AnonymBruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Hei. Jeg er ferdig med første år Bioteknologi. Faget er veldig spennende og jeg trives godt. Det sto mellom Biotek og Fysikk (astronomi eller partikkel) da jeg søkte, og valgte Biotek siden det ikke er så matematisk krevende, selv om Fysikk egentlig virker mer spennende. Nå er jeg redd jeg skal angre meg på at jeg aldri tok sjansen på fysikk. Jeg har ikke realfagskrav fra vgs så jeg kan dermed ikke søke på fysikk uten å ha fullført kravene så vidt jeg vet. Jeg har også sløst bort tid på en bachelor innen noe jeg aldri kommer til å bruke pluss 1 år på bioteknologi om jeg går over på fysikk. Finnes det noen ordning med å bytte fra ett realfag til et annen? Jeg har fullført matematikk og kjemi på universitetnivå og håper kanskje det er nok uten vgs realfag krav. Jeg lurer også på om det finnes noe innen fysikk jeg kan ta som mastergrad, slik at jeg kan gå videre på det. Jeg forstår at jeg mest mulig ikke kan gå innen den fysikken jeg ønsker, men kanskje noe som benytter både fysikk/bio/kjemi? Hva vil gi mest arbeidsområder i fremtiden av fysikk og bioteknologi? Beklager for et veldig rotete innlegg. Anonym poster: 5e0eb4178e835e0e29c48a59ff68c08d
apple54 Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Snakk med rådgiveren på skolen din, ikke umulig at du likevel kan bytte over til fysikk nå, det er jo "åpent" vil jeg tro. Snakk uansett med rådgiver, de kan mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå