Gå til innhold

Dere som har FULLFØRT en isotretinoin orifarm/roaccutan kur..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hørte med en fyrs her erfaringer som gjorde det samme uten problem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg snakka med hudlegen. Han sa at det kom mest an på bivirkningene hvor mye jeg burde ta. F. eks. annenhver dag med 3 og 4 piller. At det kunne gå høyere, men bivirkningene ville bli verre, men ellers ingen megafare om jeg tok enda mer. Pga bivirkningene ville han ikke anbefale meg å ta mer enn det, men det var ikke sånn at det var farlig. Så nå trapper jeg litt opp og tar blodprøver mye oftere. Enten det eller så tar jeg en del nå, for så å trappe ned til min spesielle dag 14. oktober, for så å trappe opp igjen til vanlig etter den dagen og bli ferdig med den da. Vil bare ikke ha bivirkninger den dagen :-/ slipper jo omtrent det om jeg er ferdig med kuren ca 12 dager før tror jeg

*Krysser fingrene!* :hakeslepp:

Skrevet

Jeg blir veldig overrasket hvis legen din mener du kan ta 5-6 piller hver dag, slike doser trodde jeg var forbeholdt menn.

Jeg tror uansett huden din kommer til å være fin på den datoen, men tørr- uavhengig av om du er ferdig med tablettene eller ikke.

Min hud hadde stort fuktbehov første måneden etter pilleslutt. Opplevde det ikke som et problem:)

Skrevet

Takk for svar! Jeg tar 5 piller om dagen resten av kuren - 19 dager igjen :D Noe som er veldig rart er at leppene faktisk er mindre tørre... men øynene derimot er som sandpapir :S Hadde du andre bivirkninger som gikk fort bort? Som nedstemthet eller noe sånt?

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg gikk på iso for et år siden. Ble kvisefri! Nå, et år senere kommer kvisene tilbake.. det er forferdelig trist med tanke på det "helvetet" jeg gikk gjennom med tablettene. Jeg blødde neseblod omtrent hver dag, ble nedstemt og ganske deppa - tørr og rød i huden, begynte å rødme helt ekstremt mye, helt uten grunn. Hjertebank. Forferdelig smerter i ryggraden. Listen er lang.. likevel vurderer jeg en liten kur til.

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Begynte å få småkviser med en gang etter kurslutt. Får bittesmå whiteheads hele tiden. Og småkviser hele tiden ,:( Og i hodebunnen. Er nå 3 mnd etter kurslutt.

AnonymBruker
Skrevet

2% av de på roaccutane tar ikke selvmord. Det er bare tull. 

Man får en gitt dose og en viss lengde. Ikke alle holder seg til denne, og selvsagt er det pasienter som propper i seg mot anbefaling. Men dosene er gitt av en grunn og så lenge man går til en god lege som vet hva h*n driver med, kan man stole på dem.

Opplyste bivirkninger skal alltid tas med en type salt. Dette fordi;

- Mennesker som går på medisiner vil uansett gå igjennom ting, og sjansen for at de mener gitt medisin var årsaken til utfallet er stor, selv om det ikke egentlig er en korrelasjon. Dette gjelder spesielt i USA, der det er mye å vinne på dette finansielt. 

- Ettersom det blir informert om en viss korrelasjon mellom medisin og lidelse, vil flere og flere oppleve dette, om enn kun psykologisk, og derav dra konklusjonen. Det er menneskelig natur, som en slags negativ placebo-effekt. F.eks. ved at det er naturlige årsaker til depresjon, men det var nyss om forbindelse til medisinen, ergo er det sikkert den som er årsaken.

Anonymous poster hash: b0043...a05
  • Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

3 år etter fullført kur, har nå fått tilbake kviser i ansikt. Er 31 år, så gir opp håpet om å oppleve problemfri hud :( 

Kvisene er ikke like fæl som under kuren, men har byller og mindre kviser på kjeve og kinn, nese og ved hårfestet :( 

Anonymkode: f4f0f...286

Skrevet

2 år etter fullført kur, helt kvisefri (kun noen innimellom ved mensen osv, men det er kun 1 eller to som er der et par dager - sånn som alle får). Jeg sleit mest med hudormer i panne og hele ansiktet, alt ble borte etter iso. 

Eneste bivirkningene jeg fikk var litt tørr hud og nese, men fikset det med god hudkrem, og smurte vaselin inni nesa haha. Første ukene hadde jeg litt ømme muskler. Alstå helt vanlige bivirkninger som de aller fleste får, de færreste får noe mer enn dette. 

Anonymkode: 2a2ae...c74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...