Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i 70 - 100% stilling i 5 år i en butikk. (Varierende stillingsprosent pga timelønn og har ofte jobbet mer enn det som står i kontrakten..). Ifjor begynte jeg på skolen og måtte (selvfølgelig) nedjustere antall arbeidsdager i uka. Jeg snakket med sjefen, som gjerne ville beholde meg, og derfor ga meg en lavere stilling (6 timer i uka i snitt) så jeg slapp å søke en annen jobb som ekstrahjelp. Planen var at når skoleåret var ferdig skulle jeg få tilbake min gamle stilling.

Men nå i sommer har sjefene funnet ut at butikken har gått i underskudd, så de er nødt til å kutte ned på bemanningen for å spare lønnskostnader.. Det er allerede to som har sagt opp (ufrivillig sagt opp fordi de har fått tilbud om å jobbe 20% istedenfor 100%..).

Jeg har også fått beskjed om at jeg må ned i rundt 3- 4 timer i uka.. det går jo ikke. Vi har jo husleie, regninger etc som skal betales. Jeg har søkt som en gærning etter nye jobber og er egentlig villig til å ta nesten hva som helst, bortsett fra arbeid med tunge løft osv da jeg ikke er særlig egnet til det, hehe..

Mens jeg leter har jeg valgt å beholde den bittelille stillingen jeg har, men får jo nesten ingenting i lønn ift hva jeg hadde. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare meg hvis jeg ikke får jobb snart? Jeg søker på rundt 3 stillinger i uken, det kryr ikke akkurat av jobber som butikkmedarbeider som har en stillingsprosent jeg kan overleve på..

Har jeg rett på dagpenger mens jeg leter etter jobb? Jeg har sett på disse skjemaene man skal fylle ut, men det virker som det ikke er bare-bare å få dagpenger? Jeg har f eks ikke mulighet til å flytte til Nord Norge hvis de har ledig stilling på f eks Rema 1000 der, fordi jeg er bundet til en kontrakt på leilighet i Oslo uten mulighet for oppsigelse eller fremleie frem til juli 2013.. Men det virker som NAV krever at man skal kunne flytte overalt i Norge hvis de har en ledig jobb der?!

Noen som vet hvordan dette dagpenger systemet fungerer i praksis?

Anonym poster: 28a607f345aea628698c9a2751ee4f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...