Gå til innhold

Broren min vil spise sin egen mat, gjøre som han selv vil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel broren min spurte meg om hjelp, så jeg spør dere igjen om hjelp til hva jeg/han kan si eller gjøre:

For å holde det kort, han er 17år og har trent en god stund nå. Han har funnet ut at han må følge et kostholdsprogram. Dette resulterer i at han ikke vil spise den samme maten som resten av familien -han bor med- heller ikke spise middag med dem. Han har også blant annet begynt på proteinpulver. Foreldrene våre mener at han ikke kan gjøre dette og at han må spise med dem og ikke bli særbehandlet, pluss -dette har de sagt til meg- så er de redd for at han skal bli en "typisk boler". Det tror jeg er fordi at han visstnok skal trene ganske mye og med tanke på at han følger et eget kosthold og går på diverse kosttilskudd.

Så er dette greit? Er det normalt? Hva kan jeg eventuelt si til han eller foreldrene mine?

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

hadde det vært min sønn, så hadde jeg nok sagt at jeg lager kun èn middag til alle, og om han vil ha sin egen mat, så får man kjøpe den selv, lage den selv, og rydde etter seg selv!

• Liker 4
Skrevet

Vel, først: en "boler" er en som går på anabole steroider, noe som er farlig og ulovlig. Hvis han bare tar kosttilskudd og proteinpulver er han jo ikke det. På en måte er det jo fint at han vil være sunn, men forstår fortvilelsen til foreldrene dine, da dette kan utvikles til å bli en slags spiseforstyrrelse hvor man blir veldig opphengt i å spise sunnt. Vet ikke helt hva dere skal si og gjøre, men ett forslag er jo å møtes på halvveien. Spise god og sunn mat som også han er med på å spise, og prøve å passe på at han ikke blir altfor opphengt i maten.

Og pass for all del på at han holder seg langt unna boling!

Skrevet

Har ingen råd å komme med, men min mor lot ikke min bror som driver aktivt med idrett få følge kostholdsprogrammet som de andre utøverne når han var 17 og "så lenge han bor hjemme og hun betaler for maten". Mens jeg ble vegetarianer når jeg var 16 og måtte kjøpe inn og evt lage endringer på maten selv.<br /><br /> Anonym poster: 5b3b5dc4dcdf7e00440ed004c6177f39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...