matba Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Jeg trener 3-4 ganger i uken, styrke og joggoing. Jeg er ganske stor med 182 og 76 kilo. Kostholdet mitt består av ekstremt lite kjøtt, og først og fremst grønnsaker, coscous ol. Hadde kroppen min hatt godt av proteintilskudd feks etter trening? Eller generelt?
halo Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Ja, det tror jeg spesielt siden du sier at du lever på et proteinfattig kosthold. Det vil nok kunne øke effekten av treningen, spesielt hvis du tar det direkte etter styrketrening. H 2
Supraspinatus Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Generelt ja. Kjøtt, egg eller fete meieriprodukter er de eneste kildene som her kompletteog har gunstig aminosyreprofil.
matba Skrevet 31. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2012 Hva ligger i betegnelsen fete meieriprodukter? spiser youghurt hver morgen
Supraspinatus Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Hva ligger i betegnelsen fete meieriprodukter? spiser youghurt hver morgen I studiene vet jeg ikke. Kan sikkert finne det ut, men jeg tenker de mener fra ca 10% og oppover. Type gresk yoghurt osv.
Gjest Filleproletiet Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Om jeg ikke husker feil så er det egg som har best aminosyreprofil, deretter melk, ost, kjøtt og fisk. Man kan jo med fordel ta en proteinshake etter trening, eller man kan lage litt scrambled egg og gnavle litt spekeskinke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå