Gå til innhold

feber

Anbefalte innlegg

Gjest Primula
Skrevet

Min datter på 2 år fikk i går ettermiddag feber. da la den på rundt 38,5-39. Hun har også hatt litt feber i dag, og generelt vært litt slapp. Målte feberen nettopp, og nå var den på 40! Bør jeg kontakte lege? det virker ikke som om hun har vondt noen steder, hun har heller ikke utslett. Jeg vet det var noen andre barn i barmnehagen som også hadde hatt feber denne uka. Er uskikker på om jeg bør kontakte lege nå, eller se det an til i morgen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du burde kontakte lege....eller så kan du ringe til en legevakt, så sier de hva du burde gjøre!

Skrevet

Har du gitt henne febersenkende?

Klarer hun å drikke?

Hvis du ikke har mistanke om noe annet enn feber er det ikke mye legen kan gjøre.

Gjest Primula
Skrevet

Hun fikk febernedsettende nå. Skal se det an til senere ikveld. Som du sier så er det vel ikke mye en lege kan gjøre når det ikke er symptoner på noe annet?

Hun har forresten drukket mye idag. Vet det er viktig.

Huff, blir bekymret for lillemor jeg... :(

Skrevet

Så lenge almenntilstanden til ungen ikke er vesentlig redusert/svært dårlig får man nok bare beskjed om å gi febernedsettende. Barn får jo ofte veldig høy feber uten at det er noe å gjøre med det bortsett fra febernedsettende.

Skrevet

Det går nok bra! Det er vanlig at små barn får feber i tre-fire dager og så går det over av seg selv. Den fjerde barnesykdommen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er viktig at barnet drikker masse. Du bør også gi febernedsettende, og vurdere effekten av disse. En vanlig tommelfingerregel er at om barnet har feber i mere enn tre dager bør lege kontaktes.

Skrevet
Det er viktig at barnet drikker masse. Du bør også gi febernedsettende' date=' og vurdere effekten av disse. En vanlig tommelfingerregel er at om barnet har feber i mere enn tre dager bør lege kontaktes.[/quote']

Skulle akkurat til å si det samme.

God bedring til vesla.

Gjest Primula
Skrevet

Hun hadde 39,2 i morges, så jeg ringte legen jeg. Har fått time idag så vi får sjekket det opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...