Gå til innhold

Adecco


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som er registrert der som vikarer?

Jeg vurderer å gjøre deg, for jeg har hørt at man bare kan motta en sms om en vil jobbe og så velge selv om det passer. Jeg er student, så dette hørtes bra ut for meg.

Hvordan er det med vikarjobbing og CV. Registrer dere denne jobbingen på CVen, får man en attest på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet der før, det var helt greit. Fikk ikke oppdrag på SMS da, men de ringte meg når de hadde noe og spurte om jeg var interessert. Det er veldig greit og fleksibelt, men det kan også være lange stille perioder uten noen oppdrag og Adecco synes jeg ikke er flinke til å holde kontakten i de stille periodene. I vikarbyrået jeg er i nå har jeg fått telefon en gang i uken uansett, så vet jeg i allefall at de ikke har glemt meg. Du får selvsagt attest på at du har jobbet der, de skriver tidsrommet og antall timer og evt en kort samlet vurdering av hva kundene synes om deg (f.eks. "vi har fått utelukkende positive tilbakemeldinger om X", eller noe sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var registrert der en kort periode og hørte ingenting.

Fikk egentlig et oppdrag da jeg var der første gang, men det var dårlig betalt og fryktelig kjedelig arbeide. Takket ikke nei, men ba om betenkningstid fordi jeg ventet på svar ang. et annet vikariat.

Av de 4-5 byråene jeg har vært borti, så er Adecco det som jeg fikk dårligst inntrykk av. Altfor stort og upersonlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvilket byrå ville du anbefalt da Lea? Jeg er student og må derfor ha noe som er fleksibelt og hvor jeg kan jobbe litt i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som vikar i Adecco fra jeg var 16 år (het Norsk Personal den gang), og hadde oppdrag hver sommerferie, vinterferie etc fram til jeg begynte å studere. Da jobbet jeg mer, gjerne noen dager i måneden, og tvert de fikk inn oppdrag som var på ettermiddag/kveldstid og/eller helger fikk jeg tilbud om dette :-)

Klarte meg dermed med minimalt studielån i de nesten 7 årene jeg studerte!

Jeg fikk også tilbud om fast jobb flere av stedene jeg var som vikar, men valgte å si nei pga. studiene.

Synes Adecco var helt topp jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem som er best på slike deltidsjobber, men jeg har best inntrykk av JobZone og TopTemp

Hos disse fikk jeg tilbakemelding rimelig fort og de har holdt kontakten.

For meg er det viktig at de som jobber i byråene er blide og vennlige, noe jeg IKKE opplevde hos Adecco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de 4-5 byråene jeg har vært borti' date=' så er Adecco det som jeg fikk dårligst inntrykk av. Altfor stort og upersonlig.[/quote']

Det er vel kanskje forskjell på de forskjellige avdelingene til Adecco? Jeg jobbet for dem en periode etter studiene, og var stort sett godt fornøyd. Men det er klart, jeg bor i Tromsø, og her har de jo ikke så fryktelig mange ansatte at det fikk sjansen til å bli upersonlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det være forskjell på avdelingene.

Jeg var hos dem her i Oslo. Kjempestort og upersonlig.

Følte meg bare som et nummer i rekken av registrerte og kunne ikke komme meg ut fort nok.

I tillegg gjorde de et stort nummer ut av at de var såååå store og hadde sååå mange kontorer og vikarer rundt om i verden. Mulig at dette skulle oppfattes positivt, men for meg ble det heller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...