Gå til innhold

Ned i vekt, kosthold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

10.00 - Står opp

12.00 - 3 knekkebrød

14.00 - En gulerot

17.00 - Middag

20.00 - En gulerot

22.00 - Et knekkebrød og en gulerot.

Sitter bare i ro fordi jeg er syk. Drikker ca 2 liter vann og en liter pepsi max om dagen.

Vil jeg gå ned i vekt? Kan ikke trene siden jeg er syk, og vil være det en mnd frem i tid. Etter det vil jeg begynne å jogge og jobbe, og spise 5 knekkebrød til frokost samt en skyr m/mushli til lunch.

Anonym poster: 84a638eb631a237428f7b8e47569ed6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mer. Du er syk. Du blir ikke frisk av å sulte deg.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke beverger deg må du få i deg proteiner. Du mister mer muskelmasse enn fett med det kostholdet og den innaktiviteten du beskriver. Kjøp deg gjerne proteinpulver eller spis annen proteinrik mat.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiste mer før, men siden jeg ikke er i aktivitet så har jeg gått opp. er 1.60 og veier 60 kg. Har fått mage, som jeg ikke ønsker. Men får ikke trent den vekk. Jeg vil ikke tilbake på jobb og være smålubben i forhold til før når jeg var normal.

Anonym poster: 827ae5df417080f44ea773e8a16e22ad

Skrevet

du må spise mer, men husk spis mye proteiner!! Fisk, kjøtt, kylling, cottage chese, kesam. Fin frokost er f.eks en boks skyr (yoghurt) med litt cottage og havregryn oppi, veldig sunt. Egg er bra, omelett til lunsj, med lite brød til. Og mye kjøtt/fisk og grønt til middag. Og dropp pepsi maxen!! vann er best. Tren både styrke og kondis for forbrenning og bygge muskler. men det du beskriver er for lite, rett og slett. kroppen går i sparebluss

• Liker 1
Skrevet

du må spise mer, men husk spis mye proteiner!! Fisk, kjøtt, kylling, cottage chese, kesam. Fin frokost er f.eks en boks skyr (yoghurt) med litt cottage og havregryn oppi, veldig sunt. Egg er bra, omelett til lunsj, med lite brød til. Og mye kjøtt/fisk og grønt til middag. Og dropp pepsi maxen!! vann er best. Tren både styrke og kondis for forbrenning og bygge muskler. men det du beskriver er for lite, rett og slett. kroppen går i sparebluss

Fisk og kjøtt spiser jeg selvfølgelig til middag, cc og kesam liker jeg ikke. Ikke havregryn heller. Egg kan jeg spise mer av ja.

Hvorfor skal jeg droppe pepsimax? Jeg må vel kunne unne meg noe godt? Det er ikke kcalorier i det og såvidt jeg vet så har vel ikke søtningstilstoffene så veldig stor innvirkning på vektnedgang?

Styrke kommer jeg ikke til å trene så mye av, jeg bærer mye i løpet av en dag, i trapper (ca 500kg i snitt) og det holder for meg. Kommer ikke til å melde meg inn i et treningssenter da jeg ikke har tid (tar meg 45 minutter EN vei)

Skrevet

Fisk og kjøtt spiser jeg selvfølgelig til middag, cc og kesam liker jeg ikke. Ikke havregryn heller. Egg kan jeg spise mer av ja.

Hvorfor skal jeg droppe pepsimax? Jeg må vel kunne unne meg noe godt? Det er ikke kcalorier i det og såvidt jeg vet så har vel ikke søtningstilstoffene så veldig stor innvirkning på vektnedgang?

Styrke kommer jeg ikke til å trene så mye av, jeg bærer mye i løpet av en dag, i trapper (ca 500kg i snitt) og det holder for meg. Kommer ikke til å melde meg inn i et treningssenter da jeg ikke har tid (tar meg 45 minutter EN vei)

Pepsi max er ok. Spis mer egg. Spis mye egg.

Egg inneholder mengder av vitaminer og mineraler. Det er slett ikke dumt å spise 3-4 egg per dag. Du blir garantert ikke tjukk eller hjertesyk av dét.

• Liker 1
Skrevet

det som er med søtstoffer er at kroppen forveksler det med sukker så det KAN påvirke vektnedgang. Ikke for alle, men for noen. Kjenner flere som ikke går ned når de får i seg kunstig søtning. Du får prøve både med og uten å se hva som funker for deg.

• Liker 1
Skrevet

det som er med søtstoffer er at kroppen forveksler det med sukker så det KAN påvirke vektnedgang. Ikke for alle, men for noen. Kjenner flere som ikke går ned når de får i seg kunstig søtning. Du får prøve både med og uten å se hva som funker for deg.

Drikki en liter pepsimax om dagen i 5år, og har aldri hatt noe å si på vekta. Grunnen til at jeg har gått opp er fordi jeg spiser for mye og beveger meg for lite.

Hvorfor så mye 'gulerot'?

For å holde magen i gang. Blir jo anbefalt å spise ofte, men jeg går ikke ned i vekt av å spise 3 brødskiver annenhver time. En gulrot derimot..

Skrevet

Variasjon, mener jeg.

På hva da?

Istedet for at "alle" sier hva jeg gjør galt, kan dere ikke gi meg tips til hvor mye, når og hva jeg bør spise? Det er bare noen få som faktisk har gitt meg konkrete råd. "Variasjon" sier meg ikke mye. Om jeg spiser gulerøtter eller paprika har vel ingenting å si?

Skrevet

10.00 - Står opp

12.00 - 3 knekkebrød

14.00 - En gulerot

17.00 - Middag

20.00 - En gulerot

22.00 - Et knekkebrød og en gulerot.

Sitter bare i ro fordi jeg er syk. Drikker ca 2 liter vann og en liter pepsi max om dagen.

Vil jeg gå ned i vekt? Kan ikke trene siden jeg er syk, og vil være det en mnd frem i tid. Etter det vil jeg begynne å jogge og jobbe, og spise 5 knekkebrød til frokost samt en skyr m/mushli til lunch.

Anonym poster: 84a638eb631a237428f7b8e47569ed6e

Kan du beskrive hva enkelt måltid inneholder? Hva har du på knekkebrødene, hva og hvor mye av ting til middag?

Skrevet

Kan du beskrive hva enkelt måltid inneholder? Hva har du på knekkebrødene, hva og hvor mye av ting til middag?

Knekkebrødene har jeg enten gulost med paprika, Smøreost, roastbeef med litt remulade eller saltpølse.

Til middag vet jeg ikke hvor mye jeg spiser, men spiser ikke kjempemye. F.eks En potet og en og en halv lakse-bit med litt saus. Eller to/tre pølser i brød.

Skrevet (endret)

Knekkebrødene har jeg enten gulost med paprika, Smøreost, roastbeef med litt remulade eller saltpølse.

Til middag vet jeg ikke hvor mye jeg spiser, men spiser ikke kjempemye. F.eks En potet og en og en halv lakse-bit med litt saus. Eller to/tre pølser i brød.

Det er litt lite næring. Selv om du er stillesittende.

Frokosten er grei nok, men hva med kylling eller karbonadedeig til middag med en knytteneve brun ris/ pasta og masse grønnsaker? Eggerøre med skinke til kvelds? Litt nøtter og frukt som snacks? Da får du i deg bra med gode proteiner, fett og trege karbs :)

Endret av *Maja*
Skrevet

Om jeg spiser gulerøtter eller paprika har vel ingenting å si?

Jo. En grønnsak er ikke en grønnsak, en frukt er ikke en frukt. Det er faktisk ulike vitaminer og mineraler i dem, og det beste er å variere litt. Variasjon sier deg mye, skjerp deg litt. Du er vel ingen 4-åring, en hver tulling i landet kjenner 5-regelen, og det skal være 5 forskjellige. 3 gulrøtter kommer du ingen vei med. Prøv ulike frukt og grønnsaker for å sikre deg alt du trenger i kostholdet. Jo mer ensformig, jo større sjanse for at kroppen din går glipp avn oe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...