AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #21 Skrevet 22. august 2012 Alle jenter er strawberry daiquiri jenter, men Strawberry daiquiri er en sessongdrink og ikke noe man drikker året rundt, kun amatørbarer lager daiquiri med fake jordbærpurè. Ingen ting er mere retarded enn å få strawberry daiquiri bestillinger under julebord sessongen. Skjønner ikke helt hvorfor du tøffer deg fordi du er en... bartender? Anonym poster: e9ef86e7b393ee2ad145bace71d22282 8
Gjest Kim Skrevet 22. august 2012 #22 Skrevet 22. august 2012 Hvorfor skal jeg prøve å tøffe meg? Du antyder at yrke og status henger sammen og at mitt yrke har en lav status - det sier mye mer om deg enn det sier om meg... Jeg prøver bare å si at det finnes et univers av spennende og gode drinker der ute som du ikke har testet eller hørt om. Nordmenn flest drikker strawberry daiquiri, long islad iced tea, vodka battery og andre sukkerbomber.. I norge så har vi en 2 1/2 måned lang jordbær sessong - hvorfor skal vi drikke strawberry daiquiri, som er en en jordbærslush med rom i vintermånedene?? Slik jeg ser det, så har jeg kommet med langt flere tips, videoer og linker enn noen andre her, så min interesse i dette er å prøve å få utvide TS sin horisont. Du bare lager billige poeng basert på antagelser.
Gjest Kim Skrevet 22. august 2012 #23 Skrevet 22. august 2012 Får litt douche assosiasjoner her Hva med å komme med noe nyttig, jeg får litt sånn "vittig tulling" assosiasjoner av deg.
Wednesday Skrevet 22. august 2012 #24 Skrevet 22. august 2012 Hva med å komme med noe nyttig, jeg får litt sånn "vittig tulling" assosiasjoner av deg. heller en vittig tulling enn en kvalm bartender som tror han er guds gave til menneskeheten 8
Minttu Skrevet 22. august 2012 #25 Skrevet 22. august 2012 (endret) I september i fjor var jeg på Apocalyptica konsert og afterparty i Helsinki, og på afterpartyet hadde de Apocalyptica drinker! Og den ene ble det 12 av... Den er så god 1 shotteglass Martini Bianco 1 shotteglass Gin Noen lime-og appelsinbåter, og isbiter Fyll deretter på med battery. Best å ha et litt langt glass, ikke så vidt heller. Det er vel egentlig 4cl martini og 2cl gin, men som om jeg gidder måle De har kommet med nye drinker nå, har ikke prøvd noen selv men kan da dele et par; Ruska: 4 cl cranberry vodka 6cl cranberry juice 3cl lemon juice 1cl sugar syrup Battery Grace: 3cl lemon vodka 1cl cointreau 2cl orange juice 5pcs lime slices 1tsp sugar leom wedge Battery Harmageddon: 2cl peach ligueur 2cl passion pyre 1cl passion syrup 6cl sparkling wine 4cl Battery Gidder ikke oversette *vedlagt bilde: Fikk med meg ene papirpyramiden med drink oppskrifter fra afterpartyet Så der er det fler Endret 22. august 2012 av Minttu
lalaB Skrevet 22. august 2012 #26 Skrevet 22. august 2012 Jeg pleier å lage et par drinker, som jeg syns er veldig enkle og veldig gode! Aner ikke hva de heter, men har finni dem på nett en plass, og kanskje gjort litt om etter min egen smak Fyll glasset med is: 4cl Absolutt Citron 2cl Sourz apple sprite og farris (ca 50/50 i resten av glasset) 4cl Bacardi razz 2cl sourz apple sprite og farris (ca 50/50 i resten av glasset) Jeg velger å bruke 50/50 med sprite og farris fordi jeg syns det blir for søtt med bare sprite, men det er en smakssak så prøv deg fram så finner du ut hva du liker best
Gjest Kim Skrevet 22. august 2012 #27 Skrevet 22. august 2012 (endret) heller en vittig tulling enn en kvalm bartender som tror han er guds gave til menneskeheten Så trist du er... Her kommer jeg med forslag basert på erfaring og får en hel haug med relativt usaklige svar. Du må jo gjerne mene at jeg tror jeg er guds gave til bartending, jeg kan ikke nekte deg det, men jeg kan si at vurderingen din er feil og at du ikke har skjønt hva dette dreier seg om. Trådstarter spør om drinkoppskrifter hun kan lage fra bunnen av. I det spørsmålet så forstår jeg det slik at hun da ikke snakker om gin&tonic eller vodka battery, da dette bare er å blende to ingredienser sammen etter dine smakspreferanser. Jeg forstår det slik at hun spør etter cocktail oppskrifter, jeg linker til websider og nevner klassiske oppskrifter som er vel likt av de fleste. jeg påpeker også at det finnes "regler" innen drinklaging om hva som kreves for at det skal bli en god cocktail. dette er en kombinasjon av surt, søtt og sterkt. klart det finnes unntak fra denne regelen, f.eks dry martini eller white russian. Men drinker med masse søte likører og brus har ikke balansen man finner i en god cocktail. når det kommer til strawberry daiquiri, så har jeg aldri sagt det er en dårlig drink, men at den er sesongbetinget og at jeg ikke ser poenget i å drikke jordbærslush midt på vinteren. At man ikke har smakt andre drinker er greit nok, men det er altså derfor jeg kommer med alternativer som er minst like gode. Når du sidestiller ferskenlikør/jeger drinker med en klassiske cocktail, så kan du like gjerne sidestille McDonalds burger og burger fra f.eks Illegal burger eller Plumbo med Bach - du er fri til å gjøre det, men du gjør ligningene utifra mangel på kunnskap. Jeg har aldri sagt jeg er best på cocktails, men jeg har lang erfaring og jobbet aktivt med mixology i mange år og vil tro jeg i det minste har en viss idé om hva folk liker. Endret 22. august 2012 av Kim
Wednesday Skrevet 22. august 2012 #28 Skrevet 22. august 2012 (endret) Så trist du er... Her kommer jeg med forslag basert på erfaring og får en hel haug med relativt usaklige svar. Du må jo gjerne mene at jeg tror jeg er guds gave til bartending, jeg kan ikke nekte deg det, men jeg kan si at vurderingen din er feil og at du ikke har skjønt hva dette dreier seg om. Trådstarter spør om drinkoppskrifter hun kan lage fra bunnen av. I det spørsmålet så forstår jeg det slik at hun da ikke snakker om gin&tonic eller vodka battery, da dette bare er å blende to ingredienser sammen etter dine smakspreferanser. Jeg forstår det slik at hun spør etter cocktail oppskrifter, jeg linker til websider og nevner klassiske oppskrifter som er vel likt av de fleste. jeg påpeker også at det finnes "regler" innen drinklaging om hva som kreves for at det skal bli en god cocktail. dette er en kombinasjon av surt, søtt og sterkt. klart det finnes unntak fra denne regelen, f.eks dry martini eller white russian. Men drinker med masse søte likører og brus har ikke balansen man finner i en god cocktail. når det kommer til strawberry daiquiri, så har jeg aldri sagt det er en dårlig drink, men at den er sesongbetinget og at jeg ikke ser poenget i å drikke jordbærslush midt på vinteren. At man ikke har smakt andre drinker er greit nok, men det er altså derfor jeg kommer med alternativer som er minst like gode. Når du sidestiller ferskenlikør/jeger drinker med en klassiske cocktail, så kan du like gjerne sidestille McDonalds burger og burger fra f.eks Illegal burger eller Plumbo med Bach - du er fri til å gjøre det, men du gjør ligningene utifra mangel på kunnskap. Jeg har aldri sagt jeg er best på cocktails, men jeg har lang erfaring og jobbet aktivt med mixology i mange år og vil tro jeg i det minste har en viss idé om hva folk liker. poenget er at du kan fint fortelle om dine fantastiske drinker uten å rakke ned på de andre som blir nevnt i tråden her! Edit. Og hver så snill vis meg hvor TS spurte om oppskrift på en "klassisk cocktail" ! Endret 22. august 2012 av Wednesday 5
Anehan Skrevet 22. august 2012 #29 Skrevet 22. august 2012 2 cl bacardi razz 2 cl passoa Is En dæsj sprite :-) Ellers så er min fav shot galiano med sjokomelk og en liten fløtetopp på! Naam!!:-)
Gjest Kim Skrevet 22. august 2012 #30 Skrevet 22. august 2012 Edit. Og hver så snill vis meg hvor TS spurte om oppskrift på en "klassisk cocktail" ! "Med alkohol, som jeg kan lage selv fra bunnen av?"
Guybrush Skrevet 22. august 2012 #31 Skrevet 22. august 2012 Kim: problemet er at du har et seriøst holdningsproblem. Du oppfattes som å sitte på din selvutnevnte høye hest mens du oser nedlatenhet. Kultur-snobb er et fint slangutrykk. Man kan fint misslike andres smak, og føle flertallet er "dumme". Men det passer seg ikke å gå rundt og utbasunere det på den måten. det er selve definasjonen av det amerikanske uttrykket "douche bag". Såkalte "klassiske cocktails" er det nesten ingen som drikker lengre. På samme måte som at det er ekstremt få som liker og hører på ekspresjonistisk jazz. 5
Jolene Skrevet 22. august 2012 #32 Skrevet 22. august 2012 Kan anbefale: Cosmopolitan Isbiter 3 cl vodka 1 cl Cointreau 1/4 lime skvises 4cl tranebærjuice Ha dette i en shaker, rist godt og hell over i ett cocktail-glass Irish Coffee 2 ts brunt sukker 4 cl irsk whiskey Kaffe 0,8 cm fløtelag på toppen Kanel/sjokoladestrø Lennart Isbiter 4 cl Xante 1/2 lime skvist Toppes med Sprite/7-up San Fransisco Isbiter 2 cl Bols Banan 2 cl Vodka 8 cl appelsinjuice 2 dasher med Grenadin Sex on the Beach Isbiter 2 cl Peach Tree 2 cl Vodka 5 cl Tranebærjuice 5 cl Annanasjuice (Hilsen en Bartender) 3
Gjest gjest17 Skrevet 22. august 2012 #33 Skrevet 22. august 2012 (endret) Kom på en drink til som sikkert hadde falt i smak, Bloody Mojito. Lages lik som vanlig Mojito men du bytter ut rom med Razz og sodavann med tranbærjuice og bruker mindre sukker. Solgte mengder av den de årene jeg jobbet i bar :-) Endret 22. august 2012 av delirious
Wednesday Skrevet 23. august 2012 #34 Skrevet 23. august 2012 "Med alkohol, som jeg kan lage selv fra bunnen av?" med andre ord; en drink 1
Gjest HunterLady Skrevet 23. august 2012 #35 Skrevet 23. august 2012 Alle jenter er strawberry daiquiri jenter, men Strawberry daiquiri er en sessongdrink og ikke noe man drikker året rundt, kun amatørbarer lager daiquiri med fake jordbærpurè. Ingen ting er mere retarded enn å få strawberry daiquiri bestillinger under julebord sessongen. Fail. Jeg absolutt HATER strawberry daiqiri og alt annet som ligner på slush-dritt. Jeg foreslår Long Island Ice Tea!
Gjest Kim Skrevet 23. august 2012 #36 Skrevet 23. august 2012 (endret) Såkalte "klassiske cocktails" er det nesten ingen som drikker lengre. På samme måte som at det er ekstremt få som liker og hører på ekspresjonistisk jazz. Klassiske cocktails er et vidtfavnende begrep. Alle barer har grunncocktailene i sin meny - det er ikke uten grunn. Jeg er for trøtt til å gi et langt og utfyllende svar, men du beviser din egen mangel på kunnskap på en glimrende måte. God natt. Endret 24. august 2012 av Kim
Gjest Kim Skrevet 23. august 2012 #37 Skrevet 23. august 2012 Fail. Jeg absolutt HATER strawberry daiqiri og alt annet som ligner på slush-dritt. Jeg foreslår Long Island Ice Tea! Fail. Jeg absolutt HATER strawberry daiqiri og alt annet som ligner på slush-dritt. Jeg foreslår Long Island Iced Tea! You go girl!
Gjest Kim Skrevet 23. august 2012 #38 Skrevet 23. august 2012 Ja det stemmer; drink er det Norske ordet for cocktail... Men hun skrev da vitterlig: "lage fra bunnen av"
AnonymBruker Skrevet 23. august 2012 #39 Skrevet 23. august 2012 Jeg smakte en drink på kielferga som het HP. Var med sprite og lime bla.. Noen som vet hva den heter her i Norge? Anonym poster: 341f52cb9eb3d626b473ad8f5cd15859
Gjest HunterLady Skrevet 24. august 2012 #40 Skrevet 24. august 2012 Jeg forstår ikke helt hvorfor folk klikker i vinkel her. Det er åpenbart at Kim har mest kunnskaper om drinker i denne tråden, og det virker som han er genuint interessert i å hjelpe TS. Så hvorfor er flere av dere andre totalt jackass mot han? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå