Gå til innhold

Hund som plutselig har begynt å gjøre fra seg inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne hunden har ikke gjort fra seg inne siden den var valp, og er nå 3 år. Ingen av rutinene er endret, han får for fra RC, det samme han har brukt de siste to årene. I sommer har han jo også fått flere turer om dagen enn vinterhalvåret, da det er varmt og han drikker mer. Likevel så kan han finne på å tisse inne rett etter vi har vært på tur. Han får et kvarters tur med en gang vi står opp på morgenen, en time på ettermiddagen, og en halv time før leggetid. Pluss en tissetur ut en gang i timen omtrent. Det er heller ikke markering, det er store mengder som kommer.

Vi vasker med grønnsåpe og vann, unngår salmiakk så det ikke skal lukte ammoniakk der. I fjor sommer slet han med urinveisinfeksjon, han fikk da antibiotika, og etter det har vi av og til gitt han tranebærsaft for å forebygge ny infeksjon. Han viser heller ikke noen tegn på dette nå. Vi har vært til veterinær for å sjekke, men det ble ikke funnet noe som skal tyde på at noe er galt.

Vi har nå i to måneder drevet på slik vi gjorde da han var valp. Med en gang han tisser inne, går vi ut. Etter mat og aktivitet går vi ut. Likevel ser det ikke ut til at han lærer. Er det noen som har opplevd noe lignende og vet råd?

Hilsen ei som er oppgitt over å vaske gulvet tre-fire ganger om dagen.

Anonym poster: 6cbbb94c91c413d6a40fe365e433b7c5

Videoannonse
Annonse
Gjest suphadupha
Skrevet

Kan jo være urinveisinfeksjon igjen da? Hunder viser jo ofte ikke tegn til smerte, og da er det vel kun tissing man ser det på. Eller er det kun tissing inne forresten, eller bæsjing også?

Skrevet

Dere har ikke fått et nytt dyr i hus som den protesterer mot?

Skrevet

Vi har testet for Ui, så det er ikke det. Heller ingen nye dyr i hus. Vi skjønner rett og slett ingenting. Kan det bare være en slags trassalder?

Anonym poster: 6cbbb94c91c413d6a40fe365e433b7c5

Skrevet (endret)

Nei hunder har ikke trassalder som menneske.

Synes nesten dere skulle funnet en annen vetrinær,si at hunden plutselig tisser mye inne og få en annen mening enn fra første vetrinær.

Endret av Kårky
Gjest Lille-pus
Skrevet

Dette er et 'skudd fra hoften', men jeg tenker på om det har flyttet inn en eller flere nye hunder i nabolaget ?

Gjest Fairydust
Skrevet

Det er jo helt tydelig at hunden vet at han skal ut for å tisse, dersom han har gjort det i 3 år før dette! Og jo, Kårky, hunder kan ha såkalte "trassaldre". Ikke på samme måten som oss mennesker har det, men noe av det samme. Dog tror jeg ikke dette har noe med det å gjøre, og spesielt ikke når hunden er 3 år gammel. Slik jeg ser det må det være forandringer dere har oversett. Enten har han plager med helsa si. Hvis det ikke er urinveisinfeksjon, kan det være noe annet helserelatert. Jeg vet ikke hvilke undersøkelser veterinæren gjorde, men det kan være greit å oppsøke en annen veterinær for en andre vurdering.

Hunder endrer seg ikke så drastisk, med mindre det skjer forandringer. Jeg er nesten sikker på at det foreligger noe medisinsk bak, uten at jeg kan peke deg i riktig retning å si hva det er. Dessverre.

Skrevet

Hvis han drikker og tisser mer enn før; Har du testet han for diabetes?

Skrevet (endret)

Det er jo helt tydelig at hunden vet at han skal ut for å tisse, dersom han har gjort det i 3 år før dette! Og jo, Kårky, hunder kan ha såkalte "trassaldre". Ikke på samme måten som oss mennesker har det, men noe av det samme. Dog tror jeg ikke dette har noe med det å gjøre, og spesielt ikke når hunden er 3 år gammel. Slik jeg ser det må det være forandringer dere har oversett. Enten har han plager med helsa si. Hvis det ikke er urinveisinfeksjon, kan det være noe annet helserelatert. Jeg vet ikke hvilke undersøkelser veterinæren gjorde, men det kan være greit å oppsøke en annen veterinær for en andre vurdering.

Hunder endrer seg ikke så drastisk, med mindre det skjer forandringer. Jeg er nesten sikker på at det foreligger noe medisinsk bak, uten at jeg kan peke deg i riktig retning å si hva det er. Dessverre.

Var jo det jeg sa. Ikke det samme som oss mennesker. En hund gjør ikke fra seg inne pga trass. Det er feil.

Endret av Kårky
Gjest Fairydust
Skrevet

Var jo det jeg sa. Ikke det samme som oss mennesker. En hund gjør ikke fra seg inne pga trass. Det er feil.

Ok, da misforstod jeg, beklager.

Skrevet (endret)

Kutt ut tranebærsaft, så skal du se det hjelper. Hunder skal ikke ha saft og det er vanndrivende

Endret av Evilposelos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...