Gå til innhold

Når legger du toåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Me legger vetlo på 2,5 år halv sju no er ho våken lengre på kvelden. Lurer på om vi skal starte å legge ho sju. Kva tid legger du toåringen din?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett kl 19.00 men hender det blir nærmere 19.30...

Da sover hun til ca 8 om morgenen og 45 min i bhg

Anonym poster: 1c2900c05a80b83749402e12b032a5c0

Skrevet

Vi legger 2,5 åringen vår et sted mellom 19 og 1930. Når vi i perioder er avhengige av å vekke barnet om morgenen for å rekke jobb så er det som regel sengetid klokken 7 presis for å være sikker på at det blir nok søvn. Forøvrig sover barnet fremdeles formiddagsblund og sover 1- 2 timer midt på dagen også.

Skrevet

Tjah - jeg ville at hun skulle legge seg mellom 7 og senest 8, men det ville ikke hun ... vi slet med å få henne til å sove lenge (et år), og hun pleide å sovne mellom 20:30 (tidligst) og 11:30 (senest!!!). Ingenting nyttet, før vi fikk kuttet dagsovingen nå før sommerferien da hun ble 3 år. Nå sovner hun rundt kl. 19, hvis hun da ikke har sovet på dagen.

Skrevet

Da min gutt var 2 år sov han fra ca kl 21 til 6-7 om morgenen. Sov ca 1-1,5 time på dagen.

Vi har nok hatt det litt likt som hos Harlekin. Han har ikke allverdens behov for søvn, men legger seg tidligere nå som han ikke sover på dagen mer.

Skrevet

Her i huset legger 2 (snart 3) -åringen seg mellom 7 og halv 8 (som regel)

Skrevet

Her legger 3-åringen seg kl 19, og har gjort det siden han var 6-7 uker.

• Liker 1
Skrevet

Mellom 19 og 19.30, oftest nærmest 19.30. Han tuller en del etter at han er lagt, så ofte sovner han ikke før 20.30. Sover da til ca kl 6.30-7.00, og sover 1,5 - 2 timer i bhg. I helgene hender det at han nekter å sove på dagtid, og uansett sover han kortere enn i bhg.

Skrevet

Toåringene her legges kl. 19.00 og våkner vanligvis mellom fem og seks. De sover en time på dagen.

Skrevet

18.30 og sover til 7-8.30

Skrevet

Legges, eller forsøkes legges ca 18.30-19.00.

Sovner gjerne raskt om det ikke er sovet på dagen.

Kan sovne 19.-19.30 om dagsoveingen har vært max en time.

Sover han lenger enn en time, er det umulig å få han til å sovne før 20-21...

Skrevet

Snart to-åringen begynner kveldsstellet klokken 18.00, er i seng til 18.15 og blir lest for mellom 5 og 15 minutter. Han ligger i sengn og babler og synger, sover innen 19. Må vekkes 7.15 for å rekke barnehagen, i helgene vekkes han senest 8.

Skrevet

Her i huset er han tre år da, men vi har gjort det samme siden han var 3 mnd gammel.

Han kan velge om han vil se på fantorangen eller tegne/lese bok med oss. Kl 18 så finner vi frem til kveldsmat litt avhengig av når vi har spist middag - før han får kveldsbadet. Det roer han veldig ned og han blir veldig kosete og klar for sengen. Deretter legger han seg. Vi leser nattabok og synger. Han sovner vel rundt 19. Om han blir lagt noe senere blir han bare overtrøtt og gira - da er det umulig å få han til å sove før kl 21.

Skrevet

2,5 år mellom 19:30-20:00. Sover av og til en times tid på dagen, står opp mellom 06:30-08:00.

Skrevet

2,5 legges fra 18-19.30, alt ettersom humøret hans. Pleier som regel å være oppe litt lenger enn lillesøstra si.

Skrevet

Mellom 19:30 og 20. Hun våkner stort sett kl seks og sover en times tid på dagen.

Skrevet

Vi legger våres 2 åring mellom kl. 18.30 og 19.00. Da sover han til 07-08.30. Han pleier å sovne med en gang, som regel :sleeping:

Han sover en timestid i barnehagen.

Skrevet

Legger gutten vår på snart 3, mellom 19.15-19.45

Skrevet

Jeg pleier å legge 2 (snart) - åringen min mellom kl 19.00 og 19.30, han pleier å sove til ca 7, av og til våkner han tidligere, og så sover han ca 1 time i bhg.

Skrevet

Mi sove kanskje 40 min i barnehagen, men ikkje alltid. I dag sovna ho faktisk fint her heima.Eg leser et par sider i ei bok og ofte ein nattasang. Så klokka nærmer seg sju før ho sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...