Gå til innhold

Hvor melde fra om dårlig tilsyn i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeger ved en barnehage, nærmeste nabo faktisk. Jeg ser ofte en gutt som slår og plager de andre bak et skur, ved gjerdet og veien jeg går på. Ofte gråter de andre barna som er med. Gutten slutter når han ser at jeg kommer, og ved et par tilfeller har jeg sagt at han ikke skal slå og plage de andre, så løper de avgårde til barnehagetantene. Jeg har lagt ved en lapp i postkassa til barnehagen,men ingenting blir gjort, det fortsetter bare.

Hva gjør jeg?<br /><br /> Anonym poster: 98dbca9309d6fd194c2a4bb9ec1169de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en telefon eller en tur innom kontoret til styrer og si i fra?

Eller si i fra til noen av de ansatte i det du ser det skjer og at du har sett det skjer ofte.

Anonym poster: ea5e089073e1c4ff6748429d3f17cdbe

• Liker 1
Skrevet

Eller få greie på hvem som sitter i foreldreutvalget og fortell dem om det du har opplevd. Jeg er ganske sikker på at noe skjer etter det :Nikke:

Gjest Magdalene
Skrevet

Hva med å gå til bhg når du ser dette, og si i fra til de som jobber der.

Skrevet

Du må selvfølgelig stikke innom barnehagen med det samme og si hva du ser! Jeg har selv gjort dette og barnehagen syns selvfølgelig det er greit!

Skrevet

Tropp opp hos styrer, hvis det ikke blir gjort noe etter det kan du kontakte foreldreutvalget.

• Liker 1
Skrevet

Gi beskjed til barnehagen! Det er jo ikke bra om dette skjer ofte og ingen tar affære!!. Nei vær den gode "nabo kona".

Skrevet

Om det ikke skjer noe bedring har alle kommuner ansvar for at barnehagene drives forsvarlig og det går ann å ringe til kommunen å si i fra om at du vet om noe som barnehagen bør ta tak i, og at du syntes driften er uansvarlig. Men for all del ta det opp med barnehagen først :)

Skrevet

Først svar på spørsmålet ditt; dette bør du ta direkte med barnehagen, ja! Hvis du uansett går forbi ser du vel sikkert noen voksne på innsiden av gjerdet også som du kan tipse om hva som foregår bak skuret? Fortell at du har sett dette utspille flere ganger.

Og... Det er ingen som utdanner seg til å bli tanter! Det er ingen som har "tante" som yrkestittel heller. Jeg skulle ønske begrepet "barnehagetanter" var utgått på dato for lengst og ikke eksisterte lenger. Jeg har gått tre år på skole for å bli førskolelærer, da synes jeg det er nedverdigende og bli kalt for "tante"...

Gjest Magdalene
Skrevet

Og... Det er ingen som utdanner seg til å bli tanter! Det er ingen som har "tante" som yrkestittel heller. Jeg skulle ønske begrepet "barnehagetanter" var utgått på dato for lengst og ikke eksisterte lenger. Jeg har gått tre år på skole for å bli førskolelærer, da synes jeg det er nedverdigende og bli kalt for "tante"...

Jeg har ei venninne som er pedagogisk leder i bhg. Hun syns det er kjempekost å bli kalt for "tante xxx" av barna, så det er forskjell på folk.

Hva er nedverdigende med å bli kalt det egentlig?

Jeg er sykepleier og blir ofte av gamle mennesker kalt "søster", kan da ikke føle det nedverdigende?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei venninne som er pedagogisk leder i bhg. Hun syns det er kjempekost å bli kalt for "tante xxx" av barna, så det er forskjell på folk.

Hva er nedverdigende med å bli kalt det egentlig?

Jeg er sykepleier og blir ofte av gamle mennesker kalt "søster", kan da ikke føle det nedverdigende?

Fullt mulig at noen synes det er greit å bli kalt det, men vennninna di er nok en av få. At du synes det er koselig å bli kalt søster er din mening. Personlig synes jeg at også det er gammeldags. Både sykepleier og førskolelærer er profesjoner og beskyttede titler. I "barnehagemiljøet" er det generelt en negativ holdning til uttrykket barnehagetanter. Det er gammeldags og ikke en betegnelse på de som jobber i barnehage, der er vi assistenter (pedagogiske medarbeidere), førskolelærere og pedagogiske ledere - barnehageansatte.

http://www.ninanakling.no/node/23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...