Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er multikulturalisme, hva er positivt/negativt med det, hvorfor har man ha den og den holdningen til det og hvordan har det påvirket Norge?

Anonym poster: 8894e9db71ac761a9b3fcb12148943ca

Skrevet

Tja. Alle kulturer blir påvirket av andre. Jeg spiste nettopp risotte og på lørdag skal jeg spise sushi. Begge deler er innslag fra andre kulturer. Ellers blandes jo kulturer innenfor musikk, mote, språk og idrett.

Ulemper må vel være om kulturer kommer i konflikt. I Norge liker vi å gå lettkledde om sommeren, mens folk fra andre kulturer kan synes dette er ille.

• Liker 1
Skrevet

Multikulturalisme er faktisk når innvandrere kommer til Norge og prøver å forandre på de norske lovene og den norske kulturen :-)

Det synes jeg ikke er greit.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke greit, det er ikke et land i Europa som vitner om at dette er en berikelse.

Fører bare med sjau og spetakkel. Vi får jo ikke til å leve side om side, enn så mye vi prøver.

• Liker 2
Skrevet

Multikulturalisme er faktisk når innvandrere kommer til Norge og prøver å forandre på de norske lovene og den norske kulturen :-)

Det synes jeg ikke er greit.

Nei, det stemmer ikke. Lykke til videre.

Anonym poster: 9b218617b6d003b7b9b1fbb13aae791d

• Liker 4
Skrevet

Neivel? Hva er det da, mener du?

Skrevet

"Multikulturalisme er et samfunnsyn som hevder at et mangfold av flere kulturer og etniske tilhørigheter er grunnleggende positivt og et ønske om at kulturelle grupper bør få anledning til å leve i henhold til sine egne kulturelle verdier."

Beklager, min feil :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsket tiden da jeg bodde i London, fordi det var en suppe av folk fra ulike kulturer. Jeg hadde venner fra Norge, Sverige, England, Finland, Frankrike, Australia, Singapore, New Zealand etc etc. Bodde en tid midt i det indisk-pakistanske strøket på østkanten og spiste curry til middag nesten hver dag i et halvt år.

Det jeg savner med å ha det slik er alle mulighetene de ulike kulturene brakte med seg. Som innen mat, kultur og andre opplevelser.

De tre årene jeg bodde der, som jo er et halvt liv siden nå, så ting kan ha forandret seg, så opplevde jeg ikke negativitet i forhold til kulturkræsj. Det var, virket det som, veldig stor aksept blant mannen i gata. Det er som sagt en stund siden og gudene vet hva som rører seg i folk der pr i dag. Men jeg savner iallfall alle de mulighetene en by med en multikulturell suppe førte med seg.

• Liker 2
Gjest Starlit
Skrevet

Nå stikker du bare hodet i sanden, for å unngå å høre sannheten ;)

• Liker 2
Skrevet

Minn meg på å IKKE gå inn i tråder som dette.

• Liker 1
Skrevet

Minn meg på å IKKE gå inn i tråder som dette.

Indeed...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...