Gå til innhold

Hva er harry? Din definisjon.

Gjest Crow

Anbefalte innlegg

Blir litt inspirert av andre tråder her på forumet, og lurer derfor på hva dere legger i ordet "harry" når det gjelder beskrivelsen av steder eller mennesker?

:vinke: Del, del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Filleproletiet

Litt vanskelig å lage en definisjon på det synes jeg, men harry for meg er mennesker som er ignorante og lite åpne for andre ting. Låst i et mønster. Folk som har bestemt seg og er bastante og lite opplyste.

Typiske folk vil være "vål`enga" fan, som liker damer og biler og fotball. Ekke inntttrissert i no annet. Stemmer FRP fordi man vil ha ut utlendinga.

Andre folk vil være klysete mennesker som tror de er bedre enn andre fordi de har penger. Ofte følger det med en tacky stil og man henger på tacky utesteder osv.

Egentlig så har begrepet harry for min del gått fra å være noe man kaller typiske bondeknøler for, til å bli noe jeg bruker på alt jeg ikke liker så veldig godt. Prøver å bruke uttrykket så lite jeg klarer, da jeg føler det nesten har blitt harry å si harry.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

- Glamourmodeller

- Bleket hår til det ekstreme slik at det er gulhvitt eller hvitt

- Ekstrem fake tan

- Nesepiercing

- Tribaltatoveringer og generelt tatoveringer

- Dyreprint på klær, vesker og diverse møbler

- Pels

- FRP

- Bobiler og campingfolket

- "Ikea-folket"

- Hip-hop-stilen

- capser

- Jenter med veskehunder

Noe av det jeg har nevnt er ting jeg egentlig ikke har noe imot, men likevel går det under harry-kategorien. Viktig å understreke at jeg som regel ikke har noe imot harry mennesker. Synes de kan være riktig så festlige :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Folk som elsker danseband, og drar for å høre disse bandene live.

Glamourmodeller.

Par som går i matchende klær, eksempelvis grilldress.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Higen etter en selvdefinert normalitet og som dømmer andre mennesker etter om de oppfyller kravspesifikasjonen eller ei. F.eks. er det samtaleemne i bygda i flere uker når ei våger å gå i høyhælte sko på butikken, mens det er "normalt" å spise taco på fredagskvelden.

Anonym poster: 00ce6b1105a8cd2703e30c57b66cca0d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gullringer på nesten alle fingrene

Crocs

Campingvogn med tilbygg (spikertelt??)

Grilldress

Falskt hår

Folk som har tatt sånn "bli brun" sprøyte, og er blitt orange

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vasking av Champagne

...er det for no? :huh:

Anonym poster: 2f51b7d803d3e8c27381812b92f03491

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var ute så var det en mann der, 50 +. Han hadde på seg en bowlingskjortesak. Den hadde svart krage og svarte kanter rundt korte ermer. Og den hadde dyreprint. I et silkelignende stoff. DET var harry. I tillegg hadde han bart. Jeg gikk nesten bort til han for å fortelle han ståa, men han var så happy der han danset og shaket på gulvet at jeg tenkte at jeg ikke burde fucke opp kvelden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkle mennesker med enkle gleder?

Huff, den var kanskje litt slem.

Harry for meg er en pakkegreie, og ikke enkeltkvaliteter. Folk som kanskje ikke tenker så stort og langt, ikke er så veldig ambisiøse, som ikke orker å sette seg inn i f. eks. politiske spørsmål før de stemmer, vil ha det enklest og greiest for seg selv, helst norske lønninger og spanske priser, som ikke går så langt på egen hånd for å utvide mental og fysisk horisont, men som holder seg langt innenfor komfortgrensa.

Enkelt og greit.

Endret av Arlea
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med the confederate flag of America i lommeboka (ja, faktisk, en kunde hadde det), på klærne, i bilen osv, som er medlem av "Norsk Red-Neck forening" på facebook. Grøss & gru.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det for no? :huh:

Anonym poster: 2f51b7d803d3e8c27381812b92f03491

Noe såpass idiotisk som å helle ut edle dråper i vasken/på gulvet:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe såpass idiotisk som å helle ut edle dråper i vasken/på gulvet:

Dette fenomenet er helt nytt for meg....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedyr er megaharry. Når verden går under hvis man misser gullrekka eller drikker et glass vin på en tirsdag.

Anonym poster: 00ce6b1105a8cd2703e30c57b66cca0d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var ute så var det en mann der, 50 +. Han hadde på seg en bowlingskjortesak. Den hadde svart krage og svarte kanter rundt korte ermer. Og den hadde dyreprint. I et silkelignende stoff. DET var harry. I tillegg hadde han bart. Jeg gikk nesten bort til han for å fortelle han ståa, men han var så happy der han danset og shaket på gulvet at jeg tenkte at jeg ikke burde fucke opp kvelden.

Ja men det er jo sånn nordmenn skal se ut!

Norge er et lite nisseland, verdens største barnehage her oppe i det kalde nord. Nordmenn er ikke kultiverte og trendy, har ikke noen interessant historie, ingen ser opp til nordmenn der ute i den store verden og "lurer på hva som rører på seg av trend og kultur i Norge". Norge er ikke noen stormakt og nordmenn er ikke av noen stolt avstamming heller (som f.eks. italienere, grekere, tyskere, franskmenn, russere, briter og spanjoler). Nordmenn er et bondsk og bakstrebersk folkeslag fra grisgrendte strøk, en nasjon av 4-5 millioner Fleksnes'er.

Derfor er det også ingenting som er mer harry enn trendy nordmenn. Det er noe så påtatt "kosmopolitansk" over hele greia. For faen, se til å kle dere i kjeledressene og S-lag-capsen dere hører hjemme i!! Dra på charter- og campingferier, lytt til Vassendgutane, spioner litt på naboen, fnys av stor kunst fra kontinentet. Elsk dere selv som dere er, for Guds skyld!

Endret av Krakonosj
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er jo sånn nordmenn skal se ut!

Norge er et lite nisseland, verdens største barnehage her oppe i det kalde nord. Nordmenn er ikke kultiverte og trendy, har ikke noen interessant historie, ingen ser opp til nordmenn der ute i den store verden og "lurer på hva som rører på seg av trend og kultur i Norge". Norge er ikke noen stormakt og nordmenn er ikke av noen stolt avstamming heller (som f.eks. italienere, grekere, tyskere, franskmenn, russere, briter og spanjoler). Nordmenn er et bondsk og bakstrebersk folkeslag fra grisgrendte strøk, en nasjon av 4-5 millioner Fleksnes'er.

Derfor er det også ingenting som er mer harry enn trendy nordmenn. Det er noe så påtatt "kosmopolitansk" over hele greia. For faen, se til å kle dere i kjeledressene og S-lag-capsen dere hører hjemme i!! Dra på charter- og campingferier, lytt til Vassendgutane, spioner litt på naboen, fnys av stor kunst fra kontinentet. Elsk dere selv som dere er, for Guds skyld!

Hahaha, det er vel et godt steg mellom veldig harry og veldig sossete. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...