Gå til innhold

Fornuft eller følelser? Trenger litt innspill, hva ville du gjort "in the long run"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt innspill.

Jeg er en person som ikke har mye erfaring når det kommer til forhold. Jeg kommer meg liksom aldri dit. Det blir med roting/sex en periode også dabber det av til enten vennskap eller ikke noe mer. Jeg har den siste tiden begynt å innse at det ikke ville vært dumt å utvide horisonten litt når det kommer til menn. Altså ikke avskrive personer jeg i utgangspuntet ikke ville sett på som kjærestemateriale med en gang. Jeg ser jo på venner rundt meg som hele tiden plutselig finner kjærester de aldri trodde de ville fungert med, eller trodde var deres type, men som plutselig er det.

Nå har det seg sånn at jeg har funnet en slik en. En jeg i utgangspunktet ikke ville gått etter. Men jeg tenkte som så at det ikke skadet å prøve. På papiret er han helt "perfekt". Og jeg ville uten tvil vært stolt av å kunne kalle han min kjæreste. Han er ikke stygg å se på, veldig omsorgsfull, snill, fast jobb og utdannelse, kler seg pent, har leilighet og bil etc. samt at vi har masse å snakke om. Klikker veldig godt sosialt.

Men, så gikk jeg i byen i dag og møtte på en kompis jeg hadde en liten greie med for noen år siden...Også slo det meg! Det er jo en sånn kjæreste jeg vil ha, eller som jeg i utgangspunktet tror jeg vil ha. For jeg synes han er dødsdigg og har en helt annerledes personlighet, en han jeg dater nå, men på det andre siden så ser jeg faktisk at en person som han jeg dater nå vil være det beste for meg, sånn egentlig, alt tatt i betraktning.

Så nå er jeg superforvirret. Skal jeg la hjertet eller fornuften styre, for tydeligvis er de på to helt forskjellige steder.

Det er bare det at jeg kjente jeg ble skikkelig gira når jeg traff han kompisen min, noe jeg ikke kjenner med han jeg dater. Det kiler riktignok litt i magen, men jeg får heelt andre tanker i hodet når jeg tenker på han kompisen min..Uten at akkurat han, kompisen min altså er en aktuell kandidat.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen har noe klokt å komme med, eller som kan sette noe i litt perspektiv eller noe... :-)

Anonym poster: 7be03dd5a7494015b8cc64f9ee0341ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følelser er viktigere i vårt samfunn. Kvinner _trenger_ ikke menn for å overleve.

Jeg vet at jeg hadde aldri valgt etter fornuften.

Når det er sagt, bruker jeg lang tid på å bli forelsket. Så jeg velger vel stort sett etter fornuften til å begynne med :P

Skrevet

Det eneste fornuftige er å følge fornuften.

Antar du ser det selv i setningen over denne ;)

Skrevet

Både fornuft og følelser bør få spille inn, men jeg har stor tro på å velge litt intelligent. Nå vet ikke jeg hvorfor du mener han du dater vil være bedre for deg, men jeg synes det høres ut som om du bør holde på han du dater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...