Gå til innhold

Få laminatgulver blankt igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Det har blitt matt på steder hvor det har vært stor trafikk og er ellers blank der det har stått møbler. Hver gang jeg tar en fuktig klut over så blir det ikke blankt eller renere. Det er fullt av fotmerker og ser skittent ut hele tiden. Jeg støvsuger og bruker tørre produkter vanligvis, men ville forsøke en fuktig klut for å få bort merkene, men de er det ennå :overrasket:

Trenger et vaske/bonemiddel som får det rent og skikkelig blankt igjen. Er det noen som har et superprodukt å anbefale?

Anonym poster: d2105a1fc01e3386846d4d07ffd43501

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :klo:

Skrevet

grønnsåpe...?

Nei, grønnsåpe skal aldri brukes på laminat eller parkett.

Det er derfor jeg spør etter et vidundermiddel som kan få bort flekkene og få tilbake glansen.

Skrevet

Nei, grønnsåpe skal aldri brukes på laminat eller parkett.

Det er derfor jeg spør etter et vidundermiddel som kan få bort flekkene og få tilbake glansen.

Det finnes vel en spesialgrønnsåpe til parkett, gjør det ikke?

(Hvis du aldri har vasket, bare brukt tørt, så forstår jeg faktisk at det er matt. Det er vel rett og slett grosvart, tenker jeg).

:heks:

Gjest hedgepig
Skrevet

Er redd det er slitt og du ikke får jevn glans igjen... Men du kan prøve å vaske med zalo.

Aldri grønnsåpe, det legger igjen en fettfilm og da blir det i allfall skjoldete.

Kan ikke forstå at to brukere anbefaler grønnsåpe, for det er virkelig fyfy å bruke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker mine laminatgulv med grønnsåpe, med god gammeldags lørvemopp som er helt oppvridd, dvs at gulvet tørker på under et halvt minutt. Mitt gulv skinner, har aldri hatt skjolder. Forrige eier vasket på samme måte, og det skal sies at gulvet er over 20 år gammelt og fortsatt like skinnende. Men det er klart, vasker dere med dryppvåt mopp tilsatt 3 liter grønnsåpe og tråkker oppå våte gulv så sier det seg selv det blir skjoldete.

Skrevet

Takk for mange svar.

Nei, jeg kommer fremdeles ikke til å benytte meg av grønnsåpe, det har jeg forsøkt tidligere og det ble et elendig resultat. Har selvfølgelig vasket med vann og zalo innimellom, det er ikke slik at jeg aldri har vasket gulvet, men synes aldri jeg får det reint. Nå har jeg fått tak i et middel fra en trevarehandel som jeg skal påføre etter vask, og jammensann ble det blankt igjen :tommelsmil:

Skrevet

Hva slags middel da, TS?

Anonym poster: 27b842b5122f4ec17d757e2fd83a529c

Skrevet

På Jernia har de i hvert fall noe som heter New Shine og Expertpolish, som skal gjøre gulvet blankt igjen. Hvem type du trenger avhenger av hvilket gulv du har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...