AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Har langhårede katter og hund som røyter, spesielt den ene katten. Alle er friske og fine, fòres med kvalitetsfòr fra dyrebutikk spesielt for pelsen, ormekur o.l er iorden. Børsting hjelper ikke tilstrekkelig. (Har furminator.) Hører om fiskeolje/omega-3 som skal redusere røyting, noen her som kan bekrefte eller avkrefte om det har effekt? Anonym poster: 873358b04e3ff23c1b3a78bb5d19dece
Gjest RamaLama Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Her har det effekt, startet for 3 uker siden å ta en dæsj på maten. Pusa var skeptisk til lukta (noe jeg stusser litt på, er jo fisk? ;p) men hun spiser det, og ikke bare røyter hun mindre, men pelsen er også blankere. Hun har vasket den mer også, akkurat som om hun er stoltere på en måte. Hun røyter også enda, men de få gangene jeg klarer å børste henne uten å få klort ut øynene kommer det med mindre pels også
Ryvre Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Kan absolutt bekrefte at fiskeolje hjelper (ikke bruk oljer ment for mennesker, disse er laget på en annen måte) Anbefalte det til mange, både når jeg jobbet på dyreklinikk og på dyrebutikken, og alle de som kom tilbake fortalte at de merket stor forskjell på pels og hud.
matba Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Det er riktig som folk skriver over her at omega 3 olje vil kunne hjelpe på røyting. Ofte er det veldig sesongbetont, men overdreven røyting kan feks også skyldes mangler i kosten, allergier ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå