Gjest Primula Skrevet 18. februar 2004 #1 Skrevet 18. februar 2004 Min datter på 2 år fikk i går ettermiddag feber. da la den på rundt 38,5-39. Hun har også hatt litt feber i dag, og generelt vært litt slapp. Målte feberen nettopp, og nå var den på 40! Bør jeg kontakte lege? det virker ikke som om hun har vondt noen steder, hun har heller ikke utslett. Jeg vet det var noen andre barn i barmnehagen som også hadde hatt feber denne uka. Er uskikker på om jeg bør kontakte lege nå, eller se det an til i morgen..?
Gjest baby-E Skrevet 18. februar 2004 #2 Skrevet 18. februar 2004 tror du burde kontakte lege....eller så kan du ringe til en legevakt, så sier de hva du burde gjøre!
Bergenspike Skrevet 18. februar 2004 #3 Skrevet 18. februar 2004 Har du gitt henne febersenkende? Klarer hun å drikke? Hvis du ikke har mistanke om noe annet enn feber er det ikke mye legen kan gjøre.
Gjest Primula Skrevet 18. februar 2004 #4 Skrevet 18. februar 2004 Hun fikk febernedsettende nå. Skal se det an til senere ikveld. Som du sier så er det vel ikke mye en lege kan gjøre når det ikke er symptoner på noe annet? Hun har forresten drukket mye idag. Vet det er viktig. Huff, blir bekymret for lillemor jeg...
Såpebobla Skrevet 18. februar 2004 #5 Skrevet 18. februar 2004 Så lenge almenntilstanden til ungen ikke er vesentlig redusert/svært dårlig får man nok bare beskjed om å gi febernedsettende. Barn får jo ofte veldig høy feber uten at det er noe å gjøre med det bortsett fra febernedsettende.
Bergenspike Skrevet 18. februar 2004 #6 Skrevet 18. februar 2004 Det går nok bra! Det er vanlig at små barn får feber i tre-fire dager og så går det over av seg selv. Den fjerde barnesykdommen.
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2004 #7 Skrevet 18. februar 2004 Det er viktig at barnet drikker masse. Du bør også gi febernedsettende, og vurdere effekten av disse. En vanlig tommelfingerregel er at om barnet har feber i mere enn tre dager bør lege kontaktes.
Lille Rosin Skrevet 18. februar 2004 #8 Skrevet 18. februar 2004 Det er viktig at barnet drikker masse. Du bør også gi febernedsettende' date=' og vurdere effekten av disse. En vanlig tommelfingerregel er at om barnet har feber i mere enn tre dager bør lege kontaktes.[/quote'] Skulle akkurat til å si det samme. God bedring til vesla.
Gjest Primula Skrevet 19. februar 2004 #9 Skrevet 19. februar 2004 Hun hadde 39,2 i morges, så jeg ringte legen jeg. Har fått time idag så vi får sjekket det opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå