Gå til innhold

Stive muskler, spiser ikke nok: Hva skjer? (GOD KARMA til dem som svarer!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å slanke meg noen kilo: har allerede gått ned fra 65 til 62. Men så er jeg livredd for å miste muskler også. Derfor hadde jeg en hard treningsøkt i forigårs: styrke i hele kroppen, og intervalløkt etterpå. I dag er jeg veldig stiv.

Som nevnt, så prøver jeg å slanke meg litt. Da må jeg jo ligge litt i kaloriunderskudd. (ligge på omtrent 1800). Er det mulig å bygge muskler likevel? I alle fall opprettholde dem jeg har? Eller vil muskelsvinn forekomme likevel? :(

Med andre ord: er det et godt tegn at jeg er stiv?

Anonym poster: dbea0e002e9afd5138d03136e0b85199

Videoannonse
Annonse
Gjest nysgjerrigp
Skrevet

Man er desverre dømt til å miste muskler når man slanker seg. Uansett hvor hardt man trener. At du er stiv etter den styrkeøkten du hadde, betyr nok bare at kroppen allerede er i gang med å svi av muskelfiber. Sitter du der sulten og tror at du skal bygge muskler kanskje? Da har du tatt skammelig feil...

Skrevet

Man er desverre dømt til å miste muskler når man slanker seg. Uansett hvor hardt man trener. At du er stiv etter den styrkeøkten du hadde, betyr nok bare at kroppen allerede er i gang med å svi av muskelfiber. Sitter du der sulten og tror at du skal bygge muskler kanskje? Da har du tatt skammelig feil...

Og du vet hva du snakker om?

Anonym poster: 7996e5032e759052882ad725a19f10b7

• Liker 1
Skrevet

Og du vet hva du snakker om?

Anonym poster: 7996e5032e759052882ad725a19f10b7

Ja.
Skrevet

Muskler får du når du trener, dessuten brenner muskler mer enn fett.

Min pt sier også at man ikke er ferdig trent før man har spist. ( man må selvsagt spise noe av kvalitet) .

Tren styrke, utholdenhet , spis fornuftig og vær glad. Du går ned:)

Skrevet

Spis masse proteiner! Om du ikke har trent mye styrke fra før kan du få mer muskler, om ikke er det viktig å spise proteiner for å opprettholde muskelmasse. Google psmf.. Hard men bra diett :)

Skrevet

Muskelsvinn må påberegnes når du ligger i kcalunderskudd, dessverre. Tenk som så at du heller får bygge når du er ferdig med slankingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...