marlenelaa Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Hei! :-) Har de siste årene sett på eiendomsmegling. Synes det virker spennende - alt stresset og tidspresset! Dessverre har jeg en far her hjemme som mener at utdanningen er ''grei'' (for lav) og at jeg ikke skjønner hva eiendomsmegling egentlig går ut på. Han mener at det går veldig mye ut på salg - men det er jo nettopp det jeg synes virker spennende! Jobbet en uke hos et eiendomsmeglerfirma for å se hva det gikk ut på, og har bare blitt enda mer positiv. Fikk senere et tilbud om å være visningsassistent - altså arbeide i 3 måneder etterfulgt av en eksamen. Tenker at dette er en enda bedre mulighet til å se hva dette yrket faktisk går ut på, samtidig som jeg får erfaring dersom jeg skal inn på eiendomsmeglerstudiet. Tilbudet fikk jeg av den damen jeg arbeidet hos en uke, men jeg har gledet meg sånn til å flytte ut hjemmefra at jeg ikke kan vente enda ett år! Derfor lurer jeg på om det er noen som vet hvordan man blir visningsassistent? Og er det lett å bli det? Vet noen om man får noe i lønn, i så fall, hvor mye? Takker for svar! :-)
AnonymBruker Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Det hadde jeg aldri giddet. Er selv eiendomsmegler og visningsassistene er "slavene" våre. Du må lage kaffe, rydde, arkivere, osv. i tillegg til visninger. Visninger er den "kjedeligste" biten at eiendomsmeglerjobben, og jeg vil virkelig anbefale deg å starte på studiet for å bli eiendomsmegler, og mens du studerer kan du kanskje ha en ekstrahjelpsjobb i meglerfirma hvor du kan hjelpe til med visninger, arkivering osv. Tipper du som visningsassistent tjener noe sånt som 150,- pr time. Thats it. Som eiendomsmegler kan du tjene alt fra 400 000,- - 20 000 000,- pr. år, alt etter hvor flink du er og hvor mye du står på. Lykke til. Anonym poster: 2fdf1e0c34985e9c619b5f52ba167caf
marlenelaa Skrevet 23. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2012 Det hadde jeg aldri giddet. Er selv eiendomsmegler og visningsassistene er "slavene" våre. Du må lage kaffe, rydde, arkivere, osv. i tillegg til visninger. Visninger er den "kjedeligste" biten at eiendomsmeglerjobben, og jeg vil virkelig anbefale deg å starte på studiet for å bli eiendomsmegler, og mens du studerer kan du kanskje ha en ekstrahjelpsjobb i meglerfirma hvor du kan hjelpe til med visninger, arkivering osv. Tipper du som visningsassistent tjener noe sånt som 150,- pr time. Thats it. Som eiendomsmegler kan du tjene alt fra 400 000,- - 20 000 000,- pr. år, alt etter hvor flink du er og hvor mye du står på. Lykke til. Anonym poster: 2fdf1e0c34985e9c619b5f52ba167caf Jeg vil ikke bli visningsassistent. Lurte på om jeg kanskje skulle arbeide som visningsassistent i maks ett år for å se hvordan en eiendomsmeglers hverdag er, så skal ikke bli visningsassistent for evig og alltid! Har planer om å ta eiendomsmeglerutdanningen dersom jeg finner ut at jeg liker det etter at jeg har vært visningsassistent :-) Greit å spare opp litt penger til studiene også i og med at jeg må bo for meg selv. Har hørt at jobben som visningsassistent er ganske kjip, men en helt ok jobb for å se hvordan eiendomsmeglerne arbeider. Men takk for svar! :-)
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Hei igjen (det var jeg som svarte tidligere også)- Du vil nok kunne se litt hvordan eiendomsmeglerne jobber ja, men tipper du vil hate jobben din som slave og dermed kanskje miste lysten. Jeg vil anbefale deg å ta studiet så fort som mulig og heller jobbe som visningsassistent ved siden av studiene. :-) Du kan ta utdannelsen offentlig også, trenger ikke gå på BI. Tror de har den i ved høgskolene i Bø, Bode og Sogndal. Muligens andre steder også. Utdannelsen der er akkurat like god som på BI, men gratis. Lykke til=) Anonym poster: 2fdf1e0c34985e9c619b5f52ba167caf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Hehe, jeg kan jo svare på spørsmålet ditt også: Du blir visningsassistent når du har tatt medhjelpereksamen (denne inngår i meglerstudiet). Se på skolene sine hjemmesider for å lese om fagene. Uten noe utdannelse (så vidt jeg vet) får du ikke lov å ta telefonen på kontoret en gang, så du må nok utdanne deg før du får være visningsassistent også. Iallefall har vi slik praksis i selskapet jeg jobber i. Anonym poster: 2fdf1e0c34985e9c619b5f52ba167caf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå