daemonia Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Nå har det endelig begynt å nappe litt etter noen titalls jobbsøknader. Fikk oppringning fra en arbeidsgiver i går, og jeg skal på intervju på mandag! Og etter gleden hadde lagt seg så begynte jeg å bli litt stressa. Det er en butikkjobb, og det er snakk om å kun være medarbeider. Ikke noe spesielt mer. Hva er vanlig at de spør om når de intervjuer søkere til medarbeider-jobber? Hvilke spørsmål bør jeg stille? Hadde det vært en jobb som var relevant til utdannelsen så hadde jeg faktisk vært mindre stressa :gjeiper: Tips mottas med stor takk!
Gjest mari kontrari Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Få frem at du er fleksibel med tanke på arbeidstid (det er positivt om du kan jobbe utenom de oppsatte tidene om noen blir syk), takler hektiske situasjoner greit, er blid og trives med mennesker, opptatt av å få gjort unna ting når anledningen byr seg, men kunden kommer selvsagt alltid først etc. Punktlig og effektiv er bra, tenker jeg. Du kan alltids spørre om hva arbeidsdagen består i utover å hjelpe kunder, mulighet for ekstra arbeidsoppgaver og læring, kanskje? Kanskje om det er perioder av året der det er travlere, og om det forventes/er behov for at man jobber ekstra da? Om det ikke er en fulltidsstilling kan du spørre om hvor mye du kan regne med å få jobbe om du f.eks. er tilkallingshjelp i tillegg til et visst antall faste timer. Lykke til! 1
daemonia Skrevet 23. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2012 Få frem at du er fleksibel med tanke på arbeidstid (det er positivt om du kan jobbe utenom de oppsatte tidene om noen blir syk), takler hektiske situasjoner greit, er blid og trives med mennesker, opptatt av å få gjort unna ting når anledningen byr seg, men kunden kommer selvsagt alltid først etc. Punktlig og effektiv er bra, tenker jeg. Du kan alltids spørre om hva arbeidsdagen består i utover å hjelpe kunder, mulighet for ekstra arbeidsoppgaver og læring, kanskje? Kanskje om det er perioder av året der det er travlere, og om det forventes/er behov for at man jobber ekstra da? Om det ikke er en fulltidsstilling kan du spørre om hvor mye du kan regne med å få jobbe om du f.eks. er tilkallingshjelp i tillegg til et visst antall faste timer. Lykke til! Hei, takk for svar Butikkjobber er vel ikke all verdens betalt så ekstra jobbing er helt greit for min del Har lang erfaring innen serviceyrker, så jeg har vel ganske mye positivt å fremheve om meg selv i så måte. Jeg har tenkt ut et par spørsmål, men jobber fremdeles med å finne svar på eventuelle spørsmål som kan komme. Så hvis det er noen flere som har innspill så vær så god
Miah Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Tips: Ikke si at du er fleksibel dersom du ikke er det. Arbeidsgiver kommer da til å forvente at du kan jobbe litt her og der, og dersom du sier nei, kan det være ganske irriterende for arbeidsgiver. 1
daemonia Skrevet 23. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2012 Tips: Ikke si at du er fleksibel dersom du ikke er det. Arbeidsgiver kommer da til å forvente at du kan jobbe litt her og der, og dersom du sier nei, kan det være ganske irriterende for arbeidsgiver. Godt å få det påpeket, men jeg er rimelig sikker på at det skal gå an å ta på seg det meste. Og om det er noe jeg skal gjøre så vet jeg som regel om det i god tid på forhånd slik at jeg har mulighet til å "reservere" de dagene/ettermiddagene. Unntaket er jo om barna er syke da
daemonia Skrevet 27. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2012 Nå har jeg vært på intervju, og det gikk vel ikke akkurat som forventet. Det viste seg det at 2 som har hatt 15-20% stillinger i butikken hadde søkt, og at de da har fått fordelt disse 50 % jeg søkte på, slik at det bare var ca 20% stilling som faktisk var tilgjengelig. Men om jeg ville ha det så var jeg hjertelig velkommen. Problemet mitt da er at jeg må velge mellom bittelitt jobb eller ingen jobb på ubestemt tid. Greit nok at en kan få noe mer i perioder, men det blir litt for usikkert når lån og regninger skal betales og mannen har fått enda en permitteringsseddel Får vel bare lete videre og holde fingrene krysset for at det napper igjen snart
daemonia Skrevet 9. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2012 Jeg skal på jobbintervju igjen på fredag, men for en annen jobb. Det som stresser meg litt nå er at det er ikke bare vanlig medarbeider-jobb, men faktisk jobb som assisterende butikksjef (en som hadde erfaring fikk jobben som butikksjef som jeg søkte på i utgangspunktet)! Så nå rykker det litt i nervesystemet igjen. Hvilken type spørsmål kan jeg forvente meg nå? Jeg ser for meg at det vil bli spørsmål som f.eks. hva som for meg kjennetegner en god leder, hvordan jeg ville håndtert en konflikt/baksnakking av kollegaer osv, men bør jeg forberede meg på noe mer? Dette er en butikk som skal starte opp, og jeg har så utrolig lyst til å være med å bygge den opp! Jeg MÅ bare få den jobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå