Gå til innhold

Sko til trening/spinning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå, etter et (veldig) langt opphold, har jeg endelig meldt meg inn på et treningssenter igjen, noe jeg er veldig stolt av meg selv for :tunge1: .

Jeg har funnet ut at jeg trenger nye sko til å trene med. Tidligere har jeg sett at det finnes kombinerte spinning- og treningssko (altså til å bruke ellers på senteret), men uansett hvor mye jeg surfer nettet nå, så finner jeg ingen verdens ting. Finnes det ikke lenger? Eventuelt; kjenner noen av dere til noen spinningsko man også kan bruke til trening (eller omvendt)?

Hilsen meg :)

Anonym poster: eed63ec80834460c764f839e3cf684ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke alle typer joggesko til spinningsko, de fleste spining syklene jeg har vært borti har feste for klosse på enesiden av pedalen, og tau/bånd for feste fast vanlige treningsko på andre siden av pedalen.

Skrevet

Det ser jeg ikke for meg kan funke særlig bra med tanke på festeklossene.

Riktig valg av sko er veldig viktig - og jeg ville brukt en måneds tid på å finne ut hva du faktisk liker best.

Langvarig bruk av løpesko i saltimer kan visstnok gi beinhinnebetennelse, og løpeskoene dine vil bli ødelagt i dempingen om du bruker dem jevnlig på spinningtimer.

Aerobicsko er jo heller ikke egnet til jogging, så:

Jeg som bare trener spinning og styrke har løpesko jeg bruker til styrke/løping, og egne spinningsko(merker vesentlig forskjell, er mye bedre).

En saltime i ny og ne betyr ingenting forskjell.

Blir du helfrelst på saltimer og ikke liker spinning/jogging særlig hadde jeg investert i aerobicsko.

Jeg vil tro styrketrening kan ha både aerobic og joggesko - man er ikke så avhengig av spesifikk demping og stabilitet.

Anonym poster: 064531d52999066cd615e1cae2ca8ff5

Skrevet

Takk for svar begge to!

Jeg skjønner at det med sko kan være litt komplisert, ja... Jeg har nemlig prøvd to forskjellige typer joggesko på spinningen. (Jeg ville prøve de jeg hadde før jeg evt gikk til innkjøp av nye.) Og jeg fikk noe så inn i granskauen vondt under føttene :cry3: . -Au!

Jeg elsker spinning, men da er gode sko en forutsetning for å ikke ødelegge moroa, har jeg skjønt. Jeg har tenkt til å drive med både individuell trening, samt flere forskjellige sal-treninger, så da kunne jeg godt tenkt meg noen slags "allround"-sko. Skal ha rådene dine i bakhodet når jeg går på skojakt, AB :) .

TS.

Anonym poster: eed63ec80834460c764f839e3cf684ae

Skrevet (endret)

Det ser jeg ikke for meg kan funke særlig bra med tanke på festeklossene.

Riktig valg av sko er veldig viktig - og jeg ville brukt en måneds tid på å finne ut hva du faktisk liker best.

Langvarig bruk av løpesko i saltimer kan visstnok gi beinhinnebetennelse, og løpeskoene dine vil bli ødelagt i dempingen om du bruker dem jevnlig på spinningtimer.

Aerobicsko er jo heller ikke egnet til jogging, så:

Jeg som bare trener spinning og styrke har løpesko jeg bruker til styrke/løping, og egne spinningsko(merker vesentlig forskjell, er mye bedre).

En saltime i ny og ne betyr ingenting forskjell.

Blir du helfrelst på saltimer og ikke liker spinning/jogging særlig hadde jeg investert i aerobicsko.

Jeg vil tro styrketrening kan ha både aerobic og joggesko - man er ikke så avhengig av spesifikk demping og stabilitet.

Anonym poster: 064531d52999066cd615e1cae2ca8ff5

Hm.. Jeg bruker løpesko til alle sal timer uten problemer. Synes de demper så mye bedre enn dyre aerobicsko. Men sko er vannvittig smaksak og kommer for noen ned til merke. Siden jeg overpronerer har jeg vært veldig fornøyd med Mizuno løpesko

Endret av ablaze
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...