Gå til innhold

Er dette sunn middag? =)

Fremhevede innlegg

Skrevet

1 kyllingfilet fordelt på 2 tortillalefser, med masse salat, litt rømme og litt salsa.

?

=)

Anonym poster: 22d74c80f818cc7d089c995a59d83ce4

Videoannonse
Annonse
Gjest Fairydust
Skrevet

Hva som er sunt er relativt. Noen vil påpeke at lefser ikke er sunt fordi det inneholder palmeolje (det finnes varianter uten palmeolje også, jippi), noen vil hevde at lefser ikke er sunt fordi det inneholder hvetemel. Noen vil hevde at denne retten er ikke sunn fordi rømme er usunt og fett. Jeg vil derimot si at dette er en helt grei middag, og mer sunn enn usunn! :) Hehe.

• Liker 5
Gjest gjest17
Skrevet

Sant som Fairydust skriver, ser de fleste typene tortillalefser nå har gått over til sunnere oljer. Det er ikke lengre enn rundt ett år siden det bare var de økologiske variantene som var uten, så kjempeflott at de har byttet! :-) Men gjerne bruk litt mer grønnsaker istedet for isberg? Nå er det vel ikke så mye næringstoffer i den, men er lite kalorier.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du vil ha den magrere og "sunnere" kan du bytte ut lefser med grove lefser og rømme med mager kesam :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si det er en ganske vanlig, relativt sunn middag :) Ikke noe som er galt i å spise, med mindre man har en livsstil der lefser eller rømme er fyfy. Den kunne vært gjort enda sunnere, men det gjelder nesten alt, og den kunne vært MYYYE mer usunn.

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært enda bedre om du bare spiste kyllingfilet med salat ved siden av, men det der er en helt ok middag :)

Skrevet

Den ser veldig fin ut, og som noen over her nevner, må man ikke streve etter såkalt 'sunnhet' til det kjedsommelige. Er man moderat i mengden og spiser lite sukker og mettet fett til eksempel, samtidig som man bruker sine dager til gledelige hobbyer og har regelmessig mosjon i fri natur, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva 'sunnhet' er. Man skal passe sin form, men 'sunnhet' fulgt etter en skreven mal og uten glede i sine måltid, er ikke verdt å bruke sin tid på.

Litt utenfor temaet, men tanken slo meg nettopp. Uansett, så joda, jeg synes absolutt ikke at måltidet ditt ser usunt ut om du varierer ellers, men sånn er det jo alltids uansett hva man spiser.

• Liker 2
Gjest mari kontrari
Skrevet

Sunt nok så lenge du varierer litt. Ville lagt til løk/paprika/tomat eller andre grønnsaker for å få mer vitaminer og fiber er det eneste. Selv bruker jeg yoghurt naturell i stedenfor rømme, riktignok mest fordi det er noe jeg bruker til mye annet også og derfor alltid har, men det er også litt magrere og mindre kaloririkt. Er du imidlertid normalvektig og sunn ellers trenger du jo ikke å tenke på det.

Tips til variasjon om du har denne typen middag ofte: Stekt laks, bønner eller kikerter sammen med biter av gulrot og andre grønnsaker er også godt :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke usunnt :)

Har selv ei på FB som skryter av hvor sunt hun spiser...hver dag går det i en bitteliten fiskebit og ekstreme mengder gulrøtter. Til andre måltider enn middag så er det max 2 små knekkebrød med knapt noe synlig pålegg...thats it...

Man kan fint variere litt og ha litt god mat.

Rømme er ikke farlig, men man trenger ikke lasse på og ha det hver dag. Tortilla er vel også kjent for å ikke være det sunneste man kan oppdrive, men igjen...man trenger ikke spise 10 stk hver dag.

Kos deg med maten du og tenk heller mengde og variasjon :)

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært enda bedre om du bare spiste kyllingfilet med salat ved siden av, men det der er en helt ok middag :)

Vel, det kjem nok heilt an på om ts ønskar å gå ned i vekt. Visst ikkje, synest eg ein kyllingfilet og isbergsalat er for lite mat. Sunt og kalorifattig er jo slett ikkje det same...

• Liker 1
Skrevet

Vel, det kjem nok heilt an på om ts ønskar å gå ned i vekt. Visst ikkje, synest eg ein kyllingfilet og isbergsalat er for lite mat. Sunt og kalorifattig er jo slett ikkje det same...

"Salat" trenger jo ikke bare bety en liten porsjon isbergsalat da :) Det kan jo være en stooor, deilig salat med mange forskjellige grønnsaker og herlige ting.

Skrevet

"Salat" trenger jo ikke bare bety en liten porsjon isbergsalat da :) Det kan jo være en stooor, deilig salat med mange forskjellige grønnsaker og herlige ting.

Nettopp. TS sa ingenting om hva slags salat, hun sa bare at det var "masse".

• Liker 1
Skrevet

TS her igjen :)

Jeg spiste med god samvittighet :) Da jeg skrev salat (noe jeg alltid kjennetegner med mer enn bare salat) mente jeg isberg, mais, tomat, paprika, agurk og jalapenos :)

Jeg er ikke flink å variere så mye. Jeg har riktignok spist mye tortillas i det siste, fikk en byge. Idag er det fajitas, så det blir kyllingfilet, paprika og løk. Og jalepenos, rømme og salsa igjen ;) Lager krydderet selv, så jeg slipper hvertfall disse pose-tilsetningene.

Anonym poster: 1807c815dab914996a12a7c65f26d9ec

• Liker 3
Gjest Fairydust
Skrevet

TS her igjen :)

Jeg spiste med god samvittighet :) Da jeg skrev salat (noe jeg alltid kjennetegner med mer enn bare salat) mente jeg isberg, mais, tomat, paprika, agurk og jalapenos :)

Jeg er ikke flink å variere så mye. Jeg har riktignok spist mye tortillas i det siste, fikk en byge. Idag er det fajitas, så det blir kyllingfilet, paprika og løk. Og jalepenos, rømme og salsa igjen ;) Lager krydderet selv, så jeg slipper hvertfall disse pose-tilsetningene.

Anonym poster: 1807c815dab914996a12a7c65f26d9ec

Jeg syns du er flink! Kos deg med god samvittighet, kjære du :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...