Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er en fortsettelse av tråden jeg startet tidligere om de merkelige tallene som forekom i visse summer av vers og navn i bibelen.

Her er link til den tråden.

http://forum.kvinneg...pic=331762&st=0

Og vet du noe om det, så vet du at jeg utpekte 37 som et hovedtall i desse regelmessighetene. Vel, et spørsmål må være, at om Gud står bak desse tallene i bibelen, som må det finnes i vårt levende liv som Gud også skal påstås å stå bak.

OG DET GJØR DET, i livets byggestener, DNA OG AMINOSYRER.

Jeg må si meg ganske uskolert om emnet, men jeg har prøvd å forstå litt,

DNA har informasjon som bygger livet vi ser rundt oss idag, og det er en meget komplisert fabrikk som foregår inn i oss og alt annet liv.

Her er en video om det

http://www.youtube.com/watch?v=zHXMbFo0zro&feature=player_embedded

Som du ser, En DNA streng består av to ryggmarger som inneholder byggestener som kalles A, T, C, og G.

Her må Gud ha grepet inn igjen for at tallet 37 skal fremheves,

I rekkefølgen av de hebraiske alfabetet er A nummer 1, T nummer 22, C finnes ikke, men det nærmeste man kommer en C er K som er nummer 11, og G er nummer 3 i hebraisk rekkefølge av alfabetet.

1+22+11+3= 37

Vel, i denne kodeksen av A,T,C,G, så kan bare A og T kobles sammen som enten AT eller TA, og C og G kan bli CG eller GC. Dett blir fire forskjellige kombinasjoner som må passe sammen i en lang streng kalt DNA streng, dette blir en informasjon, som la oss si kroppen trenger til å lage det som trengs, DNA strengen inneholder produksjonsoppskriften.

Det kan du se i desse informasjonsvideoene.

Her ser du at DNA strengen lager en kopi av strengen, denne kopien kalles RNA, ribosomet i kroppen fanger desse RNA kodene, og i den blir koder for aminosyrer til, og videre blir det laget polypeptid som blir til proteiner.

Det finnes 20 universelle aminosyrer, desse produseres ved rekkefølgen av DNA/RNA koder, Det finnes 64 forskjellige koder til å produsere 20 aminosyrer, det vil si at en aminosyrer, kan inneholde flere av kodene.

Det kan du se her

http://www.freewebs....eneticamino.htm

http://www.whatabegi...netics/T1_2.gif

En aminosyre består av en aminogruppe som utgjør forskjellen på hver aminosyre, og en standardgruppe som hver aminosyre består av,

Standardgruppen består av elementene HHNCHCOOH

H for Hydrogen(inneholder 1 nukleon)

N for Nitrogen(14 nukleoner)

C for Carbon(12 nukleoner)

O for Oksygen(16 nukleoner).

Se her

http://www.whatabegi...netics/T3_4.gif

Summen avStandardgruppen inneholder altså

4H+ 1N+ 2C+ 2O= 4+14+24+32= 74

74 = 2*37

(Guds inngripen igjen for å fremheve tallet 37?)

Summen av aminogruppen er variabel.

Den molykylære massen bestemmes av hvor mange nukleoner det er i hvert element, Hydrogen har 1 nukleon, og har en molykylær masse på 1,008, nitrogen ser du har 14 nukleoner og en masse på 14,007

Og her må Gud ha grepet inn igjen, for summen på den molykylære massen til hver aminosyre er til sammen

2738,00= 74*37

Her er den molykylære masse tabellen fra en ukristen nettside

http://www.webqc.org/aminoacids.php

og her fra den matematiske siden

http://www.whatabegi...edia037/AA1.gif

http://www.whatabegi...edia037/AA2.gif

Helt utrolig at 20 aminosyrer blir til sammen 2738,00 med to desimaler av 00.

Og i sistnevnte bildeadresse, så ser du at 1. og 4. rekken lodrett blir til sammen 1405,63 =2*703 - 0,37

Og 2. og 3. rekken lodrett blir 1332,37= 2*666 +0,37

666=18*37

703=19*37

Desse tallene finner du igjen i første tråden jeg startet

Har mer å vise til, men dette får være nok i første omgang.

Så si meg, er dette bevis for at det er en link mellom bibelen og livet, eller skal vi avfeie igjen at sånn mønster ikke trenger noen Gud som skaper orden, men dette bare er tilfeldighet man finner i en skapelse uten Gud?

Endret av RPM
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid like morsomt når fundamentalister skal prøve å manipulere forskning og vitenskap for å støtte opp under deres egne meninger og tro. Som kjent er vel tro det motsatte av vitenskap. "det eneste jeg vet er at jeg intet vet".

Hvis man leter etter noe vil man finne det overalt. Når man jobber vitenskapelig skal du gjøre alt du kan for motbevise din hypotese - først da kan man kalle det en teori om den utstår denne testen. Hvis man derimot leter etter "beviser" for noe man har bestemt seg for har man allerede tapt.

n129753_I_dont_want_to_live_on_this_planet_anymore_RE_i_lost_my_faith_today_in_people-s360x202-224167.jpg

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg vil gjerne henlede oppmerksomheten på en setning tidlig i TS`s innlegg:

"C finnes ikke, men det nærmeste man kommer en C er K, som har verdien 11."

Slik jeg ser det, så skyter du vel av deg foten allerede DER, for det innebærer nemlig at argumentasjonsrekken din ikke er brukbar innenfor din egen referanseramme, engang. Det er ingen K i DNA som du kan bruke til jødisk tallmagi.

Helt enkelt.

Og for å svare på det siste spørsmålet ditt: Nei, det er ikke tilfeldigheter. Det er ikke engang det. Det er utelukkende dine forsøk på å vri og vrenge på virkeligheten så den skal passe med det du har bestemt deg for på forhånd. Kan ikke kalles tilfeldig, akkurat, men Gud har ikke noe med saken å gjøre. Dette er bare deg.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Skrevet

Uansett hvilket tall du bestemmer deg for å lete etter, så vil du klare å finne det igjen over alt.

Men la oss si at du har rett. Hvorfor skulle Gud ønske å gjøre sin tilstedeværelse så ekstremt vanskelig å oppdage, gjemme seg så godt og bak kryptiske tall? Det gir ingen mening.

Anonym poster: 74a9ea31746742fd7c80cc0b42804ce5

Skrevet

Uansett hvilket tall du bestemmer deg for å lete etter, så vil du klare å finne det igjen over alt.

Men la oss si at du har rett. Hvorfor skulle Gud ønske å gjøre sin tilstedeværelse så ekstremt vanskelig å oppdage, gjemme seg så godt og bak kryptiske tall? Det gir ingen mening.

Anonym poster: 74a9ea31746742fd7c80cc0b42804ce5

Gud gjør sin tilstedeværelse for troende i det åndelige, men det er mange guder som mennesker tror på, jeg mener Jesus sin er den beste med de mange symboliske og profetiske sannheter, jeg tror ikke på mennesket alene, det er for mye ego i mennesket til at de har en løsning på verdens problem, jeg mener Jesus har denne kraften hos de som blir troende, men dette er åndelig, og vanskelig å overbevise for ateister, men det skal ikke være lett for de som ikke vil tro, bare skapelsen alene skulle være forbløffende nok for en ateist å skjønne at det er noe større som har skapt livet, de går ned i molykylær nivå for å motbevise at Gud finnes, og det er her man finner tallene, som jeg har postet tidliger finnes i bibelen.

Så her tror jeg en del ateister vil snu om på sin store tro om at Gud ikke finnes.

Men så vil det finnes en rest som absolutt ikke vil tro, uansett bevis, dette 100årige livet det lever her på jord er nok for dem, de kan leke å være sine egne guder i 100 år, og mange av dem har ikke hjertet for andre, dvs at de kanskje har hjerte for folk rundt dem, men det er bare fordi de gagner dem selv. Den kjærlighet som finnes i dem, kommer fra Gud, men de avviser at det er Guds eiendom, og nedbryter den kjærlighet til noe som kalles egenkjærlighet, og i denne egenkjærligheten tror jeg ligger menneskets undergang som er forutsett i bibelen.

Livet er en miks av troende og ikke-troende, og sånn vi kjenner livet nå, så kan vi ikke forestille oss en verden der alle tror på Gud, men dette er noe vi ikke kan forestille oss, en verden der alle tror på Gud, dette skjer etter vi dør tror jeg, men mens jeg lever, så kan jeg leve i troen, og i denne troen ser jeg håp for menneskeheten.

Gud vil vise seg i mønster i skapelsen og i bibelen, slik får mennesket ikke frykt for Gud, den frykt som gjør deg redd, men frykt av det er en stor Gud med kjærlighet til menneske som søker Han, den slags kjærlighet Jesus forkynte.

Skrevet (endret)

Jeg vil gjerne henlede oppmerksomheten på en setning tidlig i TS`s innlegg:

"C finnes ikke, men det nærmeste man kommer en C er K, som har verdien 11."

Slik jeg ser det, så skyter du vel av deg foten allerede DER, for det innebærer nemlig at argumentasjonsrekken din ikke er brukbar innenfor din egen referanseramme, engang. Det er ingen K i DNA som du kan bruke til jødisk tallmagi.

Helt enkelt.

Og for å svare på det siste spørsmålet ditt: Nei, det er ikke tilfeldigheter. Det er ikke engang det. Det er utelukkende dine forsøk på å vri og vrenge på virkeligheten så den skal passe med det du har bestemt deg for på forhånd. Kan ikke kalles tilfeldig, akkurat, men Gud har ikke noe med saken å gjøre. Dette er bare deg.

Så hvorfor er summen på de 20 universelle aminosyrene akkurat 2738,00 som er 74*37

Hvorfor ikke 2739,21 eller 2301,48 som ikke er delelig med 37.

Eller et annet tall som er delelig med 37 for eksempel 2810,00 som er 76*37

76 sammen med 37 er ikke så bra fordi

74 er innholdet av nukleoner i standardgruppen som hver aminosyre har, det gjør at 2738,00 er helt forbløffende. Og mange andre kombinasjoner av 37 i summen av nukleonene i aminosyrene, livets byggesten. Det er noen matematikere som fortsetter å komme med de bibelske tallene i bibelen sammen med mønster i DNA kodeksen.

Sånn er det, man har funnet et tall og man fortsetter å lete og lete til man ikke kan lete mer, og når man fortsetter å finne desse tallene i mønster, så viser mønsterene at desse tallene er det noe med, kaster man tallene i en suppe, så finner man kanskje et eller to mønster, men det er ikke tilfelle her, det er mange, veldig mange.

Endret av RPM
Skrevet

Er det Gud som har satt navn på nukleotidene?

Og hvorledes passer det ind at RNA ikke har Thymin (T), men Uracil (U)?

Det er en rekke enzymer involvert i disse processene - har du noen tallverdier for dem?

Jeg er selv en troende katolikk, så dette er ikke noe angreb på religionsvesenet, men jeg skjønner ikke nytteverdien av dette.

Skrevet

Så hvorfor er summen på de 20 universelle aminosyrene akkurat 2738,00 som er 74*37

Hvorfor ikke 2739,21 eller 2301,48 som ikke er delelig med 37.

Eller et annet tall som er delelig med 37 for eksempel 2810,00 som er 76*37

76 sammen med 37 er ikke så bra fordi

74 er innholdet av nukleoner i standardgruppen som hver aminosyre har, det gjør at 2738,00 er helt forbløffende. Og mange andre kombinasjoner av 37 i summen av nukleonene i aminosyrene, livets byggesten. Det er noen matematikere som fortsetter å komme med de bibelske tallene i bibelen sammen med mønster i DNA kodeksen.

Sånn er det, man har funnet et tall og man fortsetter å lete og lete til man ikke kan lete mer, og når man fortsetter å finne desse tallene i mønster, så viser mønsterene at desse tallene er det noe med, kaster man tallene i en suppe, så finner man kanskje et eller to mønster, men det er ikke tilfelle her, det er mange, veldig mange.

Det er ikke det aller minste forbløffende at man finner et og annet tall som kan beskrives som <et eller annet>*37. Eller et hvilket som helst annet tall. Det du beskriver, representerer ikke noe mønster, og jeg tipper at hadde man valgt seg ut et hvilket som helst annet tall, så ville man funnet det også på mange steder. Enten det har bibelsk relevans eller ikke. Og verden er smekk full av ting som IKKE er delelig med 37. Hvilken signifikans tillegger du DET?

Skrevet (endret)

Det er ikke det aller minste forbløffende at man finner et og annet tall som kan beskrives som <et eller annet>*37. Eller et hvilket som helst annet tall. Det du beskriver, representerer ikke noe mønster, og jeg tipper at hadde man valgt seg ut et hvilket som helst annet tall, så ville man funnet det også på mange steder. Enten det har bibelsk relevans eller ikke. Og verden er smekk full av ting som IKKE er delelig med 37. Hvilken signifikans tillegger du DET?

37 virker som et tall Gud ville bruke for skapelsen siden man finner det i livets byggestener DNA og aminosyrer og i 1.Mos 1,1 og 1Mos 8,14

og hos den Jakobs tolv sønner og de tolv Israels stammer, som Han som er livet veien og sannheten skulle komme fra, 37 er jo det 12. primtallet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=331762&st=260#entry9706306

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=331762&st=260#entry9763526

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=331762&st=260#entry9960370

Endret av RPM
Skrevet (endret)

37 virker som et tall Gud ville bruke for skapelsen siden man finner det i livets byggestener DNA og aminosyrer og i 1.Mos 1,1 og 1Mos 8,14

og hos den Jakobs tolv sønner og de tolv Israels stammer, som Han som er livet veien og sannheten skulle komme fra, 37 er jo det 12. primtallet

http://forum.kvinneg...60#entry9706306

http://forum.kvinneg...60#entry9763526

http://forum.kvinneg...60#entry9960370

Signifikansen av alt dette er vanskelig å se. Hvis du skal være helt ærlig, så ville vel en hvilken som helst tallmessig sammenheng gjort susen for deg?

En annen sak: Hvordan kan det ha seg at Gud opererer med et tallsystem i 10-base? Det er ingen selvfølgelighet, egentlig. Eller at disse sammenhengene som du har "påvist" ovenfor, kommer frem i et metrisk målesystem? Når du snakker om molekylmassene til disse forskjellige stoffene, så er de definert som gram per mol. Men grammet ble oppfunnet i Frankrike i 1799, og regnestykkene dine (dersom summene stemmer, da, jeg har ikke sjekket) fungerer kun dersom man benytter det metriske systemet for mål og vekt. Bruker man en annen måleenhet, så faller det, formodentlig, i fisk.

Du har ikke kommentert at det blir mer enn bare LITT feil å bytte ut en C med en K for å kunne bruke det hebraiske alfabetet til tallmagi. Enten spiller betegnelsene en rolle, og da må du holde deg til dem, eller så gjør de det ikke. Du kan ikke bare bytte ut ting og si at en C er nesten som en K, og kjøre videre med den.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

"Jeg fant ikke noe som passet, så jeg hentet inn noe tilfeldig så tallet ble som jeg ville ha det!"

• Liker 2
Skrevet

Jeg er for dum til å forstå noe som helst av denne tråden! Lykke til dere som fortsetter å følge med :vinke:

Skrevet

Er det tilfeldig at ICA blir CIA om man flytter om på bokstavene?

Neppe!

• Liker 2
Skrevet

Eller at ICA er det japanske ordet for "blekksprut"?

Skrevet

"Den som leter skal finne"

Om man skal bevise noe vitenskapelig så må man bruke vitenskapelige metoder. Dette er svada. Gi oss full rapport når du faktisk har gått vitenskapelig til verks. Ergo prøvd etter beste evne å motbevise egen teori, gjerne ved hjelp av forskere med relevant utdannelse.

• Liker 2
Skrevet

Signifikansen av alt dette er vanskelig å se. Hvis du skal være helt ærlig, så ville vel en hvilken som helst tallmessig sammenheng gjort susen for deg?

En annen sak: Hvordan kan det ha seg at Gud opererer med et tallsystem i 10-base? Det er ingen selvfølgelighet, egentlig. Eller at disse sammenhengene som du har "påvist" ovenfor, kommer frem i et metrisk målesystem? Når du snakker om molekylmassene til disse forskjellige stoffene, så er de definert som gram per mol. Men grammet ble oppfunnet i Frankrike i 1799, og regnestykkene dine (dersom summene stemmer, da, jeg har ikke sjekket) fungerer kun dersom man benytter det metriske systemet for mål og vekt. Bruker man en annen måleenhet, så faller det, formodentlig, i fisk.

Du har ikke kommentert at det blir mer enn bare LITT feil å bytte ut en C med en K for å kunne bruke det hebraiske alfabetet til tallmagi. Enten spiller betegnelsene en rolle, og da må du holde deg til dem, eller så gjør de det ikke. Du kan ikke bare bytte ut ting og si at en C er nesten som en K, og kjøre videre med den.

Gud operer med 10 base system fordi Han vet vi gjør det, Han er en matematiker som har kalkulert endetiden med profetier og når det ville skje, som for eksempel Jesu komme i Daniels profetier.

Gud forutså grammets og sikkert det metriske, Han vet sikkert at du kommer til å gjøre det du gjør de neste 7 dagene, og menneskets undergang. Det er når man tror på Han at ditt liv som er skjebnebestemt kan forandres. Gud kan gripe inn i vår frie vilje fordi vi ber Han, og forandre vår undergang.

Det er ikke så mye å kommentere annet enn at hebraisk ikke har bokstaven C. Men det er i tillegg til alt det andre som gjør det så fantastisk.

Jeg bare tror at dette er litt mer fantastisk enn bibelkodene som man kunne finne i Moby Dick. Selv om bibelkodene hadde noe bra som gjorde at en hel gruppe så sammenheng i skriftene de fant kodene.

Troen er litt usynlig for folk å overbevise andre om, det må være et åndelig valg.

Dette her er ikke usynlig, men likevel vet jeg at det er vanskelig å overbevise de som ikke vil tro, det blir da for meg bare en større bekreftelse på troen jeg har om at Gud som viser i sin Skapelse at det virkelig er en intelligent Gud som har tatt del i Skapelsen.

Og om bibelen er en bok om Gud som har skapt oss, så bør der være noe skjult intelligent som vi også finner i vår skjulte Dna/aminosyre/proteindannelse i kroppen vår.

Gjest Error Sapiens
Skrevet (endret)

Humbug! Google Apophenia!

Edit:

La meg legge ut en link

Endret av Error Sapiens
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Gud operer med 10 base system fordi Han vet vi gjør det, Han er en matematiker som har kalkulert endetiden med profetier og når det ville skje, som for eksempel Jesu komme i Daniels profetier.

Gud forutså grammets og sikkert det metriske, Han vet sikkert at du kommer til å gjøre det du gjør de neste 7 dagene, og menneskets undergang. Det er når man tror på Han at ditt liv som er skjebnebestemt kan forandres. Gud kan gripe inn i vår frie vilje fordi vi ber Han, og forandre vår undergang.

Det er ikke så mye å kommentere annet enn at hebraisk ikke har bokstaven C. Men det er i tillegg til alt det andre som gjør det så fantastisk.

Jeg bare tror at dette er litt mer fantastisk enn bibelkodene som man kunne finne i Moby Dick. Selv om bibelkodene hadde noe bra som gjorde at en hel gruppe så sammenheng i skriftene de fant kodene.

Troen er litt usynlig for folk å overbevise andre om, det må være et åndelig valg.

Dette her er ikke usynlig, men likevel vet jeg at det er vanskelig å overbevise de som ikke vil tro, det blir da for meg bare en større bekreftelse på troen jeg har om at Gud som viser i sin Skapelse at det virkelig er en intelligent Gud som har tatt del i Skapelsen.

Og om bibelen er en bok om Gud som har skapt oss, så bør der være noe skjult intelligent som vi også finner i vår skjulte Dna/aminosyre/proteindannelse i kroppen vår.

Tøys og tull. 10-base er ikke noen selvfølge. Man har også operert med et system for mål og vekt og matematikk i 12-base. I boka "Kongsspeilet", som jeg av en eller annen grunn gav meg i kast med som tenåring, er det en kjekk passasje der en far instruerer sin sønn om akkurat dette aspektet, og innprenter ham at det er viktig å ha klart for seg om man regner med priser og varer 12-talt eller 10-talt. Han må huske at 100 12-talt tilsvarer 120 10-talt og at det ikke er noe man skal ta lett på.

Det metriske systemet, som du har brukt i mange av dine tallmagiske beregninger, så dagens lys under den franske revolusjonen. Det er HELLER ingen selvfølge, og lenge var det i all hovedsak bare i bruk i Europa. Det er ikke så lenge siden NASA krasjet en romsonde pga en idiotfeil med konvertering fra sk "imperial" til "metric".

Jeg skjønner godt at du gjerne vil hoppe bukk over at det ikke finnes noen C i det hebraiske alfabetet, men faktum er at byttet du foretok, ikke kan begrunnes på noen fornuftig måte. Og selv innenfor din egen referanseramme, gjør det utlegningene dine totalt meningsløse. En C er en C, det er ikke en K.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

Humbug! Google Apophenia!

Edit:

La meg legge ut en link

Konge! Jeg har ikke ledd så godt på lenge, som da jeg begynte å se på referansene i artikkelen du linker til.

Anbefales på det sterkeste.

• Liker 1
Gjest Error Sapiens
Skrevet

Konge! Jeg har ikke ledd så godt på lenge, som da jeg begynte å se på referansene i artikkelen du linker til.

Anbefales på det sterkeste.

Artig at du likte den, vitenskap er kunst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...