Gå til innhold

Forhold avsluttet - blitt slettet fra Facebook. Barnslig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror og hans forlovede har dessverre gjort det slutt. De var sammen en god stund, og har også flere barn sammen. I den forbindelse har jeg blitt kjent med min svigerinnes familie, vi har vært samlet i diverse familieselskap og jeg har alltid hatt en god tone med dem og synes de er veldig fine mennesker. Men etter bruddet har de slettet både meg og flere i min brors familie fra Facebook. Dette er godt voksne folk, så jeg ble noe overrasket over dette og synes det er litt vel barnslig? Må si jeg nesten følte meg litt såret, for selv om det ikke fungerte mellom min bror og svigerinne så har jo ikke jeg gjort dem noe galt? Men kanskje det bare er meg som er hårsår? Tar gjerne i mot innspill her om hva som er vanlig.

Anonym poster: 42fccef9405e004638555a9a8723d53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg slettet alle som vennene og familien til eksen fra facebook. slettet også han.men det er fordi han var en dritt og oppførte seg helt jævlig.og jeg orker ikke følge med på hvordan det går med han fra annet hold.. vi har ingen barn sammen eller noe. men hadde vi hatt barn sammen hadde jeg IKKE gjort det. men jeg har ingen tredjepart å ta hensyn til.

Anonym poster: b9a2760565913229aaa11bd19b7a43e1

• Liker 1
Skrevet

Må bare presisere at det ikke er min eks-svigerinne som har slettet meg (hun er ikke på Facebook), men hennes foreldre og flere i hennes familie som jeg har blitt kjent med.

Skrevet

Jeg fjerna Familie medlemene til exen min for litt siden, fordi jeg ikke vil se bilder av han å se at de skriver om han ,tilogmed og se spansk minner meg på han ,hmmm...

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du er litt hårsår, jeg synes dette egentlig er ganske normalt. Jeg ville antagelig gjort det selv også.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke du er hårsår i det hele tatt. Pga barna vik det jo alltid være kontakt. Synes det er smålig. Det hadde vært noe annet om de ikke hadde barn. <br /><br /> Anonym poster: 18339ded1c5f304d8fa2d9c9bcfbe788

• Liker 8
Skrevet (endret)

Med andre ord ser de ikke på deg som sin venn, men la deg til på Face pga din kontakt med deres familiemedlem. Hvis de tenker sånn, så ville jeg sagt at de hyklerne der kan dra til en varm plass, og gitt dem foten...

:klemmer:

Endret av Maruu
  • Liker 4
Skrevet

Med andre ord ser de ikke på deg som sin venn, men la deg til på Face pga din kontakt med deres familiemedlem. Hvis de tenker sånn, så ville jeg sagt at de hyklerne der kan dra til en varm plass, og gitt dem foten...

:klemmer:

Er det virkelig rart at man ikke er nære venner med dem man har på facebook? Vi bruker facebook forskjellig, for meg er det en fin plass å holde kontakten og knytte kontakter. Men er de nære venner? Nei, ikke nødvendigvis. Og jeg ville selvsagt lagt til mine svigeforeldre, for å ta et eksempel, hvis de var på facebook, men det ville vært svært unaturlig for meg å beholde kontakten med dem hvis det ble slutt mellom mannen og meg. Rett og slett fordi jeg ikke nødvendigvis ser på dem som venner, de har da blitt en del av "fortida" jeg ikke ønsker å ta en del av og bli påminnet om. Og mye mulig det er slik i ts tilfelle også.

Det betyr ikke at de er hyklere av den grunn.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker på samme måte som Yvonne. Nå har ikke jeg min eks på fb da jeg ønsker å ha mitt liv uten at han skal følge med og jeg har heller ingen interesse av å følge med på hva han gjør. Vi sender sms, ringer eller snakker ansikt til ansikt når det gjelder ungene og jeg har ikke behov for å ta slike ting via FB.

• Liker 2
Skrevet

Min x samboer var utro og flyttet til sin elskerinne. Som en del av prosessen med å komme meg videre slettet jeg han fra fb. Jeg maktet ikke å bli oppdatert på hva han og hans nye drev på med. For meg var dette nødvendig selv om vi har barn sammen. Vi kommuniserer helt fint via telefon, sms og mail.

Jeg snakket ikke om det med mine nærmeste, men erfarte at både søsken og deres respektive samt mine aller beste venninner gjorde det samme. Kanskje barnslig, men der og da var det til støtte for meg i en utrolig vond tid. Jeg beholdt alle hans familiemedlemmer og i etterkant har vi faktisk igjen blitt facebook venner.

Skrevet

Det er ikke så interessant og lese hva søstera til eksen til datteren spiste til middag...

• Liker 2
Skrevet

Min bror og hans forlovede har dessverre gjort det slutt. De var sammen en god stund, og har også flere barn sammen. I den forbindelse har jeg blitt kjent med min svigerinnes familie, vi har vært samlet i diverse familieselskap og jeg har alltid hatt en god tone med dem og synes de er veldig fine mennesker. Men etter bruddet har de slettet både meg og flere i min brors familie fra Facebook. Dette er godt voksne folk, så jeg ble noe overrasket over dette og synes det er litt vel barnslig? Må si jeg nesten følte meg litt såret, for selv om det ikke fungerte mellom min bror og svigerinne så har jo ikke jeg gjort dem noe galt? Men kanskje det bare er meg som er hårsår? Tar gjerne i mot innspill her om hva som er vanlig.

Må si meg enig med deg at jeg syntes det hørtes ganske så teit ut.... selvom ikke det funket med dem i forholde så betyr det ikke at du skal kunne snakke med de andre i hennes familie som du kom så godt overrens med....

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å slette ekser når det blir slutt. Om ikke annet i forhold til den nye partneren som kommer.

Anonym poster: daee8a50d894c9add4a815b41c4c46a8

Skrevet

Brudd og skillsmisser kan være mye forskjellig. Det er både avhengig av hva som er grunnen for bruddet og personligheten/voksenheten til partnerne. Hvis to voksene har barn sammen og finner ut at de ikke lenger har det best sammen så synes jeg det er naturlig at de alikevel fortsetter å være venner på facebook. Hvis de er unge, barnløse og den ene har vært utro so er det ingen grunn til å fortsatt være venner.

Når det gjelder venner og familien til ex-en så ville jeg nok ikke jeg slettet noen i hvert fall ikke i første omgang. Å slette alle oppfatter jeg som litt umodent. Jeg kan kanskje forstå at man av og til går igjennom vennelisten og fjerner de man ikke har så mye kontakt med og at det også kan være folk med tilknytningen til ex-en. Hvis jeg ble umiddelbart slettet av ex-ens famile og venner ville jeg nok tatt det som en fornærmelse/umoden handling. Jeg ville tolke det som om de ikke så noe positivt i meg uavhengig av relasjonen via exen. Hadde vi vært sammen i mange år hadde jeg opplevd det som svært skuffende.

Spesielt hvis det er barn i bildet synes jeg det er viktig å beholde noen forbindelser på tvers utenom foreldrene. Fjernes man fra facebook så vil det også bli litt kleint med konfirmasjoner og bryllupp for barna fremover.

Skrevet

Jeg leste ikke alt her for jeg har litt dårlig tid, så jeg beklager hvis det er skrevet alerede:

Jeg tror du er sletta av hensyn til din svigerinne. Det er sårt at familie skal holde kontakten ved like ved et brudd. Det synes i alle fall jeg. Hadde en stor krangel med en venninne en gang som beholdt både min eks og hans bror i omgangskretsen. Riktignok var jeg yngere og FB var ikke på tapetet enda men jeg kjenner fortsatt de følelsene den dag i dag. Det kommer nok litt an på grunnene for bruddet, men hvis JEG hadde kuttet kontakt med min svigerfamilie hadde det vært sårt at min bror eller søster fortsatte å ha kontakt med dem.

Men ja... Det kommer jo an på bakgrunnen da.

Skrevet

Jeg har ikke verken slettet eller blitt slettet av noen etter bruddet. Vi har også felles barn som er på FB så linken mellom oss vil uansett være der. Men det jeg har gjort er å flytte dem ut fra det jeg definerer om nærmeste venner, slik at de ikke ser riktig alt jeg legger ut.

Ellers har jeg et godt forhold til ham, hans søster og bror med familier. Hans foreldre vil ikke prate med meg om vi treffes, og jeg vet ikke helt bakgrunnen for dette, men vi oppfører oss som voksne rundt ungene.

Jeg ville nok også tatt det som en fornærmelse å bli slettet. Men vi har er greit forhold etter bruddet. Hadde sikkert vært anderledes om det hadde vært utroskap e.l. Da er det mer forståelig (Og ja, det var jeg som gikk..)

Skrevet

Tenker som Yvonne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...