poster: 743e8b313ed93c184e7bf6db6b22ab7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...