Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå testet nettdating, men som førstereis på denne arena så lurer jeg på en del ting.

For det første; hvor lenge skriver man før man treffes i RL? Man kan jo ha en kjempetrivelig samtale om det meste på nettet, men det er jo ikke sikkert kjemien er det i RL.

Så lurer jeg på hva dere skriver om og hvor fort kommer man inn på sex? Jeg synes det virker som det er kort tid mellom Hei, jeg er .. og til man kommer inn på sexuelle tema. Er dette normalt eller er det jeg som har vært "uheldig/heldig" alt etter som man ser det

Og til slutt; Hvordan er det å møtes for første gang med noen man kun kjenner gjennom skriftspråket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er lurt å treffes relativt kjapt, slik at man ikke danner seg et alt for godt bilde av personen man skal møte. Det stemmer sjeldent med virkeligheten. Men det er greit å ha hatt et par koselige samtaler, der man har fått vite litt om hverandre.

Selv hadde jeg kuttet kontakten tvert om fyren begynner å snakke om seksuelle ting. Synes det er litt privat, og ikke noe jeg har interesse av å snakke med fremmede om. Tyder også på at fyren er ute etter en å ha sex med, og ikke noe seriøst.

Hvordan det er å møte en personen man kun har snakker med på nett, kommer nok an på om det er noen kjemi eller ikke. Det kan gå bra, og være koselig og uanstrengt - eller bli ukomfortabelt og annerledes enn man forestilte seg. Man får bare ta sjansen ;)

Skrevet

Jeg synes det har vært greit å treffes nokså kjapt dersom man får litt interesse over nett, for den trenger ikke å være der i virkeligheten.

Gutter som har begynt å prate om sex etter et par meldinger har jeg erfart at ofte ikke er så veldig seriøse av seg så de utgår.

Skrevet

Jo raskere man møtes, jo bedre synes jeg. Får litt mer "ekte" førsteinntrykk på den måten. Men selvsagt. Sørg for å få sett personen på cam. Det er i alle fall mitt eneste kriterie før jeg møter noen jeg finner interessant ellers.

Jeg begynte å prate om sex med eksen min allerede i første samtale jeg. Vi var sammen i 5 år. Så det med at man er useriøs fordi man er opptatt av sex er bare tull.

For øvrig har det vært slik at jentene selv har startet sexpraten som regel...

Skrevet

Synes det var litt skremmende og rart, men det gikk seg til. Ventet i nesten seks år før jeg turte å møte mannen min. Jeg møtte aldri noen jeg ikke følte meg sikker på. Så jeg er motsatt: jeg ville ikke møte nettdatene raskt. De som var tålmodige viste seg også å være de å satse på.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

hvor lenge kommer ann på mye. hvor mye og hvordan jobbing tidene er.

jeg hater når de begynner å snakke om kos,sex osv. da er det over for min del . totalt uaktuelt.

Anonym poster: c21ff778715a5cae51d88e6a0f600dee

Skrevet

Jeg hopper i det og møter ham å får jeg se hva om skjer.. :sminkedokke:

• Liker 2
Skrevet

Jeg hopper i det og møter ham å får jeg se hva om skjer.. :sminkedokke:

Dette er det riktige svaret.

Skrevet (endret)

Hvorfor ikke møtes tenker jeg. Jeg har møtt flere jeg var usikre på, og det viste seg å ikke være match. Så jeg tror følelsen på forhånd ofte er noe å høre på. Men det er uansett bra å ha møtt de, så du ikke trenger å bruke tid på en som ikke er match. Ikke sant?

Endret av Aprilcch
Skrevet

Jeg har møtt ham... :fnise: Og for min del så stemte magefølelsen. Et trivelig møte. :) Så får vi se om det blir flere. Men det tror jeg faktisk :)

• Liker 2
Skrevet

En fyr møtte jeg på cafe ca 3 timer etter første mld, mens andre har det gått dager, uker eller mnd. Noe er tilfeldigheter og noe er pga usikkerhet. Gjør det du føler for :) Å møte noen for første gang ute blant folk er trygt, og jeg er enig i at det faktisk er bedre å møte noen tidlig enn etter lang tid fordi man kan få feil inntrykk over nettet. Jeg har alltid vært nervøs men første møtet har alltid gått bra, det kan være litt merkelig :)

Jeg mister interessen når menn begynner å skrive tidlig om sex, ja jeg liker sex men sex er ikke alt i et forhold. Å komme med mye koseprat fra begynnelsen av er og feil syns jeg, litt barnslig kanskje, sånt likte jeg når jeg var fjortis ikke nå som 30 år. Man prater jo ikke koseprat første gang man tilfeldig møter noen som man blir interessert i, feks på fest eller på jobb. Man prater heller ikke om sex da. Hadde en mannlig kollega begynt å spørre meg om sexlivet mitt tredje dagen jeg møtte han på jobb (når en av oss var ny i jobben) så hadde jeg blitt ganske sjokka og ville absolutt ikke hatt noe mer med han å gjøre.

Anonym poster: ef4940f5d789bd49bc208aca4b27fb15

• Liker 2
Skrevet

Jeg nettdaten en fyr og vi møttes etter 2 uker ca, og praten gikk like lett på netter som da. Jeg sitter nå hjemme i skrivende stund med han ved min side og og kan ikke være mere fornøyd med nesten kjæresten min :)

• Liker 1
Skrevet

Vi møttes etter to døgn. Ganske kjapt egentlig, men jeg kjente det var greit å få vekk det usikkerhetsmomentet. Noe av grunnen til at det tok så kort tid er at jeg skulle reise bort og ikke ble å treffe på en stund. Vi ønsket begge to å avklare om det kunne være mer der. Noe det var :)

Anonym poster: d9ad6e30179c25fdfb375171a39428cc

Skrevet

For det første; hvor lenge skriver man før man treffes i RL?

Det kommer an på hvor nærme man bor hverandre. Jeg ser ingen grunn til å kaste bort masse tid på å skrive fram og tilbake med noen man kanskje ikke har kjemi med overhodet i RL, så jeg foretrekker å møtes relativt raskt hvis det er mulig, gjerne etter at par-tre dager med noen meldinger fram og tilbake hver dag. Men av erfaring vet jeg at en del jenter blir skremt bort om jeg foreslår date så tidlig, så jeg forsøker å være litt forsiktig og se an hvordan jenta virker.

Så lurer jeg på hva dere skriver om og hvor fort kommer man inn på sex? Jeg synes det virker som det er kort tid mellom Hei, jeg er .. og til man kommer inn på sexuelle tema. Er dette normalt eller er det jeg som har vært "uheldig/heldig" alt etter som man ser det

Det kommer litt an på hva slags temaer. Hvis du er ute etter noe seriøst så ville jeg nok styrt unna de som innen kort tid spør deg om hva du liker å gjøre i senga.

Og til slutt; Hvordan er det å møtes for første gang med noen man kun kjenner gjennom skriftspråket?

Jeg er veldig komfortabel med det. Alle jeg har vært på date med som jeg har truffet på nettet har vært hyggelige jenter, men det har jo hendt at jeg har blitt skuffet over at de så bedre ut på bildene sine enn i RL.

Hvis det er en god tone mellom dere kan du jo foreslå å snakke litt på telefon før dere møtes. Da får man et litt bedre inntrykk av hvordan det vil være å møtes i RL.

Skrevet

Vi skriver fortsatt med hverandre, og vi ser frem til neste møte :)

• Liker 1
Skrevet

Det varierer for min del. Det raskeste var samme dag og det visste seg at jeg ikke likte ham i RL. Ellers pleier det å ta opptil 1 mnd før vi møtes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...