AnonymBruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Er det bra og trene styrke når du skal ned i vekt? I så fall hvilke styrkeøvelser, og forbrenner du kalorier når du trener styrke? Anonym poster: 17d29d898fda72f669252ebd2ab257e5
Envy Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Det er alltid bra å trene styrke for å stramme opp kroppen og muskulaturen. Det er viktig å ha det med når du skal ned i vekt, men fokuset bør ligge på kardiotrening i vektredusksjonsperioden, så kan du heller flytte fokus over på styrke når du har nådd ønsket fettprosent.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 Mulig det er tilfeldig, men jeg begynte å se resultater mye raskere når jeg innførte et par styrkeøkter i uka! Beveger meg ganske mye sånn utenom det også - det har sikkert litt å si for at kroppen minker, men føler at styrketreninga har vært dråpen som fikk det til å renne over, hvis du skjønner:P Den siste biten som fikk fart på sakene.. Men nå er ikke jeg rigid ifht kaloritelling da.. Anonym poster: b0a9de302ba4b9d8e3287dfb0019aede 1
halo Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Den mest utbredte og tradisjonelle oppfatningen er som "Envy" sier at kardiotrening er mest effektivt. På den annen side er det opp til den enkelte avhengig av hva er målet med treningen. Er målet kun å forbrenne fett for å gå ned i vekt, eller ønsker du å bli mer veltrent generelt? Jeg vil uansett anbefale en kombinasjon, korrekt styrketrening vil du alltid ha igjen for i form av en sterkere kropp og bedre holdning. Husk at styrketrening bygger muskler som veier, så vekta forteller ikke alt Det viktigste ved all vektnedgang er at du har et kaloriunderskudd, du må helt enkelt forbrenne mer enn du spiser. Type trening er ikke direkte avgjørende, det vikstigste er at du finner et treningsopplegg som du klarer å gjennomføre! Om det er kardio om morgenen og styrke på kvelden eller for den saks skyld motsatt er av mindre betydning kontra ikke å få trent som planlagt. Jeg vil hevde at kostholdet er like viktig som treningen, og det bør (må) tilpasses for best effekt. H 1
snilla Skrevet 24. august 2012 #5 Skrevet 24. august 2012 For min del har styrketrening hatt alt å si! Mer muskler = større forbrenning. Det spørs jo litt hvor mye vekt (fett) du skal ta av? Når jeg kun trente kardio mistet jeg veldig mye muskler.. så jeg løfter for å beholde det jeg har! 1
halo Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 (endret) For min del har styrketrening hatt alt å si! Mer muskler = større forbrenning. Her peker du nettopp på en av de store fordelene ("hemmelighetene") med å være godt trent Endret 24. august 2012 av halo 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå