Gå til innhold

Noen flinke 'vaskekoner'? (tøy) :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to spørsmål angående vasketøy!

1) Kan jeg vaske 30-gradersklær sammen med ulltøyet, og bruke Milo, eller blir det helt galt?

Vi har ikke så mye av hvert, og det virker så bortkastet å sette på to maskiner med bare noen få klesplagg i...

2) Hvordan vasker jeg lammeskinn? (Sånn til barnevogn)

:sminkedokke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lammeskinn skal vel strengt tatt ikke vaske - bare luftes. Om du absolutt må så bør du vel bruke lanolin?

Klart du kan vaske ull og 30 - gradersklær sammen,men det e3r en viss fare for at du får ullfiber på de andre klærne, så du bør nok ikke om det er klær som lett trekker til seg lo.

Skrevet

Jeg vil absolutt ikke skryte på meg å være noen ekspert, men jeg vasker ofte finvask (30 grader) på ull-program av to grunner: 1) samme som deg - har ikke så mye av alt, og vil ha litt fyll i maskinen. og 2) Ull-program og milo er jo veldig skånsomt, så hvis jeg er redd for klærne blir det ihvertfall ikke feil:-)

Ang lammeskinn trenger de vel ikke så mye vask. Mulig det finnes noe sepsialvaskemiddel for ubehandlet ull?

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jeg bruker sånn klesrulle for å fjerne ullfiber som smitter over :)

Skrevet

Tusen takk for fine svar! Da tror jeg at jeg vasker tøyet sammen. Hvis det smitter over litt ull, så er ikke det noen krise :)

Ang. lammeskinnet, så har vi fått det av noen vi ikke kjenner så godt, så jeg vil gjerne vaske det før vi tar det i bruk. Fant denne linken http://babycare.no/index.cfm?id=326057

Det ser vel ok ut?

Skrevet

Vaskekoner? :overrasket:

Anonym poster: 23a6fd4c19af439d605b252efb066f6a

Skrevet

Hvilken type lammeskinn er det du har? Er det ubehandlet (type Nøstebarn, Kaiser etc.) bør du bruke lanolinholdig vaskemiddel. Det får du kjøpt hos f.eks Nøstebarn eller Bleieboden. Jeg har vasket lammeskinnene våre fra Nøsteban mange ganger, og det går veldig fint. Har til og med tørketromlet, men det er vel ikke helt anbefalt. ;)

Milo er ikke et like effektivt som vaskemiddel som vaskemiddel beregnet på annet tøy, så jeg ville vasket tøyet som skal vaskes på 30 grader med vanlig vaskemiddel en gang i blant iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...