AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Jeg trener vanligvis styrke og kondis i form av spinning, men trenger å gjøre litt småendringer pga fallende motivasjon. Jeg kommer til å opprettholde styrketrening 2gng i uken, samt minst 1 kondisøkt(for å vedlikeholde vekt). Med tanke på at jeg ønsker å få en viss uttelling fra tiden jeg bruker på trening vil jeg gjerne ha en treningsform som ikke er tung, men som samtidig gir effekt - tenker at jeg gjør dette en gang i uken. Skjønner at man ikke får "pilates/yoga" effekt av bare en gang i uken, men tenkte å ha det som tilleggstrening. Så: noen som har anbefaling til hvorvidt jeg bør velge yoga eller pilates(og gjerne begrunnelse hvorfor)? Anonym poster: e23485b06208e863fce01ef7e66cdb21
Gjest *Maja* Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 (endret) Yoga: Trener alle musklene i kroppen Gjør deg mykere og smidigere Stresser ned Lærer deg å bruke pusten riktig Pilates: Jobber med hovedfokus kjernemusklaturen og med holdning Trener alle musklene i hele kroppen Begge grenene er bra for forebygging av skader Jeg har prøvd begge deler, og jeg forelsket meg i yoga. Nå er jeg en løper så yogaen er genial for min del så jeg for tøyet og strekt meg(lett å bli stiv som løper). Jeg er også en ganske stresset person og har definitivt funnet en indre ro med yogaen. Pilates er litt mer fart og har en helt annen pustetekinikk(litt mer hektisk). Jeg trodde jeg ville trene pilates, men endte opp med mest yoga, så anbefaler deg å prøve begge deler og se hva du trives best med. Endret 22. august 2012 av *Maja*
Rosenrød Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Vet dere om noen gode pilates/yogavideoer som kan lastes ned eller finnes på Youtube?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå