Gå til innhold

I det sentimentale hjørnet - sailfish

Gjest Filleproletiet

Anbefalte innlegg

Gjest Filleproletiet

Jeg snakker ikke om å svømme om kapp med de, det skjønte du vel?

Haier er relativt raske de og, men det er da fullt mulig å svømme med de.

Sailfish er pelagiske rovfisker som ALDRI slutter å bevege seg. Dersom de beveger seg dør de. (Det gjelder forsåvidt vanlig norsk makrell også. De lever et helt liv i bevegelse og sover eller hviler aldri). Sailfish jakter kontinuerlig etter stimer med sild og små tunfisk-arter og de er ikke så interessert i mennesker. Den eneste måten å komme i kontakt med disse fiskene på er ved å fiske etter dem. Det skal sies at det er en SVÆRT populær sportsfisk å fiske etter, og bestandene forvaltes godt. De aller fleste slippes ut igjen, så man trenger ikke være redd for å fiske dem med krok. Fiskene tar ingen skade av det så lenge de kjøres og behandles riktig (og raskt) over vann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens vi venter på filmen Haiviskeren.. :sjenert:

Det er visst shark month på discovery i september. Enjoy. Det blir ikke all verdens endringer i programoppsettet, de fjerner vel bare en ww2-uke mellom to hai-uker. Men artig lell, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Det er visst shark month på discovery i september. Enjoy. Det blir ikke all verdens endringer i programoppsettet, de fjerner vel bare en ww2-uke mellom to hai-uker. Men artig lell, da.

Handler allltid bare om haier på discovery og NG. Personlig ville jeg heller sett et program om flyndre fremfor haier. Men det er jo ofte det ekstreme som fascinerer folk fremfor det finurlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler allltid bare om haier på discovery og NG. Personlig ville jeg heller sett et program om flyndre fremfor haier. Men det er jo ofte det ekstreme som fascinerer folk fremfor det finurlige.

Det er IKKE sant. De har mye om annen verdenskrig også. Og tanks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Det er IKKE sant. De har mye om annen verdenskrig også. Og tanks.

Ja, søren det glemte jeg. Vært mye om testing av diverse våpen i det siste også. Jeg trekker det tilbake. Discovery - kanalen for deg som liker å variere mellom hai, krig og krangling på båter, i trailere og i motorsykkelforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker history channel og verste jobber og rømninger fra Tower og sånne ting. Bare ha haier og tanks dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, søren det glemte jeg. Vært mye om testing av diverse våpen i det siste også. Jeg trekker det tilbake. Discovery - kanalen for deg som liker å variere mellom hai, krig og krangling på båter, i trailere og i motorsykkelforretninger.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser stort sett bare Mythbusters. Og så likte jeg Scrapheap Challenge, mens den hadde britiske programledere. De hadde humoristisk sans. De amerikanske som overtok etter hvert, var bare høylydte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...