Gå til innhold

Tips til drink jeg kan lage? Hvilken er deres favoritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med alkohol, som jeg kan lage selv fra bunnen av? :)

Anonym poster: b7a5a6b41a8b2fe327ebe22a1d9ba8e7

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

Her blir det litt lettere å svare om du er noe mer spesifikk. Hva type drinker liker du når du bestiller på byen? :-)

Skrevet

Han karen der er jo helt ubrukelig, det er drinkene hans også.

fant bare en random link jeg, jeg vet bare at jeg liker drinken. det er jo ikke "hans" drink :P

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare lage klassikere som: Gin fizz, Cosmopolitan, mojito, caipirinha, daiquiri, sidecar osv.

Disse er enkle å lage og har klare fine smaker. Bare pass på at du bruker gode råvarer.

her har du videone til Robert Hess: http://www.smallscreennetwork.com/

Skrevet

Alt som kan lages daquiri av. Nam nam :)

• Liker 1
Skrevet

fant bare en random link jeg, jeg vet bare at jeg liker drinken. det er jo ikke "hans" drink :P

Det er jo ingen balanse i denne drinken, jeger og peachsnaps - jeg grøsser bare av tanken.

En drink skal kombinere søtt, surt og sterkt, det du linker til er bare klissete dritt!

Sjekk også ut drinkene fra The liberary lounge lagd av Chris mcMillan, fantastisk bartender:

Skrevet

Det er jo ingen balanse i denne drinken, jeger og peachsnaps - jeg grøsser bare av tanken.

En drink skal kombinere søtt, surt og sterkt, det du linker til er bare klissete dritt!

JEEEEZ, det er vel SMAK OG BEHAG da!!!!

• Liker 6
Skrevet

Nei.

Skrevet

Her blir det litt lettere å svare om du er noe mer spesifikk. Hva type drinker liker du når du bestiller på byen? :-)

Jeg er en litt "strawberry daiquiri-jente". :) haha

Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen, alt skal sjekkes ut! :fnise: TS

Skrevet

Alle jenter er strawberry daiquiri jenter, men Strawberry daiquiri er en sessongdrink og ikke noe man drikker året rundt, kun amatørbarer lager daiquiri med fake jordbærpurè. Ingen ting er mere retarded enn å få strawberry daiquiri bestillinger under julebord sessongen.

Skrevet

Får litt douche assosiasjoner her ;)

• Liker 10
Gjest gjest17
Skrevet

Har du testet ut Peach Smoothie? Fyll opp glasset med isbiter, ha i 2 cl Absolut, 2 cl Peachtree/Bols Peach, tranebærjuice og en skvett sourmix og shake :-)

Skrevet (endret)

Nei.

Nei, det DU liker er selvfølgelig fasit på hva som smaker godt for den enkelte.

:ironi:

Endret av Wednesday
  • Liker 5
Skrevet

Har du testet ut Peach Smoothie? Fyll opp glasset med isbiter, ha i 2 cl Absolut, 2 cl Peachtree/Bols Peach, tranebærjuice og en skvett sourmix og shake :-)

Aldri testet ut, men det hørtes midt i blinken ut for meg! :) takk for tips! TS

Skrevet

Long Island Ice Tea er en klassiker. http://www.oppskrift.com/longisland.html

Brasils nasjonal drink nr 1, Caipirinha slår an hos de fleste http://www.klikk.no/mat/drikke/article458344.ece

Personlig liker jeg veldig godt Mohito, http://www.oppskrift.com/mojito.html

Skal du ha mange drinker blir det fort mye mynte og hvis du ikke dyrker det selv kan det fort bli litt dyrt etter som jeg pleier å ha mer den de 12 som står i denne oppskriften.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker godt Mojito og Strawberry Daquiri.

Tipset mit er å bruke MYE fryst is, så her er det bare å begynne å fryse ned isbitposer.

Når vi lager Strawberry Daquiri bruker vi hvit rom, fryste jordbær, ferske jordbær, sukker, isbiter og gjerne en dæsj Cointreu. Kjører alt i blender.

Når vi lager Mojito bruker vi en isbitkvern, masse fersk mynte som knuses med litt sukker, perlesukker, hvit rom, limebåter og sprite.

Kjøp deg gjerne din egen myntebusk (eller frø til å lage myntebusk), de bladene har så fantastisk mye bedre smak enn myntene man får kjøpt på butikken. De smaker nesten ingenting.

Anonym poster: e9ef86e7b393ee2ad145bace71d22282

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...