Gå til innhold

Kan man trekke måndelige avdrag på boliglånet fra BSU-kontoen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Er det noen her som vet om det er mulig å trekke (litt av) avdragene på boliglånet direkte fra BSU-kontoen hver måned i en periode?

Jeg kjenner til reglene rundt BSU ellers, men akkurat på dette punktet finner jeg motstridende info på nett, så håpet noen her inne hadde et klart svar :)

Endret av Euphoria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren gjorde det med sin iallfall. Riktignok ikke deler av avdragene, men skulle tro det går for det samme.

Skrevet

Det var godt å høre :) Hvilken bank var det han brukte? Jeg spurte nemlig i kundesenteret i banken, og de sa at det ikke gikk (det var DNB), men leser på nett at Scandiabanken tillater dette, så det ser ut til at ulike banker har ulik praksis.

Skrevet

Jeg har DNB og brukte min BSU i 2012 til å betale låneavdrag

Skrevet

Jeg har snakket med dnb om dette, og de sa da at bsu kunne "lekke" inn penger til lånet. Men spurte da om fulle avdrag, og når du først åpner kontoen, så kan du ikke bare ta litt. Sånn forstod jeg det ihvertfall! Prøv å chat med de i nettbanken? :)

Skrevet

Det var godt å høre :) Hvilken bank var det han brukte? Jeg spurte nemlig i kundesenteret i banken, og de sa at det ikke gikk (det var DNB), men leser på nett at Scandiabanken tillater dette, så det ser ut til at ulike banker har ulik praksis.

Han hadde Nordea på det tidspunktet. Men som jeg sa, han betalte hele avdragene og renter fra BSU-konto, ikke deler av det. Skulle jo tro det går fint an å betale deler med BSU, men jeg mistenker at det er et administrativt problem i banken og ikke det at man ikke kan gjøre det.

Hvis DNB nekter fullstendig så kan du jo bare flytte BSU-kontoen til Skandiabanken og gjøre det der.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg vil tro at hele summen på BSU kan brukes for å betaled ned ekstra på lånet på en gang, men man kan ikke ta f.eks. 4000 per mnd og betale ned lånet over flere måneder (reggelmessige nedbetalinger).

Skrevet

Man kan bruke BSU å nedbetale boliglånet. Man kan velge - enten bruker man hele summen for å gjøre 1 stor betaling og så redusere totalsummen på lånet, eller kan man bruke pengene for å gjøre månedlige betalinger for en lengre periode (så lenge summen i BSU rekker). Men merk at når du begynner å bruke BSU på den måten, så blir det ikke mulig å fortsette å sette inn penger der. Derfor anbefaler ikke bankene å gjøre dette med mindre du nærmer deg 33 og kan uansett ikke bruke BSU mye lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...