AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Folk støtter meg når jeg sier jeg prøver å gå ned i vekt men så fort vi skal spise sammen blir jeg mobba fordi jeg ikke forsyner meg like mye som dem. Hvis jeg takker nei til godteri begynner de med den du-må-jo-kose-deg-i-blandt-da-greia. WHY?! Anonym poster: 99646b7792c8fc6626d0e72112383221
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 ENIG! Er så lei av "du må jo kose deg i blant" -greia jeg og! MAN KAN DA KOSE SEG UTEN Å SPISE GODTERI VEL. Anonym poster: 70c153f8556c989680a0e72db93168d9 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 DE vil vel helst kontrollere deg? Og ikke føle seg usunne selv? Anonym poster: 22d66bc3497ed80d9bb1b5963b02305a 4
Gjest BettyBoop Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 merkelig greier. alle snakker om at de ønsker å gå ned i vekt, men så snart noen forsøker virkelig så skal de få pes? Kanskje det er misunnelse for atde selv ikke har like god viljestyrke? 4
Gjest LillaGorilla Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Tror det har mye med misunnelse å gjøre, som BettyB nevner. Kanskje enkelte ikke ønsker at folk skal bli tynne og pene, fordi det vil få dem til å føle seg styggere, mer usunne og mer mislykket. Kanskje de ikke greier å slanke seg selv, og derfor ikke unner andre å lykkes. Kanskje det er vanskelig å takle andres suksess. Tok kanskje litt hardt i, men jeg blir ikke overrasket om folk faktisk tenker sånn :/ 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Enkelt: fordi DE da får dårlig samvittighet. Når du spiser mer føler de seg bedre. Tipper det er en ganske ubevisst prosess, men når du ikke spiser mer fordi du vil ned i vekt, skjønner de at det de gjør ikke er bra for dem, og de er ikke i det moduset der og da, og da kommer slike kommentarer. Min hypotese Anonym poster: ef038194837b6bf13ee2007b40851afa 4
Gjest LillaGorilla Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Ja, enig! tipper det er ganske ubevisst i mange tilfeller, men tror det er de tankene jeg nevnte som ligger i bakgrunnen. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2012 #8 Skrevet 23. august 2012 Dette lurer jeg også på. Jeg har det siste året gått ganske mye ned i vekt, men har fortsatt maange kilo igjen. En gang klikket jeg og lurte om de ønsket meg en tidlig død. Fordi hvis jeg ikke klarer det denne gangen blir det enten operasjon eller et kort liv. Anonym poster: 15316522306860b231df66d8a9e71f45 1
Vulpes Skrevet 23. august 2012 #9 Skrevet 23. august 2012 Enkelt: fordi DE da får dårlig samvittighet. Når du spiser mer føler de seg bedre. Tipper det er en ganske ubevisst prosess, men når du ikke spiser mer fordi du vil ned i vekt, skjønner de at det de gjør ikke er bra for dem, og de er ikke i det moduset der og da, og da kommer slike kommentarer. Min hypotese Anonym poster: ef038194837b6bf13ee2007b40851afa Jeg tenker akkurat det samme som deg. Det handler nok om det å ville dele opplevelsen med andre, kose seg sammen sånn at man føler at det man spiser ikke er så ille. Om alle sier nei takk til godteri og man sitter der og spiser alene føler man jo gjerne ekstra på hvor usunt det er. Ikke nødvendigvis bevisst, men ubevisst. Også er de fleste opplevelser, også matopplevelser, ekstra hyggelige om de deles med andre. Så jeg tror det er dumt og automatisk trekke den konklusjonen at det handler om å ikke unne andre å gå ned i vekt. Som regel har det nok ingenting med det å gjøre. 3
halo Skrevet 23. august 2012 #10 Skrevet 23. august 2012 (endret) Så jeg tror det er dumt og automatisk trekke den konklusjonen at det handler om å ikke unne andre å gå ned i vekt. Som regel har det nok ingenting med det å gjøre. Enig i en del av det du sier, men som vesentlig bedre trent og mer opptatt av kosthold enn gjennomsnittet, skulle du bare visst hva jeg får høre...! Anklagelser om spisevegring etc er jo veldig typisk bare man har et klart opplegg vedrørende kostholdet. Hvis i det hele tatt folk hadde visst hva som skal til av næring/proteiner for å bygge muskler, hadde de ikke anklaget veltrente som er "fine i figuren" for å lide av spiseforstyrrelser.... Sorry, men dette gikk O/T. H Endret 23. august 2012 av halo 4
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. august 2012 #11 Skrevet 24. august 2012 Jeg er normalvektig, men trener mye og spiser sunt, i riktige posjoner. Jeg er såkalt tynnfeit, med mye fett på magen, ellers normal. Folk ser på meg med trillrunde øyne når teller kcal i godteri for kroppens del! "Du trenger ikke gå ned i vekt, du veier jo 20 kilo mindre enn meg!" får jeg ofte høre. Da får jeg faktisk lyst til å skrike "men du er overvektig, og jeg ønsker å være sunnere! Jeg må faktisk miste en del fett, selv om jeg ser sunn ut ved siden av deg." Folk er rare. 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #12 Skrevet 24. august 2012 Jeg husker da min "bestevenninne" fikk vite at jeg holdt på å slanke meg. Var ikke overvektig, men ikke langt ifra heller. Samme dagen da hun var på besøk hos meg med mange andre, så skulle jeg bare forsyne meg med LITT is og sa at jeg skulle ta isen selv, da grep hun tak i isen og sa "neida, jeg tar for deg jeg" og klina på skålen full av is til meg. Jo takk for den, tenkte jeg bare.... Anonym poster: 643ed3371cf1c319c08bea6d4f314064 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #13 Skrevet 24. august 2012 Jeg holder på å endre livsstil, har ikke gått allverdens enda, men når du takker nei til iskrem, vaniljesaus og brownies på en mandag, oppfører folk seg som du har sagt du har kjørt over valpen deres. Anonym poster: d6502181bf4a50be6997a693a3f446cd 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #14 Skrevet 24. august 2012 Jeg holder på å endre livsstil, har ikke gått allverdens enda, men når du takker nei til iskrem, vaniljesaus og brownies på en mandag, oppfører folk seg som du har sagt du har kjørt over valpen deres. Anonym poster: d6502181bf4a50be6997a693a3f446cd Haha, uff. Føler meg deg. Anonym poster: 643ed3371cf1c319c08bea6d4f314064 1
Kvist Skrevet 24. august 2012 #15 Skrevet 24. august 2012 Så rare folk dere omgås da? Jeg gikk ned 20 kg i fjor, og har aldri en eneste gang hørt annet enn positivt om det. Jeg har aldri blitt mast på om kake og is, aldri ledd av eller noe. Det virker på meg som om de folkene jeg møter, enten de er tykke eller tynne, bare er litt imponerte over at jeg klarte det etter mange år som overvektig. Har absolutt ikke møtt noe misunnelse eller noe jeg. Har jeg bare vært veldig heldig?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #16 Skrevet 24. august 2012 Så rare folk dere omgås da? Jeg gikk ned 20 kg i fjor, og har aldri en eneste gang hørt annet enn positivt om det. Jeg har aldri blitt mast på om kake og is, aldri ledd av eller noe. Det virker på meg som om de folkene jeg møter, enten de er tykke eller tynne, bare er litt imponerte over at jeg klarte det etter mange år som overvektig. Har absolutt ikke møtt noe misunnelse eller noe jeg. Har jeg bare vært veldig heldig? Jeg synes det er enklere for mennesker som er overvektige og det faktisk synes på den. Det er da folk skjønner at personen gjerne vil ned i vekt. Men for meg(og andre normalvektige som bare vil ha en sunn livsstil) som er akkurat på grensa til overvekt blir det laget masse drama ut av når jeg slanker meg. Fordi "du er jo ikke feit!!", nei jeg er ikke feit. men jeg blir det om jeg takker ja til den kaka hver gang du tilbyr meg den. Jeg trives ikke i krppen min og vil gjerne bli sunn og frisk, derfor har jeg valgt å gjøre dette. So leave me alone. Anonym poster: 643ed3371cf1c319c08bea6d4f314064 2
Myrsnipa Skrevet 24. august 2012 #17 Skrevet 24. august 2012 Hmm. kan ikke si at jeg hører så mye negativt om at folk går ned i vekt. Føler at det er bare positivt jeg.. Jeg får alltid dårlig samvittighet av å spise godterier, når "alle" andre virker så sunne og spreke.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #18 Skrevet 24. august 2012 Jeg er normalvektig, men trener mye og spiser sunt, i riktige posjoner. Jeg er såkalt tynnfeit, med mye fett på magen, ellers normal. Folk ser på meg med trillrunde øyne når teller kcal i godteri for kroppens del! "Du trenger ikke gå ned i vekt, du veier jo 20 kilo mindre enn meg!" får jeg ofte høre. Da får jeg faktisk lyst til å skrike "men du er overvektig, og jeg ønsker å være sunnere! Jeg må faktisk miste en del fett, selv om jeg ser sunn ut ved siden av deg." Folk er rare. Må bare kommentere noe her. Du skal være veldig forsiktig med å tro du er såkalt tynnfeit fordi fettet samler seg akkurat på magen. Når du da kategoriserer deg som "tynn-feit" tenker jeg at du tror du er feit (har for mye fett på kroppen). Det trenger ikke stemme i det hele tatt, og du må dra til lege for å finne ut om du faktisk er feit i kroppen. Eventuelt er du normalvektig, eller en mellomtilstand mellom normalvektig og undervektig, og det er helt normalt at fett kan samle seg mer noen steder enn andre. Anonym poster: ef038194837b6bf13ee2007b40851afa 1
krokodilla Skrevet 25. august 2012 #19 Skrevet 25. august 2012 det er fordi det ikke er deres problem om du ikke går videre ned eller øker i vekt. mennesker er sosiale dyr og liker å spise og "kose" seg i felleskap. For din egen del, la bare vær og drit i hva de sier. Tror dette er veldig normal oppførsel å si slikt. 1
Jade Skrevet 25. august 2012 #20 Skrevet 25. august 2012 Jeg erfarer at det er mer "godkjent" blant jevnaldrende å slanke seg, mens den eldre generasjonen (som ikke trenger å slanke seg, og som kan spise kaker hver dag uten å legge på seg et gram), nesten tar det personlig om jeg ikke tar et svært stykke av hver av kakene de har brukt lang tid på å bake. Når det gleder deg, TS, så tror jeg nok det er pga at de får dårlig samvittighet av at de ikke klarer å styre unna godsakene, og at de føler seg bedre når andre også skeier ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå