AnonymBruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Hei Jeg har en gutt som er 3 år og tørr på dagtid, men om nettene må han ha bleie for da tisser han så mye at det går gjennom og alt er vått hver morgen. Vi har nå prøvd Pampers Baby Dry (5), Libero up&go (5) og Pampers trusebleie (tror det var nr. 6) og ingenting funker. Hjelp! Vi får han som regel til å tisse før han legger seg, men det nytter ikke. Har også skiftet om nettene, men frem til vi legger oss så tisser han svært lite og bleien er som regel helt tørr i 23-tiden når vi legger oss. Tar imot alle tips og råd her. Anonym poster: 5560ec917717e89c5b864df8f8011b9f
Gjest Trøffel Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 Hmm, skulle til å tipse dere om å skifte bleia før dere la dere jeg da.. Her skifter vi bleie i mørket på en sovende snuppe kl 23 før vi legger oss, og den vi tar av da veier hvertfall en halvkilo... Nei da vet jeg rett og slett ikke Hvor mange ganger har dere prøvd å skifte før dere legger dere? Kanskje den tørre bleia kl 23 var et unntak.. Er jo normalt at det kommer mest de første timene etter leggetid, med mindre han drikker noe på natta da? Her bruker vi nattbleie som er 1 størrelse mer enn det snuppa bruker til vanlig (str 6 på natt mot str 5 på dagtid), og det hjelper litt det også.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Jepp, vi begrenser inntaket så godt vi kan om ettermiddagene/kveldene. Vi har byttet mange ganger når vi legger oss, men det er bare en sjelden gang det er noe i den. Og da er det lite. Jeg skjønner ikke hvor alt kommer fra for han drikker ikke noe om natta. Har begynt å bekymre meg for om han kan ha en sykdom eller noe siden har tisser så enorme mengder om nettene, og da først og fremst mellom 24 og 07. Her en natt kom han inn til oss kl. 03, vi skiftet en bleie som det var litt i. Om morgenen kl. 07 hadde han tisset igjennom.... Bleiene er som regel blytunge, men jeg lurer på om det kan ha noe med passformen å gjøre. Han ligger som regel på magen, noe som gjør at det alltid er vått på lakenet. Kan liggestillingen gjøre at urinen på en måte blir presset ut? Altså at bleien ikke lekker fordi den er overfull, men fordi den ikke holder tett rundt kanten? Tenker litt høyt for meg selv her nå... Anonym poster: 5560ec917717e89c5b864df8f8011b9f
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2012 #5 Skrevet 23. august 2012 Vi bruker nr 6, libero comfort fit på natten til vår 9mnd gamle gutt. Nr 5, og trusebleier gir lekkasje hos oss. Måtte gå over til 6 fra 5 for over en mnd siden.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 Vi bruker Libero Comfort Fit nr. 7 på vår treåring. Vi opplever også at buksebleier lekker, og har sluttet å bruke dem. Anonym poster: b5b90735b3dbc97e57632570fb212123
Tolly Skrevet 23. august 2012 #7 Skrevet 23. august 2012 Ta en tur til kiropraktor. Vet om folk som har blitt kvitt problemet av mellom en og tre behandlinger. Det kan i allefall ikke skade å ta han dit en tur:)
Britt Banditt Skrevet 23. august 2012 #8 Skrevet 23. august 2012 For oss er det Coop-bleiene som funker best om natten.
Gjest Marmot Skrevet 23. august 2012 #9 Skrevet 23. august 2012 Det er ganske normalt at de "enorme mengdene" kommer i morgentimene, de fleste av oss må tisse om morgenen, ikke sant? Små barn har ikke ennå de fysiske forutsetningene for å holde seg slik som vi voksne har, men treåringer begynner å bli klare, og derfor kommer det mer i morgentimene enn tidlig på natten. Min snart to-åring har også veldig tunge bleier om morgenen, og jeg prøvde også å bytte på ham før jeg la meg i 23-tiden, men da er bleiene fremdeles mer eller mindre tørre, så det blir helt poengløst. Det er nok ingenting man trenger å gå til kiropraktor for, en 3-åring er langt unna å være sengevæter. Men det går kanskje an å prøve sånne bleier for eldre barn? F.eks. DryNites har en størrelse fra 3-5 år. 1
Gjest Anna Skrevet 23. august 2012 #10 Skrevet 23. august 2012 Jeg synes størrelse 5 høres lite ut til en 3-åring. Min har nettopp fylt 2 og bruker Libero Comfort Fit i størrelse 6.
sanne11 Skrevet 23. august 2012 #11 Skrevet 23. august 2012 Prøv coop eller rema bleiene. Vi må bruke de, eneste som holder her.
CalidumCor Skrevet 23. august 2012 #12 Skrevet 23. august 2012 Gå opp på størrelsene på bleiene? Libero finnes helt opp i størrelse 8, verdt et forsøk
Susan Sto Helit Skrevet 23. august 2012 #13 Skrevet 23. august 2012 Større bleier, ikke trusebleie, og kanskje en fysisk tykkere bleie. Pampers og libero jobber jo nærmest bare med å få bleiene tynnere... Coop eller Rema til tyngre barn er nok et godt forslag. Med storebror hadde vi også overfylte bleier på morgenen da han var dagtørr. Vi oppdaget at han faktisk tisset rett før eller rett etter han våknet, for da han plutselig nektet nattbleie, var det aldri tissing i senga. Gikk bare på do med en gang han våknet istedenfor. Lillebror, derimot, han tisser nattbleia full en gang før midnatt. Bleier skiftet etter 23 er som regel tørre når de tas av før potting på morgenen. Vi bruker Coop sine x-lagre på 2 åringen om natta. Og junior på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå