Gå til innhold

Når HUN frir

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hva skjer da?

Jeg vil fri til kjæresten min gjennom to år og jeg trenger input ang. dette med ringer.

Jeg vet hva slags ring jeg vil ha. Jeg vet hva slags ring han vil ha.

Men hva gjør jeg når jeg kjøper ringer? Kjøper til begge? Kjøper til bare han og så kjøper han en til meg?

Jeg er ganske sikker på at han kommer til å fri, men jeg lengter så etter den ringen på fingeren, som viser at jeg er hans.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere diskutert det at du kan komme til å fri? Min mann fikk panikk da jeg nevnte dette, og var veldig klar på at da ville han sagt nei, for han mente det var hans oppgave. Med en søt kommentar på at damer i dag kan gjøre omtrent alt det som menn kan, men akkurat det å fri var noe han hadde lyst å gjøre som mann. Nå mener jeg eller min mann ingenting vondt om damer som frir, men at du bør vite hans standpunkt på det området!

Ps: Det gikk ikke lenge fra denne diskusjonen til jeg hadde ring på fing :sminkedokke:

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg hadde fridd først og deretter gått og kjøpt ring. Er jo ikke sikkert han vil bruke ring? Bedre å gjøre det sammen etterpå.

• Liker 2
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg ville gjort som nevnt, hørt hva han synes om tanken på at du frir. :)

Min forlovede var også veldig klar på at han hadde sagt nei om jeg skulle funnet på å fri, men selsvagt er dette forkjellig fra par til par! Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg fridde til min mann, det var helt impulsivt og ikke planlagt i det hele tatt så jeg hadde ikke engang tenkt på ringer. De gikk vi sammen til gullsmed og ordnet i etterkant, nå ha vi vært gift i 12 år.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fridde også til min mann, med stor suksess! Han ble både overrasket og glad for at jeg gjorde det, men så er ingen av oss veldig opptatt av at alt må være så tradisjonelt heller. Vi hadde ikke sett på ringer på forhånd, men jeg valgte ring som jeg tenkte passet oss begge i stil (har like ringer) og den kunne uansett byttes om han ikke likte den. Vi kjøpte ring til meg uka etter frieriet.

I ettertid synes vi begge det er litt kult at jeg fridde, det gjør historien litt mer spesiell :-). Har vært gift i 10 år i år!<br /><br /> Anonym poster: 21911b405fe35dcf54b95fbf51209505

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde spurt først, og så kjøpt ringer etterpå! Det er veldig normalt også når mannfolk frir!

Og godt jeg er utradisjonell, hadde samboern sagt nei når jeg fridde hadde jeg tatt det som at nei vel, da er ikke eksteskap noe han ønsker seg, om han da hadde fridd et par uker/måneder etterpå hadde jeg nok insatt meg med tanken på at ekteskap ikke er aktuelt og sagt nei jeg og ;)

Skrevet

kjøp ringene etterpå, du. la ham være med på den biten og inkluder ham - så går det nok helt fint.

Skrevet

Vi kjøpte ringene etterpå.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg hadde spurt først, og så kjøpt ringer etterpå! Det er veldig normalt også når mannfolk frir!

Og godt jeg er utradisjonell, hadde samboern sagt nei når jeg fridde hadde jeg tatt det som at nei vel, da er ikke eksteskap noe han ønsker seg, om han da hadde fridd et par uker/måneder etterpå hadde jeg nok insatt meg med tanken på at ekteskap ikke er aktuelt og sagt nei jeg og ;)

Det handler jo om kommunikasjon, jeg tror nok min forlovede ville sagt nei og forklart at det var fordi han mente frieriet var mannens oppgave :)

Skrevet

skjønner ikke helt hvorfor det er mannens oppgave, egentlig. jeg har blitt fridd til selv og synes det er/var helt ok og nix unaturlig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ALDRI kommet til å fridd til min mann. jeg vet ikke, men jeg synest faktisk det blir veldig desperat!

Mennene er som regel mer skeptiske til det å gifte seg enn kvinner, hvorfor ikke bare vente til han er klar??? jeeezes

Uansett så skal jeg gifte meg om få måneder. Den som venter på noe godt...

Anonym poster: d3b934e0920dce217357dfe79fdeccfd

• Liker 3
Skrevet

jeg ville ventet til han fridde selv. for meg er det det eneste riktige.

men vis jeg funnet på noe slikt.hadde nok ventet med ringene så man kunne gjort det sammen i såfall.

• Liker 4
Skrevet

jeg kjøpte ikke ring når jeg fridde.

men det må jo være opp til hver enkelt på hva ønsker

• Liker 1
Skrevet

Skjønner virkelig ikke at det er mer desperat når en kvinne frir enn når en mann gjør det?! Synes det høres litt bakstreversk ut i 2012!

Da jeg fridde til min mann hadde vi tidligere snakket om at vi en gang ville gifte oss, men ikke så mye mer rundt det. Det var jo uansett oss for resten av livet, så vi stresset ikke med det. Så fikk vi vårt første barn, vi var superlykkelige i vår nye tilværelse, og i den gleden var det jeg fant ut at NÅ var tidspunktet der. Var derfor ingen grunn til å vente på et frieri fra han syntes jeg. Selve frieriet ble både romantisk og emosjonelt for både meg og han :-) . <br /><br /> Anonym poster: 21911b405fe35dcf54b95fbf51209505

• Liker 1
Skrevet

ja jeg synes ikke det kan være så ille at man frir som kvinne. I mitt forhold er han den mest romantiske av oss og har allerede nevnt så vidt frieri, og det er grunnen til at jeg nok ikke kommer til å fri

Anonym poster: 3f8bc6e8e7517d7bab4f5a7975b942c0

Gjest janne89
Skrevet

Vi ble enige vi:) Så fant vi ringer sammen og bare bestillte de. Da de kom så gjore vi det litt romantisk og ga ring til hverandre:) Kjempe koselig og deilig og bli enige om det:)

• Liker 1
Skrevet

Hadde nok ikke fridd selv, nei. Altså, det er fullt mulig at det blir en suksess, men det er det ingen garanti for. Etter at min forlovede hadde fridd til meg så snakka vi nå litt om det der med at damer frir og hva han hadde sagt og gjort dersom jeg fridde i stedet for han, og da var han veldig klar på at han hadde følt seg frarøvet det som var hans oppgave og som han hadde gleda seg til. Vi begge to hadde snakket om at vi ville forlove oss på forhånd.

Hvis du er ganske sikker på at han frir så ville jeg, om jeg var i dine sko, venta til han gjorde det og ikke stressa sånn med det. Noen mannfolk trenger litt tid å planlegge det perfekt.

Hvis du likevel har tenkt å gjøre det så bør du, som flere andre sier her, sikre deg at han ikke synes det er på huet at du gjør det. Er mange menn som føler det som et slag i manndommen når de ikke får fri selv slik som det tradisjonelt er blitt gjort gjennom tidene.

Skrevet

Min mann hadde sagt at han syntes det var veldig spennende og noe nytt hvis jeg fridde til ham. Han hadde fridd en gang før. Da jeg fridde til ham så jeg det på en måte å vise min kjærlighet til ham at jeg er en kvinne som vil dele livet mitt med ham uten at jeg har noe fortid eller "forpliktelser" til å være den som frir. Som mann er det jo mest naturlig, men det kan jo sees som en plikt. Hvor herlig er det ikke at kvinnen vil være så modig å vise ham at hjerte hennes er hans for alltid.

Vet man at man vil dele livet sammen, skal det ikke ha noe å si hvem som frir!

Han sa klart ja! :)

Anonym poster: 24f197b91e22f6124e7e34376c1b3c84

Skrevet

Min mann hadde sagt at han syntes det var veldig spennende og noe nytt hvis jeg fridde til ham. Han hadde fridd en gang før. Da jeg fridde til ham så jeg det på en måte å vise min kjærlighet til ham at jeg er en kvinne som vil dele livet mitt med ham uten at jeg har noe fortid eller "forpliktelser" til å være den som frir. Som mann er det jo mest naturlig, men det kan jo sees som en plikt. Hvor herlig er det ikke at kvinnen vil være så modig å vise ham at hjerte hennes er hans for alltid.

Vet man at man vil dele livet sammen, skal det ikke ha noe å si hvem som frir!

Han sa klart ja! :)

Anonym poster: 24f197b91e22f6124e7e34376c1b3c84

Jeg kan skjønne at mannfolk ser på det som en "plikt" å gifte seg, dersom de har smelt dama på tjukka, men selv dette er sjelden kost nå til dags. En kvinne klarer seg svært bra uten barnefaren i de fleste tilfeller. Om det sees på som en plikt å fri ut over dette så synes jeg det høres veldig skummelt ut. Hvis jeg hadde trodd at forloveden min såg på det som en plikt å forlove seg med meg, så hadde det ikke blitt noen forlovelse overhodet. Det skal da handle om kjærlighet utelukkende.

Jeg er veldig glad for å være den som ble fridd til (selv om han tok seg god tid). Jeg tror desverre at veldig mange damer (les: ikke alle selvsagt, men flerparten) frir fordi de ikke klarer å vente på at mannen skal ta i ett tak, og jeg synes det er litt respektløst å pushe det. Det er ikke akkurat ukjent at menn ofte trenger mer tid enn kvinner på å ta slike beslutninger, og mange menn ønsker at det skal være helt "perfekt" for dama sin del, og da er det urettferdig at de skal bli satt ut av spill på en slik måte, mener jeg.

Det jeg skriver er ikke ment som kritikk mot deg overhodet. I ditt tilfelle var det gledelig fra begge sider, og det er helt supert. Dere diskuterte det på forhånd, og han var tydeligvis den som kom med forslaget først. :)

Kunne du ha gjort det dersom dere ikke hadde prata om det på forhånd? Har ett til spørsmål; Når damer frir til menn, gjør de det like spektakulært eller bare spør de uten å inkludere treretters på byens beste restaurant (for å bruke ett litt cheezy eksempel)? For rollene byttes så regner jeg nesten med at de leves ut fullstendig? Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...