AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Hei! Jeg har akkurat søkt via vigo på rett til videregåendeopplæring (?), satte opp noen ønsker om yrkesfag jeg har veldig lyst til å gå. Lurer på om noen andre har gjort dette og kan fortelle litt om hva som skjedde videre. Jeg er 29 år og har fullført 2 år allmenfag, og har nå lyst til å gå yrkesfag med lærlingetid fram til fagbrev. Har ingen relevant erfaring så å søke på realkompetanse etc er utelukket. Jeg regner med at det er VG2 man kommer inn på som voksen, men er usikker på om man kommer i klasse med de som har gått VG1, eller om det blir satt opp voksengrupper? Henger man mye etter når man ikke gikk VG1 yrkesfag? Dersom man søker via vigo og det finnes ledige plasser i klasser i mitt fylke får jeg da tilbud om å gå der? Vet ikke "vanlige" frister gjelder for voksenopplæring, så med litt flaks kan jeg kanskje starte allerede nå i høst? Håper noen kan fortelle litt om hvordan dette fungerer og hvordan det gikk for deg! Anonym poster: 0f80073a276139c4f938a3aea8c62dc8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Ingen som har tatt yrkesfag som voksen? Anonym poster: 0f80073a276139c4f938a3aea8c62dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå