silversong Skrevet 24. august 2012 #1 Del Skrevet 24. august 2012 Det hevdes at havsalt og Maldonsalt er bedre for helsen enn vanlig steinsalt, for eksempel vanlig Jozo. Ettersom nåtidens hav er forurenset og fullt av miljøgifter synes jeg påstanden om helsegevinst ved bruk av disse saltene virker upålitelige. Er ikke helt vanlig steinsalt bedre? ( Himalayasalt ble jo avslørt som bløff etter det jeg har forstått). Vanlig steinsalt (fex. Jozo) er jo lagret i jordskorpen fra lenge før forurensningen startet i den skala den er til stede i dag, Det kan vel ikke være så forurenset? Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 24. august 2012 #2 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg tror at man bare skal se bort fra hele premisset om at en type salt skal fremme helsen mer enn en annen type salt. Salt er salt, uansett hvordan det utvinnes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 26. august 2012 #3 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg tror at man bare skal se bort fra hele premisset om at en type salt skal fremme helsen mer enn en annen type salt. Salt er salt, uansett hvordan det utvinnes. Tja, hvorfor det? Salt er jo ikke salt? Natriumklorid er natriumklorid, ja, men maldonsalt inneholder mer enn bare natriumklorid, så det går da an å diskutere hvorvidt det er bedre eller ikke bedre enn "rent" bordsalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 26. august 2012 #4 Del Skrevet 26. august 2012 I don't give a shit. Jozo smaker dritt. Maldon smaker himmelsk. Easy choice. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 26. august 2012 #5 Del Skrevet 26. august 2012 Tja, hvorfor det? Salt er jo ikke salt? Natriumklorid er natriumklorid, ja, men maldonsalt inneholder mer enn bare natriumklorid, så det går da an å diskutere hvorvidt det er bedre eller ikke bedre enn "rent" bordsalt. Bordsalt inneholder ofte mer enn bare natriumklorid det også, spørs på produksjonsmetoden, det. Utvinning av salt er jo ofte den samme for bordsalt og flaksalt, det er hvordan det krystalliseres som gjør at det ser annerledes ut (og oppfører seg annerledes). Jeg har null tro på at det ene skal være helsemessig bedre enn det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå