AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Har notert meg at det er mange interiørblader der veggene er malt på en måte som gjør at veggene nesten ser ut som murpuss. Det ser veldig stilig ut. Er det murpuss som bare legges på, elelr er det faktisk maling (kommer jo i ulike farger)? Lyst til å gjøre noe slikt på badet. Anonym poster: 8ea56645291e2c9c1c5cb58cffb5fb80
lillemeg90 Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Som dette her? http://frufly.blogspot.no/2012/03/elefant-in-house.html Isåfall er det kalkmaling og det har en spesiell teknikk:)
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Ah, takk så mye!! Noen som har erfaring med dette? Anonym poster: 8ea56645291e2c9c1c5cb58cffb5fb80
lillemeg90 Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Jeg har ikke erfaring, men vil gjerne ha en vegg med denne typen maling når vi får kjøpt nytt hus nå
fionel Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Jeg har malt en vegg i gangen med dette, malingen jeg brukte het elephant skin. Det er veldig veldig enkelt faktisk, rett og slett fordi du IKKE Må være nøye, det skal bare pensles på, litt opp-ned-høyre-venstre.. litt kryss og tværs igrunn når det tørker seg det kjempe fælt ut, og du vil tenke HERREGUD!! Men når det er tørt blir det kjempe stilig!!! Jeg er ihvertfall kjempe fornøyd !!!
lillemeg90 Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Jeg har malt en vegg i gangen med dette, malingen jeg brukte het elephant skin. Det er veldig veldig enkelt faktisk, rett og slett fordi du IKKE Må være nøye, det skal bare pensles på, litt opp-ned-høyre-venstre.. litt kryss og tværs igrunn når det tørker seg det kjempe fælt ut, og du vil tenke HERREGUD!! Men når det er tørt blir det kjempe stilig!!! Jeg er ihvertfall kjempe fornøyd !!! fikk du kjøpt malingen i butikk, eller må man bestille på nett?
Gjest padawan Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 (endret) Du kan også bruke vanlig veggmaling hvor du 1) Blander i litt sand selv i malingen. her er det veldig viktig du rører hele tiden for at ikke sanden skal synke til bunns. dette blir litt eksperimentelt men skal funke. 2) Bruk vanlig veggmaling. legg på litt tykt lag og mal som vanlig. etter å ha latt malingen tørke litt drar du over med en rulle for å "nuppe opp" malingen. edit: Den malingen du egentlig er på jakt etter er strukturmaling. Sjekk denne siden hos Beckers. Endret 29. august 2012 av padawan
Gjest hedgepig Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Denne gir også kul effekt: http://www.tjaralin.no/produkt.aspx?websidenr=21 (
fionel Skrevet 30. august 2012 #9 Skrevet 30. august 2012 Jegbrukte pure original (mener den heter det) Jg bestillte på nettet bare
Leo Skrevet 30. august 2012 #10 Skrevet 30. august 2012 Joda, det kan bli veldig fint! Men husk at det er nesten umulig å vaske slike grove overflater basert på dagens vannbaserte maling. Støv og skitt fra vedfyring, eksos etc. setter seg i ujevnhetene og etter et par år er det alt annet enn lekkert! For ikke å snakke om hvis det skulle havne en kaffe- eller rødvinsskvett på veggen. Kalkbasert maling kan heller ikke overmales uten videre. Jeg totalrenoverer i disse dager og har brukt mye tid, krefter og penger på å bli kvitt kunstig murpuss... Det har nemlig vært "in" før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå