Gå til innhold

kan dette skje?

lilja

Anbefalte innlegg

sluttet med ppiller for noen sykluser siden, etter forrige mens fikk jeg det jeg trodde var eggløsning. men nå oppdaget jeg idag ca en uke etter dette at jeg hadde på nytt noe som liknes eggløsning... vet jo at man kan ha flere eggløsninger og særlig etter ppilleslutt, men kan man bli gravid ved en eggløning og så få flere eggløsninger etter dette før IKM?

takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis får en ikke flere eggløsninger i løpet av en og samme syklus.

Dersom dette SKULLE skje, så slippes det andre egget innen 24 timer etter at det første egget slippes. (Også etter pilleslutt skjer dette, hormonene i kroppen gjør at en ikke slipper egg med dagers mellomrom)

Så jeg har liten tro på at du har flere eggløsninger med en ukes mellomrom!

Så må jeg spørre:

Hvordan kan du være sikker på at det er eggløsning du kjenner/har?

Dersom du har eggløsning, så får du ikke flere eggløsninger før IKM nei.

Håper dette ga deg svar - om ikke så må du bare spørre igjen

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Leste et sted at kvinner kan ha opptil flere eggløsninger pr mnd?

Jeg veit ikke hva jeg har hatt, men hvis eggløsning merkes som tykt slim, så stemmer dette kanskje? Ellers så er det noe annet rart med meg. Jeg har i hvertfall opplevd 3-4 ganger denne mnd at det har kommet ut lange tråder med "slim"?

Lurer på hva dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted at kvinner kan ha opptil flere eggløsninger pr mnd?  

Hormonene gjør som sagt at eggene slippes med max 24 timers mellomrom, så noe lengre enn dette skal ikke være mulig.

Ellers så kan du ikke være sikker på at du har hatt EL bare ved å se på utfloden/sekretene dine.

Kroppen kan produsere slim uten å slippe et egg også, eller at den "planlegger" å slippe et egg, men ombestemmer seg.

Det er mye som kan ha "skjedd".

For å være "sikker" på at du har hatt EL, så må det tas en blodprøve (eller du kan se det ved hjelp av "tempemetoden", dersom du kan å bruke denne). Ved å "bare" se på andre "små-tegn" kan du nok ikke være sikker dersom du ikke kjenner kroppen din SVÆRT godt.

Dessuten så kan jo sæd ligne på EL-slim også.

Det kan være vanskelig å skille mellom sæd-rester og EL-slim.

Kan det være en mulighet? (at du har tatt feil av disse?)

Som du kanskje skjønner, så har jeg ingen tro på at du har hatt EL flere ganger denne syklusen :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...