Gå til innhold

Hvordan tro på komplimenter når man ser helt vanlig ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg på.

Kjæresten min sier mye fint når vi har sex, veldig mye fint, men jeg skjønner ikke hvorfor han gjør det! Det er helt greit om han sier jeg er fin og søt, men når han begynner med dødsdeilig, nydelig og kjempesexy osv, så mister jeg litt piffen. Hvorfor smører han så tyk på? Vi vet jo begge at jeg ikke har en idealkropp, jeg ser ikke stygg ut men heller ikke vakker. Når han sier slike ting så merker jeg at jeg blir irritert og får lyst til å be ham om å slutte å lyve til meg. Gjør det jo selvsagt ikke for det er jo ikke vondt ment fra hans side men..

Så alle sammen, menn som kvinner, hvorfor sier dere så masse tull når dere har sex? Kan man ikke bare være ærlig med komplimentene?

Anonym poster: e37967486c97192e3424ebcff88f330d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høymann

Om andre ser på deg som normal, så er det jo også folk som ser på deg som stygg eller sexy.

Du er helldig som har funnet en person, som ser deg som sexy :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner meg igjen. Det dummeste er når det kommer åååh, du er så deilig.

Ehm, nei. Handlingen er muligens deilig, men det betyr ikke at jeg er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen du får barn skjønner du. For andre ser barnet/-a ditt/-ine helt vanlige ut. For deg er det det skjønneste menneske i verden!

Anonym poster: 66e481e620f12869926a178d181a8f2b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig sammenligning.

Subjektive Silfen. :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det er ikke du? Trekke inn barn? Helt på viddene.

Nei. De fleste synes barna deres er de skjønneste skapninger på jord. Det er et objektivt faktum.

Grunnen til det er at de føler noe for barna sine, de er glade i dem. Det er også et objektivt faktum. Når man føler noe for noen så oppfatter man gjerne vedkommende som pen, vakker, nydelig, som noen man er glad i. Også et objektivt faktum.

Så det er fullt mulig å være objektiv om det subjektive.

Å være rent subjektiv er derimot nyttesløst.

Subjektive Silfen. ;)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi selv om du ser på deg selv som vanlig, så er det en som syntes du er dødsdeilig. Det gjelder egentlig de fleste.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi selv om du ser på deg selv som vanlig, så er det en som syntes du er dødsdeilig. Det gjelder egentlig de fleste.

Det er jo bare romantiske forestillinger.

Skal ærlighet være for mye å be om? Jeg mener bare at det ikke er nødvendig å overdrive komplimentene, det har heller motsatt effekt. Det finnes pene ting å si som man ikke nødvendigvis har vanskeligheter med å tro på at er sant.

Samtidig har jeg ikke dårlig selvtillit, og jeg synes det er dumt hvis mannfolka tror at de er nødt til å si disse tingene bare for at jeg skal føle meg bra. De kan heller si pene ting som de faktisk mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det sånn som dette: for gutter er over halvparten av alle damer dødsdeilige og kjempesexy så lenge de er naken ;)

Jeg tror nok ikke han lyger fordi han tror at du setter pris på det, jeg tror virkelig han mener det. Jeg merker et jeg gjør det samme med damen min, selv om hun har helt vanlig utseende. Det er bare noe med en naken kvinne som får det til å klikke helt for oss.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må gjøre er å innse at menn er forskjellige. Det EN mann synes er helt normalt, vil en annen kunne mene er kjempedeilig. Det at du bent frem kaller han en løgner, vil jeg heller se på som et problem. At du ikke ser samme skjønnhet i deg selv som ham, behøver ikke bety at han lyver.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ikke du? Trekke inn barn? Helt på viddene.

Det er det ikke. Det er ingen sammenlikning mellom barn og kjæreste, men en sammenlikning mellom to tilfeller hvor man har en psykisk tiltrekning og bånd til en person, og hvordan det påvirker hvordan man ser på vedkommende på flere måter. Du må være litt småtett i nøtta for å ikke forstå en slik likning, og at det ikke er en sammenlikning forøvirg. Når du i tillegg er så påståelig som du er, når du åpenbart ikke skjønner poenget, så blir det hele litt flaut på dine vegne.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vi elsker ikke våre kjære fordi de er vakre, de er vakre fordi vi elsker dem."

Endret av *Numi*
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare romantiske forestillinger.

Skal ærlighet være for mye å be om? Jeg mener bare at det ikke er nødvendig å overdrive komplimentene, det har heller motsatt effekt. Det finnes pene ting å si som man ikke nødvendigvis har vanskeligheter med å tro på at er sant.

Samtidig har jeg ikke dårlig selvtillit, og jeg synes det er dumt hvis mannfolka tror at de er nødt til å si disse tingene bare for at jeg skal føle meg bra. De kan heller si pene ting som de faktisk mener.

Jeg tror nok din kjære mener det jeg. Jeg har egentlig ikke møtt gutter som sier ting de ikke mener. I den forstand at de sier kanskje at du er pen og søt, hvis ikke de vil såre følelsene dine. Men jeg tror ikke han ville sagt at du er kjempe deilig uten grunn.

Kanskje du ikke stoler nok på han? Jeg skal ikke spekulere i det. Jeg bare syntes det høres så rart ut.

Jeg vet at når min kjære sier "du er så deilig du.", så mener han det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spesielt å ikkje akseptere at partneren din synest du er deilig, fordi du ikkje synest du sjølv er deilig.

Tiltrekning er ikkje berre det fysiske, tiltrekning handler også om energier mellom to personer.

Vi alle lever i vår egen modell av verden, og berre fordi en person seier noko som ikkje stemmer overens med DIN modell av verden betyr ikkje at det som blir sagt er feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Katten.

Jeg synes det er meget irriterende når dårlig selvtillit ødelegger for komplimentene jeg gir.

Når jeg har følelser for ei jente, så er hun verdens vakreste.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med katten. Når man er forelsket i noen, så synes man at den personen er finest i verden. Du må jo skjønne at du er ikke bare "vanlig" i hans øyne. Han synes du er så mye mer enn det.

Synes du ikke han er verdens kjekkeste, kanskje?

Jeg synes i hvert fall at han jeg er forelsket i, er den mest kjekke, deilige, pene og flotte fyren jeg noen gang har sett!

Får ikke nok av han :hjerte:wub.png

Anonym poster: 24056043968515be0b5fc655195af846

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tråden ryddet for krenkelser,forumforkortelser/SMS språk og manglende høflighet og folkeskikk.

Eventuell spørsmål til modereringen tas i egen tråd på Ris&Ros eller i PM.

Lille-pus (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig i katten og Bandit, å gi komplimenter som man mener til en person for så å bli fortalt at en lyger er grensesprengene irriterende.

Hvorfor ikke bare godta at han ikke mener du bare er søt, men også at han mener du er kjempesexy? Hvorfor anklage han for løgn fordi han ser på deg på den måten? Skal han måtte forandre syn på deg fordi du ikke klarer å ta imot komplimenter, skal du selv bestemme hva han kan mene om deg? Hvorfor ikke bare godta at han mener det med deg, og forstå at det er forskjell på hva ”alle” mener er skjønnhet og sexy og hva en mann, din kjæreste mener er sexy og deilig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...