Gå til innhold

Kjøkken fra Ikea (bare kjøkkendørene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å bytte frontene fra gammelt kjøkken til Ikea, bare frontene altså.

Jeg orker ikke male og billigest alternativ er kanskje Ikea? Har noen prøvd. Må jo male rundt kjøkkenet da, men bytter jeg dørfrontene og skuffefrontene, så blir det kanskje fint? Eller har Ikea standardstr slik at hele kjøkkenet må byttes?

Anonym poster: d0cdf93647cfd9c29e6683eb5ccc9d6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spesialbestille dører i ulike str, men haken er at du kan ikke bytte dem, hvis eks du har målt feil, eller noe slikt. ellers så skal mann fint kunne bruke ikea fronter på et enldre kjøkken.

Gjest RamaLama
Skrevet (endret)

Kan kanskje tenkes at de har endret målene sine i løpet av de siste tiårene, Men målene deres i dag er på 30, 40, 50, 60, 80, 100 og 120 cm i bredden og 72 eller 92 cm høyt. Det skal være mulig å se både mål på dør og mål, plassering og utseende/størrelse på hengslene på ikea.no :)

72 og 92 er på overskap. Hvis du går inn i kitchen planner hos Ikea står alle mål på skapene, og du kan tegne ditt gamle kjøkken med den fargen det har, og så velge hvilken farge du vil ha på front :)

Endret av newbiepie
Skrevet

Ok, men kan man bruke de gamle hengslene eller må de byttes og? Kjøkkenet er bare 9 år gammelt, men jeg vil så gjerne ha hvitt. Kjøkkenet blir ødelagt om jeg prøver å male det med mine 10 tommeltotter.

Anonym poster: d0cdf93647cfd9c29e6683eb5ccc9d6a

Skrevet

Ja, du kan kun bytte frontene. Er det et IKEAkjøkken du har i dag skal frontene være like i str. Jeg ville nok byttet hengslene også. Mener det har vært en endring i forhold til festet på selve døren.

Skrevet

Ser jeg var litt rask. IKEA kan ha andre str på frontene. Mål opp og ring inn, så kan det sjekkes opp :) mål opp 1-2 dører og 2 skuffefronter. Da er det lettere å se om det vil gå :)

Tast 2 og deretter 3 for kjøkkenavd :)

Skrevet

Hvis du ikke får byttet de ut finnes det folk som lakkerer dørene for deg i den fargen du vil ha... Da ser de helt nye ut, og blir nok iallefall ikke dyrere enn nye dører :)

Anonym poster: 2084c9579ecdd7b5b1dc02e806fbd8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...