Gå til innhold

NÅR henter dere barna på SFO?

Anbefalte innlegg

Gjest HåpløsGjest
Skrevet

Når, ca. klokkeslett, henter dere barna på SFO (evt. barnehage?) :forvirra:

Nå har jenta her akkuratt begynnt på skolen, og SFO's åpningstider er 07.30-16-.30.. I bhg var det i det minste åpent til kl 17.00

Er dette vanlige tider? I såfall hvordan gjør dere det? Vi begge jobber fra 08.00 til 16.00 i byen - så skal vi klare å rekke skolen som ligger x-antall stopp med t-banen innen en havtime.

OM dette så akkuratt går, så vil jenta her alltid være sistemann alene.. Det er trist å se :tristbla:

Uansett, er den eneste måten å gjøre slikt på å jobbe mindre enn 100%?

Jeg forstår ikke hvordan dere andre gjør det? :forvirra:

Takker for svar! :kghjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg henter sjelden på SFO, hun går hjem selv. Går ved 15.30 tiden og er hjemme alene litt før vi voksne kommer hjem. Jeg jobber selv i barnehage og går forksjellige vakter, kan være ferdig 13.00 eller 17.00. Henter minsten i barnehagen mellom 13.15 16.30. Når jeg har senvakt må pappa'n hente i barnehagen for da rekker ikke jeg det.

Vet at mange foreldre i min barnehage gjør det slik at en leverer og en henter. Den som henter har da reist på jobb veldig tidlig og kan dra hjem tidlig for å hente barn.. Mange tar buss 6.30, jobber fra 7.00 til 15? og henter ved 15.30 tiden... Den foreldren som leverte drar på jobb litt senere og kommer sikkert ofte hjem etter barnehagen er stengt.

Gjest HåpløstGjest
Skrevet

Jeg henter sjelden på SFO, hun går hjem selv. Går ved 15.30 tiden og er hjemme alene litt før vi voksne kommer hjem. Jeg jobber selv i barnehage og går forksjellige vakter, kan være ferdig 13.00 eller 17.00. Henter minsten i barnehagen mellom 13.15 16.30. Når jeg har senvakt må pappa'n hente i barnehagen for da rekker ikke jeg det.

Vet at mange foreldre i min barnehage gjør det slik at en leverer og en henter. Den som henter har da reist på jobb veldig tidlig og kan dra hjem tidlig for å hente barn.. Mange tar buss 6.30, jobber fra 7.00 til 15? og henter ved 15.30 tiden... Den foreldren som leverte drar på jobb litt senere og kommer sikkert ofte hjem etter barnehagen er stengt.

Takk for svar! :)

Du er heldig som har så ulike dager.. Her jobbder vi begge fra åtte til fire og det det vanskelig for begge å justere på dette, iallefall i lengden. Det blir alltid et stress og mas og vi kommer heseblesende til barnehage (når den stengte hav fem) og skole.

Jeg vet at en del jobber andre tidspungt, her reduserte stillinger, snille sjefer eller er hjemmeværende - men jeg syntes det er rart at det ikke tas utgangspungt i 'normalen'..

Uff, får glede meg til hun kan gå hjem selv, men det blir nok fremdeles en god stund til siden vi også bor ganske langt fra skolen.

Skrevet

Flexitid er løsningen her også. Trodde nesten dette var "normalen" nå, jeg kjenner så og si ingen som må jobbe 8-16 hver dag.

Henter på SFO senest ved 16-tiden. (SFO har forresten åpent til 17.)

Skrevet

Kjenner meg igjen i å være den første som leverer på bhg/SFO og den siste som henter... Hovedårsaken er at jeg jobber heltid tror jeg. 60-70 prosent av småbarnsmødre jobber enten deltid eller er i ikke inntektsgivende arbeid http://www.ssb.no/ssp/utg/200005/6-1t.txt

Deltid er nok løsningen for mange.

Skrevet

Kjenner meg igjen i å være den første som leverer på bhg/SFO og den siste som henter... Hovedårsaken er at jeg jobber heltid tror jeg. 60-70 prosent av småbarnsmødre jobber enten deltid eller er i ikke inntektsgivende arbeid http://www.ssb.no/ssp/utg/200005/6-1t.txt

Deltid er nok løsningen for mange.

Skrevet

Vi jobber begge flexitid, så den ene henter og den andre leverer. Det går ganske greit.

Da leverer vi rundt 07.45 og henter rundt 16.

En løsning kan jo være følgegruppe da. Der dere er flere foreldre som veksler på å levere (og kanskje hente og.)

Men det betyr jo at du må hente eller levere flere barn, når du først gjør det.

Er det flere barn som går sammen med ditt på skolen, som bor i nærheten av der dere bor?

Skrevet

Jeg er som regel den første som leverer eller den siste som henter, jeg er helt alene og jobber i barnehage så jeg jobber enten 7.30-15.30 eller 8.30-16.30.

Jeg fikk forandret senvakta mi da vi er 2 på senvakt hO stenger 16.45.

Kjører heldigvis bil da, hvis ikke hadde det vært helt umulig for meg å fått det til rett og slett.

Skrevet

Takk for svar!

Nei, det er desverre få som bor her vi bor... Det er utrolig frustrerende situasjon, og jeg var ikke forberedt på at SFO'en stengte så tidlig. Hadde nesten ikke hjulpet med bil heller da køene står begge veier i rushen.. Æsj.. Orker ikke flere år med dette stresset, etter 5 dager på SFO så er samvittigheten allerede dårlig :trist:

Flere løsninger/erfaringer?

Skrevet

Takk for svar!

Nei, det er desverre få som bor her vi bor... Det er utrolig frustrerende situasjon, og jeg var ikke forberedt på at SFO'en stengte så tidlig. Hadde nesten ikke hjulpet med bil heller da køene står begge veier i rushen.. Æsj.. Orker ikke flere år med dette stresset, etter 5 dager på SFO så er samvittigheten allerede dårlig :trist:

Takk for svar!

Det skal sikkert være et foreldremøte i løpet av høsten. Da går det an å ta opp problemet der. Høre om dette er vanskelig for flere enn dere. Kanskje kan SFO være åpent 15 minutter lenger dersom mange nok ønsker det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...