Gå til innhold

kan kjæresten min levere/hente sønne min fra barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt kjent med en grei kar,som vil gjerne hente /levere han i barnehagen spesielt de dagene jeg ikke får rekket å gjøre det.da jeg ikke har bil og må bytte 2 busser til skolen.

så lurer på om jeg kan si det til de i barnehagen at kjæresten min kan hente eller levere han i barnehegan de dagene jeg ikke kan..

synes det er veldig stressende å lever han også gå til bussholdeplassen da det er et stykke unna fra barnehagen..

da jeg fylte skjema når han begynte i barnehagen skrev jeg ikke navnet til kjæresten min..

må jeg fylle et nytt skjema eller kan jeg bare si til barnehage ansattene at han skal levere/hente han ?

Takk

Anonym poster: f67434573fbf13a55231ae47352919ce

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Hvis du nylig har blitt kjent med ham vil jeg si NEI.

• Liker 15
Skrevet

De ansatte i barnehagen må ha beskjed, hvor strikte de er på skjemaene sine må du nesten spørre dem om. Jeg ville uansett tatt kjæresten med i barnehagen en gang eller tre før han skal hente alene, slik at de ansatte får hilse på ham og vet hvem han er.

• Liker 3
Skrevet

I vår barnehage kan vi foreldre bare si fra at barnet blir hentet av den eller den, da er det ok samme hvem det skulle være. Behøver ikke stå på noe skjema. Spør de ansatte, rutinene på dette kan sikkert variere fra barnehage til barnehage.

Hvorvidt det er riktig at en du nylig er blitt kjent med henter og leverer, er jo et annet spørsmål.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du nylig har blitt kjent med ham vil jeg si NEI.

Jeg tok det for gitt at dette var etablert siden hun ville overlate sønnen i hans varetekt, men det er kanskje ikke gitt... Jeg syns det er en forutsetning at sønnen kjenner kjæresten godt, og er trygg på ham.

Edit: Det står jo der, "nylig blitt kjent med" :sjenert: Gikk litt fort der, gitt.

Endret av Marsipan
  • Liker 2
Skrevet

så jeg må ikke fylle et nytt skjema?

han er kjempe grei og jeg er avhenget av hans hjelp,familien min vil ikke ha noe med meg å gjøre ,så da blir det vanskelig for meg å være på skolen klokken 07:30 det er ca. 1 times vei til skolen og barnehagen åpnes ikke før 06:45 .

så jeg må ta bussen til byen klokken 06:10 å da er jeg avhenget av noen til å hjelpe meg:(

han er kjempe grei og vil gjerne stå opp 2-3 timer enn vanlig for å levere sønnen min eller hente han fra skolen de dagene jeg slutter 4 og er ikke hjemme før rundt 17:10 og barnehagen stenger 17:00

Skrevet

Eh, en ting er at du knapt kjenner ham.....

Men ja, jeg henter av og til ungen til min venninne, hun bare ringer og sier at jeg kommer den og den dagen, og det er helt ok.

Anonym poster: d3754fef4ed4f495ecb9477ccbb3611f

• Liker 1
Skrevet

Om du må fylle ut et nytt skjema må du bare spørre barnehagen din om.

Så avtaler du med dem hvordan du trenger å si ifra om hvem som henter. Kanskje syns bhg det er nok om du sier at denne mannen kan hente når som helst. Eller kanskje de vil vite det hver gang han skal hente. Men ta det med din barnehage da det er ulik praksis for dette i de forskjellige barnehagene rundt om i landet. Noen er strengere enn andre

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen da skal jeg spørre de imorgen når jeg leverer han:)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har nylig blitt kjent med en grei kar,som vil gjerne hente /levere han i barnehagen spesielt de dagene jeg ikke får rekket å gjøre det.da jeg ikke har bil og må bytte 2 busser til skolen.

så lurer på om jeg kan si det til de i barnehagen at kjæresten min kan hente eller levere han i barnehegan de dagene jeg ikke kan..

synes det er veldig stressende å lever han også gå til bussholdeplassen da det er et stykke unna fra barnehagen..

da jeg fylte skjema når han begynte i barnehagen skrev jeg ikke navnet til kjæresten min..

må jeg fylle et nytt skjema eller kan jeg bare si til barnehage ansattene at han skal levere/hente han ?

Takk

skjønner ikke hvorfor du tør å la kjæresten din som du nettopp har møtt nesten hente sønnen din i barnehagen alene..
  • Liker 3
Gjest Tinkerbell
Skrevet

Kan ikke helt forstå hvordan/hvorfor du er avhengig av hans hjelp når du har nylig blitt kjent med ham. Hva om dette ikke funker, hva skal du gjøre da?

Så over til spørsmålet ditt:

Jeg tror ikke barnehagen er strenge på at kjæresten din kan hente barnet ditt eller ikke, så lenge du sier ifra altså. Men om det er smart er en annen sak.

• Liker 1
Skrevet

det er jo litt så som så. Visst du er trygg på han, ta han med i barnehagen og vis han litt rundt slik at han blir kjent og de ansatte føler seg trygge på han. Slik jeg er skjent med reglene av og jobbe i barnehage og ha eget barn i barnehage skal de ansatte på den avdelingen ha sett personen slik at de ved at barnet kommer i riktig hender når det blir hentet. I tillegg er det viktig å gi beskjed i god tid til avdelingen til ditt barn hvem som henter og ca når.

beklager skrivefeil - har skrive vansker.

Skrevet (endret)

I barnehagen jeg jobber har vi er skjema hvor foreldre e har skrevet hvem som kan hente uten at vi har fått beskjed. Men alle foreldre gir beskjed så lengtet er andre enn dem som henter uansett. Får vi beskjed er det greit at andre henter, men vi vil gjerne ha møtt personen først.

Men hva legger du i nylig møtt? KJENNER barnet denne personen GODT????

Endret av Orchideae
Skrevet

Moren til eksen min ringte bare inn og sa at jeg kom til å hente lillebroren hans noen ganger og hvem jeg var, og at det var greit så lenge ikke noe annet var gitt beskjed om. Null problem det.

Skrevet

Hvilke rutiner barnehagen din har er det bare dem som vet. Men er det ikke mulig at kj

æresten din kan kj

øre og hente deg på skolen slik at dere kan hente og levere sammen? Hvertfall i en periode fram til dere blir bedre kjent og han blir bedre kjent med barnet ditt.

Skrevet

Men kjære deg, du må ikke la "en grei kar du nylig har møtt" hente barnet ditt i barnehagen!

Anonym poster: e5107c5df32189550ddaba135e6d88a4

• Liker 7
Skrevet

Hvor nylig er nylig? Det vil ikke være noe problem, etter at du har introdusert kjæresten din for barnehagen og forklart at han skal hente/levere de og de dagene, så det praktiske burde ikke blir noe problem.

Jeg føler med deg i den vanskelige situasjonen din, du har det ikke lett, men jeg håper likevel at denne greie karen ikke er et helt nytt bekjentskap.

Skrevet

Kan ikke helt forstå hvordan/hvorfor du er avhengig av hans hjelp når du har nylig blitt kjent med ham. Hva om dette ikke funker, hva skal du gjøre da?

Det tenkte jeg på også. Og hva gjorde du før du nylig ble kjent med ham?

Jeg er veldig sånn "mitt barn, mitt ansvar". Jeg har vært sammen med kjæresten min i et halvt år, og det er helt utenkelig at han skal hente eller levere i barnehagen på veldig lenge ennå.

• Liker 1
Skrevet

I barnehagen her har de lister over hvem som har lov til å hente. Man kan bli spurt om å vise legitimasjon hvis de barnehageansatte ikke kjenner den som henter. Slik er det i den barnehagen nevøen min går i også.

Skrevet

Mulig eg tek feil no, men sida du ikkje er saman med faren er det mogleg også han må samtykkje i at den nye kjæresten din hentar bornet.( Dersom de har delt omsorg, sjølvsagt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...